Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
Moderátori: Drakoush, Moderátori
Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
Dobrý deň,
prosím má niekto skúsenosť, resp. vedel by ma naviesť na riešenie tohto problému:
V posledných pár dňoch mi začala nabíjačka elektromobilu niekedy vyhadzovať chybu Leak Detected
- čo ja teda chápem laicky ako zvod, a nespustí nabíjanie
Nič sa v rámci elektroinštalácie nemenilo, žiadny nový spotrebič ani nič podobné
S nabíjačkou som skúšal nabíjať na 2 iných miestach - bez problémov
Ide o 1 fázovú nabíjačku s max. prúdom 16A
Nabíjačka je pripojená k vonkajšej zásuvke, ktorá je na obvode s prúdovým chráničom
Keď vyhodí túto chybu, jediné čo pomôže aby opäť nabíjala je to, že ju pripojím na predlžovačku natiahnutú z inej zásuvky (na inom obvode, s iným ističom, bez prúdového chrániča), nechám nech spustí nabíjanie na min. 30 sekúnd, pripojím naspäť na pôvodný obvod a ide bez problémov
Avšak po určitom čase sa problém zopakuje
Skúšal som to odsledovať, či sa to nestane po použití konkrétneho iného spotrebiča alebo pod. ale neviem na nič prísť
Mohlo by ísť o nejaké naindukované napätie na pomocnom vodiči v danom obvode? Ktoré potom chybne nabíjačka vyhodnotí ako zvod?
Ďakujem
prosím má niekto skúsenosť, resp. vedel by ma naviesť na riešenie tohto problému:
V posledných pár dňoch mi začala nabíjačka elektromobilu niekedy vyhadzovať chybu Leak Detected
- čo ja teda chápem laicky ako zvod, a nespustí nabíjanie
Nič sa v rámci elektroinštalácie nemenilo, žiadny nový spotrebič ani nič podobné
S nabíjačkou som skúšal nabíjať na 2 iných miestach - bez problémov
Ide o 1 fázovú nabíjačku s max. prúdom 16A
Nabíjačka je pripojená k vonkajšej zásuvke, ktorá je na obvode s prúdovým chráničom
Keď vyhodí túto chybu, jediné čo pomôže aby opäť nabíjala je to, že ju pripojím na predlžovačku natiahnutú z inej zásuvky (na inom obvode, s iným ističom, bez prúdového chrániča), nechám nech spustí nabíjanie na min. 30 sekúnd, pripojím naspäť na pôvodný obvod a ide bez problémov
Avšak po určitom čase sa problém zopakuje
Skúšal som to odsledovať, či sa to nestane po použití konkrétneho iného spotrebiča alebo pod. ale neviem na nič prísť
Mohlo by ísť o nejaké naindukované napätie na pomocnom vodiči v danom obvode? Ktoré potom chybne nabíjačka vyhodnotí ako zvod?
Ďakujem
0
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
Chceš povedať že vyhodí aj prúdový chránič?
Ak áno, máš chybu v nabíjačke .
Ak nie, musíš kontrolovať/merať tú zásuvku pod zaťažením, a nájdeš chybu .
Ak áno, máš chybu v nabíjačke .
Ak nie, musíš kontrolovať/merať tú zásuvku pod zaťažením, a nájdeš chybu .
0
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
Ďakujem za odpoveď, nie, prúdový chránič nevyhodí, len nespustí nabíjanie - po úvodnej kontrole, prebliknutí všetkých, zostanú blikať chybové kontrolky v takej kombinácii ktorá znamená "Leakage of electricity"
Zmerať tú zásuvku - konkrétne ako, resp. je niečo čo sa dá bežným multimetrom? Alebo treba nejaký špeciálny prístroj?
Ešte doplním, že zvod (ako ho ja chápem) v elektroinštalácii (zrejme) nie je, keď je všetko vypnuté, hodiny sa "netočia", ani nie je vyššia spotreba za posledné obdobie, všetky spotrebiče, zásuvky, svetlá fungujú ok
Zmerať tú zásuvku - konkrétne ako, resp. je niečo čo sa dá bežným multimetrom? Alebo treba nejaký špeciálny prístroj?
