Problem s dobijanim v oktavii II

Ak máte problém s elektronikou v aute a motorke, alebo proste chcete do auta a motorky niečo zapojiť

Moderátori: mirosne, Moderátori

majrec
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Jan 2015, 21:28

Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa majrec » 23 Jan 2015, 21:53

Ahoj vsetkym. Chlapci potrebujem radu od vas. Mam problem s dobijanim na oktavii 2. VAG mi vypisuje zatazenie na svorku DF-neverohodny signal a zavada nejde zmazat cize pretrvava. VAG mi ukazuje 11,7V na svorke 30 takze som vzal multimeter a fakt alternator vytvara 11.7V. Mal som ho vonku u elektrikara premeral a povedal ze regler je v prdeli. Dal mi novy no a myslel som ze uz to je vyriesene prisiel som ale domov nalozil premeral a stale dobija na tych 11,7V. Snazil som sa prist na to ako ten alternator funguje ale sa nejako stracam. Od alternatoru mi ide hruby kabel to je jasne ku baterke ale navrchu mam este konektor kde su dva tenke kabliky a vobec neviem ich vyznam-cinnost. Ide o alternator VALEO 140A. Dik
0

Ruby
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 08 Sep 2014, 12:06

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa Ruby » 23 Jan 2015, 22:02

Kde jsi měřil těch 11,7 ? Na baterii ?

Zkus na začátek proměřit napětí přímo na altíku (plus i mínus) a pak přechodový odpor na kabelu i na kostře mezi alt a baterií.
0

Používateľov profilový obrázok
Ado_PO
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 881
Dátum registrácie: 31 Mar 2008, 00:00
Bydlisko: U Koňarov/Prešov
Vek: 40

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa Ado_PO » 23 Jan 2015, 22:08

Zmeral ti aj diódy v mostíku? Stačí že je jedna prerazená alebo prerušená a napätie spadne pod 12V. Aspoň tak to bolo v mojom prípade na mojej jazdenke.
0
RoHS? Hrôza a des.

majrec
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Jan 2015, 21:28

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa majrec » 23 Jan 2015, 22:45

Rubi meral som vystup na altiku a kostra samotny altik11,7V. Potom samotnu baterku tusim 11,8V a aj vystup altik a minus baterka a aj naopak kostra altik plus baterka tiez 11,7V proste malo.
Ado no pytal som sa ho ci premeral vsetko tak mi povedal ze citujem diodi dobre, loziska dobre, regler ste mali spaleny tak som ho vymenil(ale ten regler bola kravina len si to vymyslel aby zarobil, lebo ked som nahodil alternator do auta a odskusal tak znova tych istych 11,7V takze hodil som svoj stary regler a stale 11,7V takze regulatorom to nebude.
0

Používateľov profilový obrázok
enigma
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2528
Dátum registrácie: 24 Dec 2011, 15:21
Bydlisko: Nitra

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa enigma » 23 Jan 2015, 23:09

ako už bolo povedané - diodový mostík . hod ho na reklamáciu . ale chod tam s autom , nie iba s altíkom .
0

dudoo
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 532
Dátum registrácie: 31 Júl 2014, 05:27
Bydlisko: Kusok od Cahnova, Brno
Vek: 42

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa dudoo » 23 Jan 2015, 23:11

Najčastejšie poruchy altíkov sú: Predrané uhlíky, odpálená dioda(y), prerazené vynutie a nefungujúci regler.
Tie tenké kábliky, na ktoré si sa pýtal, sú vývod z reglera na budiace vynutie altíku. Regler meria napäte na batérke a čím je napätie nižšie tým vyššie napätie posiela do budiaceho vynutia, aby sa vyrobilo viacej elektriny. Úplne najčastejšie sa stretávam s diódami ich kontakty väčšinou odhnijú prípadne sa prepália a s uhlíkami.
0

Používateľov profilový obrázok
delong
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 16 Okt 2007, 00:00
Bydlisko: Veľký Krtíš
Vek: 64

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa delong » 23 Jan 2015, 23:13