Ešte doplním, že zvod (ako ho ja chápem) v elektroinštalácii (zrejme) nie je, keď je všetko vypnuté, hodiny sa "netočia", ani nie je vyššia spotreba za posledné obdobie, všetky spotrebiče, zásuvky, svetlá fungujú ok
0
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
Ten ,,zvod,, mysleli tak, že ak niektorý spotrebič má nejaký hoc aj maličký prieraz z nejakého jeho el. obvodu na kostru, vtedy to vyhodnotí prúdový chránič ako nebezpečný unikajúci prúd,ktorý by mohol spôsobiť úraz el. prúdom a vypne okruh v ktorom je zaradený. Čiže on meria prúd ktorý z Fázy cezeň prechádza do spotrebiča a taký istý prúd sa cezeň musí aj vrátiť cez Nulák nazad do siete.
Ak je tam nejaký rozdiel,, niečo chýba,, to teda znamená, že ten prúd sa niekde stratil pomimo ,čiže prešiel asi na kostru, či iný vodivý predmet v zariadení.A ak je nejaké nebezpečné napätie na kostre, hrozí úraz,preto chránič odpojí celý okruh a v ňom zapojené spotrebiče.
Potom sa dá vylučovacou metódou zistiť,ktorý spotrebič to spôsobuje, ak ich budeme zapájať jednotlivo.
Čiže, ak ti nezhadzuje prúdový chránič, tak je problém v tom zariadení,keď sa nespúšťa tak ako má.
S elektromerom to nemá nič spoločné, ten sa bude točiť,pokial bude akýkolvek odber.Samozrejme, ak by tam chránič nebol, tak by sa točil aj pri vypnutých všetkých spotrebičoch, pravda, ak by bol niekde zvod napr. do zeme,či muriva,ktorý by nedokázal vyhodiť ISTIČ zaradený v obvode, pretože sa to tvári ako ,,spotrebič,,.
Ako som to znovu čítal, že ti tá nabíjačka nabehne z inej zásuvky normálne, tak potom bude problém v tom obvode tej vonkajšej zásuvky.Ak si nabíjačka kontroluje sama izolačný odpor,možno že je niekde zvod,ale menší ako je vybavovací prúd chrániča,teda on ho nedetekuje /30mA/ ale len pár milíkov a nabíjačka zistí aj to a protestuje. Nemohla sa do tej zásuvky dostať vlhkosť? treba ju rozobrať ,pozrieť do nej a prípadne vyfénovať. Aj myšky a pavúky vedia narobiť šarapatu.
Ak je tam nejaký rozdiel,, niečo chýba,, to teda znamená, že ten prúd sa niekde stratil pomimo ,čiže prešiel asi na kostru, či iný vodivý predmet v zariadení.A ak je nejaké nebezpečné napätie na kostre, hrozí úraz,preto chránič odpojí celý okruh a v ňom zapojené spotrebiče.
Potom sa dá vylučovacou metódou zistiť,ktorý spotrebič to spôsobuje, ak ich budeme zapájať jednotlivo.
Čiže, ak ti nezhadzuje prúdový chránič, tak je problém v tom zariadení,keď sa nespúšťa tak ako má.
S elektromerom to nemá nič spoločné, ten sa bude točiť,pokial bude akýkolvek odber.Samozrejme, ak by tam chránič nebol, tak by sa točil aj pri vypnutých všetkých spotrebičoch, pravda, ak by bol niekde zvod napr. do zeme,či muriva,ktorý by nedokázal vyhodiť ISTIČ zaradený v obvode, pretože sa to tvári ako ,,spotrebič,,.
Ako som to znovu čítal, že ti tá nabíjačka nabehne z inej zásuvky normálne, tak potom bude problém v tom obvode tej vonkajšej zásuvky.Ak si nabíjačka kontroluje sama izolačný odpor,možno že je niekde zvod,ale menší ako je vybavovací prúd chrániča,teda on ho nedetekuje /30mA/ ale len pár milíkov a nabíjačka zistí aj to a protestuje. Nemohla sa do tej zásuvky dostať vlhkosť? treba ju rozobrať ,pozrieť do nej a prípadne vyfénovať. Aj myšky a pavúky vedia narobiť šarapatu.
1
1
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
Nabíjačku nezaujíma nejaký zvod pred ňou! To nemá ako ani zistiť. Problém bude buď v aute alebo v nabíjačke.
1
1
nie som tu
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
problem bude v nabijacke , alebo aute
Nabijacka - zrazu zacala detekovat "citlivejsie" unikajuci prud - dovod neviem
Auto - predpokladam drobnu vlhkost niekde v nabijacom obvode, mozno zasuvke. Bude to fakt iba drobne, na hranici citlivosti snimania nabijacky. Ked ju pripojis priamo, nabijacka zisti "unik" a ani nespusti nabijanie. Ked ju pripojis cez predlžovačku, ubytok napetia na nej staci na to aby nabijačka už nedosiahla pri merani kriticku hodnotu prudu a spusti nabijanie čim rýchlo odstrani vlhkosť ktora robila unik. Následne Ti ide nabijanie aj bez predlžovačky. Z inej zasúvky to nemusí byť tak kritické ak prívod k nej zabezpeci dostatocný ubytok napetia na to aby unikajuci prud neprekrocil kriticku hodnotu - ako by si isiel cez predlzovacku.
Podobný prípad mame v robote, stači startnuť necitlivým zdrojom , a potom už ide aj ten citlivy , ktorý najprv vyhadzoval chybu "uniku prudu"
elmoto: dlho som písal
Nabijacka - zrazu zacala detekovat "citlivejsie" unikajuci prud - dovod neviem
Auto - predpokladam drobnu vlhkost niekde v nabijacom obvode, mozno zasuvke. Bude to fakt iba drobne, na hranici citlivosti snimania nabijacky. Ked ju pripojis priamo, nabijacka zisti "unik" a ani nespusti nabijanie. Ked ju pripojis cez predlžovačku, ubytok napetia na nej staci na to aby nabijačka už nedosiahla pri merani kriticku hodnotu prudu a spusti nabijanie čim rýchlo odstrani vlhkosť ktora robila unik. Následne Ti ide nabijanie aj bez predlžovačky. Z inej zasúvky to nemusí byť tak kritické ak prívod k nej zabezpeci dostatocný ubytok napetia na to aby unikajuci prud neprekrocil kriticku hodnotu - ako by si isiel cez predlzovacku.
Podobný prípad mame v robote, stači startnuť necitlivým zdrojom , a potom už ide aj ten citlivy , ktorý najprv vyhadzoval chybu "uniku prudu"
elmoto: dlho som písal
1
1
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
Asi máte pravdu ,niečo na tom bude,ja som neuvažoval,otom, že ona si meria aj na výstupe a má to takéto finty,
no asi to bude tou vlhkosťou,alebo ...?
no asi to bude tou vlhkosťou,alebo ...?
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 6205
- Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
- Vek: 41
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
blba otazka, ale ked to do zasuvky pripojis cez predlzovacku, tak ide?
0
Jedním z největších projevů nedůvěry v Boha je hromosvod na kostele.
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
Ak si myslel do tej istej zásuvky, tak to nie je blbá otázka ,ale správna.