V prvom rade si nájdi lepšieho elektrikára :axe: . Potom rozober alternátor premeraj diódový blok (každú diódu zvlášť) , stiahni na sústruhu kolektor budiaceho vinutia ( zrovnaj dosadaciu plochu ) alebo rovno vymeň snímací krúžok. Premeraj statorové vinutia (aj proti kostre) . Založ nový regulátor napätia , skontroluj volnobežku, založ remeň (skontroluj napnutie) a musí to ísť :thumbup: . Mňe sa to ešte nestalo že by to nedobíjalo :wink: .
0

majrec
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Jan 2015, 21:28

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa majrec » 24 Jan 2015, 10:16

no tak toho elektrikara uz neriesim je to chuj na vsetko som sa ho pytal uz som to spominal proste povedal ze dal mi novy regler a vsetko ostatne je dobre aj ked uz si niesom isty, ale na tie diody tusim povedal no tie .......su este dobre nieco v tom zmysle tak neviem asi nieco vedel len chcel aby som prisiel a zas mu tam nechal stovku. Ked som bol vera za nim tak zas spominal ze moze byt problem s budenim alebo kabelovym vedenim. Ale kurna ked bude problem s diodami tak ma dobre naserie lebo kym som vykuchal ten altik von a potom zas spät som sa stym j...l dost dobre.

-- Spojený príspevok 24 Jan 2015, 12:11 --

A este som zabudol napisat ze napriek vsetkemu mi nesieti kontrolka dobijania a tomu nerozumiem vsak je porucha v dobijani.
0

dudoo
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 532
Dátum registrácie: 31 Júl 2014, 05:27
Bydlisko: Kusok od Cahnova, Brno
Vek: 42

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa dudoo » 24 Jan 2015, 13:14

Nechápem, ako mohol svoju prácu tak odfláknuť, vymenil regler a ani neskúšal či to začalo dobíjať? Stačilo tam na baterku pichnuť merák, alebo napojiť na diagnostiku a vytočiť motor na 3500 Ot. Pri správnej funkcii dobíjania by sa malo zvýšiť palubné napäti na cca 13,6V. BTW: toto počasie na tak podbitú bateriu môže znamenať jej poslednú zimu.
0

dan21
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3016
Dátum registrácie: 11 Apr 2007, 00:00
Bydlisko: ZA

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa dan21 » 24 Jan 2015, 13:23

No to uz su ty novy automechanici. Pride k autu v bielom plasti, pripoji notebook a povie "Treba vymenit modul XY". Zajde do skladu, zoberie modul, vymeni a este mozno vycisti RJ aby nehlasila chyby a povie "Dalsi !!......"

:-)
Nehovorim ze su vsetci ako som popisal. :D
0

Používateľov profilový obrázok
palino258
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 91
Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 00:00
Bydlisko: Trnava
Vek: 35

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa palino258 » 24 Jan 2015, 13:47

Ak chces napis mi do sukr. spravy model a kod motora pozrem v else schemu a poslem ti ju treba merat budenie ta DF svorka je len inf pre RJ motora o zatazi napr ked zapnes vsetky spotrebice aby RJ motora pridala vstrek a zdvihla otacky motora.
0
Clovek sa uci na vlastných chybách

majrec
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Jan 2015, 21:28

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa majrec » 24 Jan 2015, 22:02