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
Ďakujem za odpovede - ono aj z tej zásuvky, ktorá je na obvode s prúdovým chráničom, to ide cez predlžovačku, ale inú (nie tú cez ktorú to "resetnem" z tej inej zásuvky)
Aby som zrhnul - odkedy to začalo robiť tak som:
vymenil tú predlžovačku,
skontroloval som zásuvku,
vymenil som prívodný kábel od toho prúdového chrániča s ističom k zásuvke,
medzi ním a zásuvkou bol wifi stykač, ten som momentálne dal preč a pripojil napriamo
V podstate ako prvé ma napadlo. že to vlastne detekuje nedostatočný izolačný odpor (že niekde je poškodená/navlhnutá izolácia), preto som ako prvé vymenil tú predlžovačku
Skúšal som aj poodpájať spotrebiče (aj nechať na niektorých obvodoch na nejaký čas zhodené ističe) a potom postupne zapínať ale neprejavilo sa to, takže som neprišiel na to, či to súvisí s použitím niektorého z nich
Niekedy sa to objaví napr. aj po pár hodinách cez deň, keď je sucho a slnečno
Niekedy až nasledujúci deň napr. ráno
A tiež ma to napadlo, že keď sa spustí to nabíjanie, niekde niečo sa zohreje, čím sa vlhkosť odstráni a preto to už potom ide
Ale keďže pri tom spustení využijem inú predlžovačku - vychádza z toho, že tá vlhkosť čo sa takto odstráni je buď v aute alebo v nabíjačke - len teda prečo sa to niekedy prejaví aj po pár hodinách počas suchého, slnečného dňa s teplotou okolo 22-24 st. ...
Aby som zrhnul - odkedy to začalo robiť tak som:
vymenil tú predlžovačku,
skontroloval som zásuvku,
vymenil som prívodný kábel od toho prúdového chrániča s ističom k zásuvke,
medzi ním a zásuvkou bol wifi stykač, ten som momentálne dal preč a pripojil napriamo
V podstate ako prvé ma napadlo. že to vlastne detekuje nedostatočný izolačný odpor (že niekde je poškodená/navlhnutá izolácia), preto som ako prvé vymenil tú predlžovačku
Skúšal som aj poodpájať spotrebiče (aj nechať na niektorých obvodoch na nejaký čas zhodené ističe) a potom postupne zapínať ale neprejavilo sa to, takže som neprišiel na to, či to súvisí s použitím niektorého z nich
Niekedy sa to objaví napr. aj po pár hodinách cez deň, keď je sucho a slnečno
Niekedy až nasledujúci deň napr. ráno
A tiež ma to napadlo, že keď sa spustí to nabíjanie, niekde niečo sa zohreje, čím sa vlhkosť odstráni a preto to už potom ide
Ale keďže pri tom spustení využijem inú predlžovačku - vychádza z toho, že tá vlhkosť čo sa takto odstráni je buď v aute alebo v nabíjačke - len teda prečo sa to niekedy prejaví aj po pár hodinách počas suchého, slnečného dňa s teplotou okolo 22-24 st. ...
0
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 6205
- Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
- Vek: 41
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
tieto nahodne javy, to dokaze cloveku riadne zamotat hlavu. a nakoniec to bude nejaka blbost.
ja som mal napr. problem, ze mi v lete a zime nie vzdy imobilizer identifikoval kluc v zapalovani. proste som ho musel viackrat vybrat a vlozit. ale na jar a jesen s tym problem nebol.
ja som mal napr. problem, ze mi v lete a zime nie vzdy imobilizer identifikoval kluc v zapalovani. proste som ho musel viackrat vybrat a vlozit. ale na jar a jesen s tym problem nebol.
0
Jedním z největších projevů nedůvěry v Boha je hromosvod na kostele.
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
Veď toto - aj teraz ráno, vonku hmla, cca 13 st., predlžovačka aj nabíjačka celú noc vonku ako zvyčajne, zapnem a ide bez problémov na 1. krát, napätie ukazuje 219-220V, takže opäť to nepodporuje teóriu o vlhkosti
Každopádne, čo môžem ešte spraviť - keď sa to vyskytne, pozrieť aké ukazuje napätie pri tej bežnej predlžovačke z tej vonkajšej zásuvky (vtedy je dlhšia predlžovačka ale kratší prívod od ističa k zásuvke), a koľko ukazuje cez druhú - "štartovaciu" predlžovačku z tej inej zásuvky (vtedy je kratšia predlžovačka ale dlhší prívod od ističa k zásuvke)
Skôr si ale myslím, že by to mohlo nejakým spôsobom ovplyvňovať predchádzajúce použitie určitého spotrebiča - snažil sa niečo dohľadať - kde sa spomínalo niečo, že niekto nameral na "nuláku" v danej zúsuvke pri nezapojenom spotrebiči nejaké malé napätie a pod. ale teda som z toho jeleň
Či proste nejde o to, že ten zvod tá nabíjačka vyhodnocuje nesprávne na základe niečoho, neštandardne ...
Každopádne, čo môžem ešte spraviť - keď sa to vyskytne, pozrieť aké ukazuje napätie pri tej bežnej predlžovačke z tej vonkajšej zásuvky (vtedy je dlhšia predlžovačka ale kratší prívod od ističa k zásuvke), a koľko ukazuje cez druhú - "štartovaciu" predlžovačku z tej inej zásuvky (vtedy je kratšia predlžovačka ale dlhší prívod od ističa k zásuvke)
Skôr si ale myslím, že by to mohlo nejakým spôsobom ovplyvňovať predchádzajúce použitie určitého spotrebiča - snažil sa niečo dohľadať - kde sa spomínalo niečo, že niekto nameral na "nuláku" v danej zúsuvke pri nezapojenom spotrebiči nejaké malé napätie a pod. ale teda som z toho jeleň
Či proste nejde o to, že ten zvod tá nabíjačka vyhodnocuje nesprávne na základe niečoho, neštandardne ...
0
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
ešte ma napadlo nejaké rušenie zo šitoveho zdroja,napr LED svetla...mne led ufo svetlo tak vrešťalo do FM rádia, že sa nedalo počúvať.
Alebo vyskúšaj nabíjačku inde na inom aute .
Alebo vyskúšaj nabíjačku inde na inom aute .
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
-
- Okoloidúci
- Príspevky: 48
- Dátum registrácie: 11 Jan 2009, 00:00
- Bydlisko: Zilina
Re: Zvod detekovaný nabíjačkou elektromobilu
Mas zvod medzi PE a N v rozsadu >10mA<30mA, pripadne velky odpor N/PE. Podotahuj vsetky skrutkove spoje, skontroluj piny v zasuvke a pripadnu koroziu na PE kolikoch.el.el napísal: ↑06 Sep 2022, 15:21Dobrý deň,
prosím má niekto skúsenosť, resp. vedel by ma naviesť na riešenie tohto problému:
V posledných pár dňoch mi začala nabíjačka elektromobilu niekedy vyhadzovať chybu Leak Detected
- čo ja teda chápem laicky ako zvod, a nespustí nabíjanie
Nič sa v rámci elektroinštalácie nemenilo, žiadny nový spotrebič ani nič podobné
S nabíjačkou som skúšal nabíjať na 2 iných miestach - bez problémov
Ide o 1 fázovú nabíjačku s max. prúdom 16A
Nabíjačka je pripojená k vonkajšej zásuvke, ktorá je na obvode s prúdovým chráničom
Keď vyhodí túto chybu, jediné čo pomôže aby opäť nabíjala je to, že ju pripojím na predlžovačku natiahnutú z inej zásuvky (na inom obvode, s iným ističom, bez prúdového chrániča), nechám nech spustí nabíjanie na min. 30 sekúnd, pripojím naspäť na pôvodný obvod a ide bez problémov
Avšak po určitom čase sa problém zopakuje
Skúšal som to odsledovať, či sa to nestane po použití konkrétneho iného spotrebiča alebo pod. ale neviem na nič prísť
Mohlo by ísť o nejaké naindukované napätie na pomocnom vodiči v danom obvode? Ktoré potom chybne nabíjačka vyhodnotí ako zvod?
Ďakujem
0