No myslel som ze to necham tak ale ked pisete o tej odflaknutej praci. Tak tu je cely pribeh. Dosiel som s altikom ze
JA: dobry den prosim vas mohli by ste sa mi pozriet a skontrolovat alternator lebo malo dobija, VAG aj merak mi ukazuju 11,7V.
ON: dobre prezriem premeram a ked pridem na chybu zavolam vam.
JA: OK
Po dvoch hodinach telefonat.
ON: no prezrel som to alternator v dobrom stave, loziska dobre, diody.........este dobre akurat mate spaleny regler takze ho vymenime chcete original alebo nahradu?
JA: kedze nemam dobre skusenosti s nahradami dajte mi original a kolko to asi vyjde
ON: no do stovky sa vojdeme.
zakritulu sa mi oci, ale si myslim ked to pojde tak super. Prisiel som tam a:
ON: takze tu to mate alternator, faktura a stary regler je nanic ten vyhodime
JA: viete co ja si ho vezmem
ON ten uz je spaleny bude vam zbytocne
JA: dobre tak ho vyhodim doma
Dosiel som domov nahodil altik zmeral a to uz viete zas 11,7V no kurna tak ma hned napadlo ze ten moj regler je tiez dobry chcel ma oj..at. Vabral som ten "novy" regler a som myslel ze ma picne. On vzal nejaky pouzity akurat prepajkoval uhliky tie boli nove a ten akoze novy regler mal na sebe taku tu spinu oelj s prachom a hovorim si tak to sa za jedno nastartovanie tak nezasral. Sadol som do auta vzal oba reglery a za nim.
ON: tak co ste nieco zabudli?
JA: ano svoje peniaze
ON: nejaky problem
JA: ano alternator dobija jak dobijal stale tych 11,7V a dali ste mi original ale pouzity regler je to vidiet podle tejto usadenej necistote. To mi chcete povedat ze vam dosiel takyto novy regler?
ON: no on bol tu v krabicke ja som ho vzal zalozil a hotovo, ale nebudem sa rozculovat vratim peniaze .
JA: Vy sa ani nemate preco rozculovat to som ja kto by zaplatil za odflaknutu robotu a stary pouzity regler s cenou noveho a originalneho. Tak si ho pekne nechajte popytam peniaze a dovidenie.
Toto nech ludi motivuje aby zo seba nedali robit blaznov.
0

dudoo
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 532
Dátum registrácie: 31 Júl 2014, 05:27
Bydlisko: Kusok od Cahnova, Brno
Vek: 42

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa dudoo » 25 Jan 2015, 14:14

Aha prepáč, som sa sekol, regler je priamo v altíku :oops: Ale teraz, keď čítam ten tvoj posledný príspevok, tak ten "elektrikár" si mohol spraviť čo treba, ale svoju prácu si on nijako nemal záujem obhájiť. Ako prišiel na to, že je to reglerom, pošpáral sa prstom v nose a vedel odpoveď? Zaváňa to tak trochu fušerinou. Na druhej strane nebolo jasné, že si mu nenechal celé auto, ale len altík
(niečo podobné ako: nedobíja mi notebook, tu je nabíjačka prosím opravte mi ju. A čo ak je chyba aj v samotnom notebooku).
Pre spoľahlivosť je najlepšie to celé auto niekomu dať, nech prezrie celý reťazec dobíjania. Nevylučujem ani banálnu poruchu typu prepálená poistka, ale top problém alterátorov sú dióda(y) prerazi(ia) sa do nevodivého stavu, alebo odhnije nožička μ-prasklina spojená s extrémnými podmienkami a vybráciami tesne pred vývodom z púzdra sa preruší, na oko to vyzerá v poriadku, ale treba premerať každú diódu samostatne (odpojiť a zmerať). Dokiaľ to nepremeráš, alebo nedáš to auto do servisu, tak tu bude len tápať do vetra a batéria bude trpieť.
0

majrec
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Jan 2015, 21:28

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa majrec » 25 Jan 2015, 16:15

Dudo velmi rozumne hovoris mal som prist s celym autom, ale kto vie co by mi tam on porobil ked vidis ako to spravil len z altikom. Vies ja som pozrel vo VAGU 11,7V zmeral multimetrom 11,7V s vypnutymi spotrebicmi aj so vsetkym co sa dalo pozapinat tak proste to tak skakalo 10,5V 11,00V 11,7V 10,0V ked si dobre spominam, ale nebolo tam tych 14,4V tak jedine ma napadlo ze chyba bude v altiku. Este aj teraz hladam a zhanam ako presne alternator v tychto autach funguje. Len sa este nepodarilo.
0

Používateľov profilový obrázok
delong
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 16 Okt 2007, 00:00
Bydlisko: Veľký Krtíš
Vek: 64

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa delong » 26 Jan 2015, 00:36

Super servis kde robí ten elektrikár ? Toho len :axe: .
Dnes tu bol u mňa jeden típek a povedal my "Pozriete my auto ? Baterku (úplne nová) my niečo vybíja . Menil som regler v alternátore ale stále vybíja baterku.
Sadnem do auta zapnem kľúčik a kontrolka dobíjania nesvieti. Tvrdí že vypálená žiarovka. Hmm tak naštartujem merám a napätie 11,8V. Hovorím to nedobíja. Tak demontujem alternátor značka BOSCH. Už pohľadom som zistil že nový regler (náhrada nie origo) bol špatne namontovaný . Hovorím mu tu je prvá chyba. Priznal sa že to dal tam on a že tomu nerozumie. Rutinne premerám diody stator , rotor. Poskladám namontujem odskúšam. Kontrolka svieti , po naštartovaní zhasne napätie 14,4V pri 2000 ot.
Hovorím teraz je to OK. Nabudúce takú banalitu akou je výmena reglera prenechajte niekomu inému a nerobte to sám ak tomu nerozumiete. Dal my za pravdu . . Majiteľ bol celý čas pri mne a videl čo robím . Ak nebol blbý mohol sa to odomňa aj naučiť :mrgreen: .
0

Používateľov profilový obrázok
kubo150
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3253
Dátum registrácie: 20 Júl 2007, 00:00
Bydlisko: Pri Bytči
Vek: 33
Kontaktovať používateľa:

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa kubo150 » 26 Jan 2015, 01:45

Inak, je jasné, že altík ti nedáva napätie, tak hladaj chybu tam. Odpoj budenie, alebo sa skús nejako merákom dostať a zmerať napätie, prípadne zmeraj prúd budením(), lebo ten je podstatný, nie napätie.


Vôbec sa nečudujem že do servisu nedal auto, ja by som auto do servisu niekomu len tak nedal, lebo toto je jedna z tých vecí, že čo si sám nespravíš, to nemáš. Všetko len odsrať, zložiť nahovno, šroby pozabudať.... a vypýtať peniaze. Jedine človek ktorý má pre veci cit a ho to baví je nejaká šanca že to auto aspom zloží ako bolo, ale to je tak so všetkým.
0
Som ten ktorý to vykoná.
Moje slovo:
Neverím na náhody,
Náhoda je len jedným, alebo skupinou ľudí nepochopená realita

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa xmilos » 26 Jan 2015, 07:39

Ak vyberies regler a ma jeden uhlik uz zodraty ( to pozna ten, co ich vybral viac ) ma uz altik vydrate aj tie kontakty na rotore. Tie je nutne vymenit. Sustruzit sa oplati len tie stare, kde kontakty maju aku- taku hrubku. Vymena nie je ziadna sranda, ak to ma sluzit dalsich 200kkm. Preto ak je to tvoj pripad ( auto ma > ako 250kkm ) a kontakty si este nemenil, chod a vymen altik vo firme, ktora sa zaobera ich repasom. Zaplatis o nieco viac ako samo - domo opravou, ale je vacia sanca, ze budes mat zas na naky cas pokoj.

Regler sa da odskusat, ked na uhliky napojis 5 W ziarovku a napajas ho lab. zdrojom. Pri zvyseni napatia nad nakych 14.4V ziarovka musi zhasnut.
0

Používateľov profilový obrázok
miroja
Power user
Power user
Príspevky: 2582
Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
Bydlisko: stredny Liptov
Vek: 62

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa miroja » 26 Jan 2015, 12:04

Presne tak ! Dobry elektrikar vie odskusat alternator aj mimo auta, len musi chcet.... a musi zapnut aj rozum, co niekedy robi dnesnym opravarom velke problemy.
Par Skodovackych alternatorov aj reglerov (rozumej S100, S 120) som opravoval a aj skusal. Alternator + sverak + regler + ziarovka + zdroj + merak + vodice + vrtacka = "Testovacia stolica" :-))
0

majrec
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 23 Jan 2015, 21:28

Re: Problem s dobijanim v oktavii II

Príspevok od používateľa majrec » 26 Jan 2015, 14:47

Chlopi citam totu stale dookola hladam nejake videa principu funkcie tychto alternatorov ale stale tomu 100%-ne nerozumiem.
Poprosil by som niektoreho z vas ci by ste mi nepoposali ako presne funguje alternator+regulator+tie dva kabliky od regulatora+ako nabehuje to budenie a naco sa do toho serie este aj ta jednotka motora.
0

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok