VW POLO servo klapky V68 a V154

Ak máte problém s elektronikou v aute a motorke, alebo proste chcete do auta a motorky niečo zapojiť

Moderátori: mirosne, Moderátori

branor
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 00:00
Bydlisko: TN
Vek: 42
Kontaktovať používateľa:

VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa branor » 19 Mar 2016, 14:44

Zdravim vsetkych,

obraciam sa na vas s prosbou o pomoc, radu...

mam auto VW POLO N9 ktore zacalo iba kurit aj v lete aj pri zapnutej klime, regulacia bud nesla alebo isla iba chvilu a znova zacalo na plno kurit....

po studiu som zistil ze sa jedna o poruchu servomotora V68, ktory ovlada klapku zmiesavaca tepleho a studeneho vzduchu. Problem tam je ten, ze vo vnutri tohoto serva je potenciometer, ktory snima polohu natocenia a ten sa pokazil a hadzal sialene hodnoty...

nepomohlo ani dokladne vycistenie toho potenciometra a tak som skusil risk, ktory sa oplatil len ciastocne...

povodny trimer mal drahu s odporom 4,7k, priemer potenciometra (aj ked zalisovaneho) bol 15mm
tak som zo suciastky odfrezoval cast trimra a nahradil som ho trimrom PIHER 5K, ku ktoremu som paralelne pripojil este odpor, aby som ziskal hodnotu 4,7k

vsetko som osadil a namontoval, dokonca servo "funguje" ale je to problemove...

ta regulacia funguje len v urcitom rozsahu na paneli teploty a ked sa dostane mimo tak vyhodi chybu.

skusal som cez kabel spravit "zakladne nastavenie" ale nepodarilo sa, raz mi to napisalo ze start aj stop je mimo dovolenych hodnot.

potom som si cez kabel spravil meranie a tam vyslo, ze moja regulacia sa pohybuje (neviem v com su udavane hodnoty) v rozmedzi 64-182 a naucene hodnoty boli 25-232

z toho mi vyplyva, ze je nieco zle, otazka je, ci je pouzita zla hodnota potenciometra, alebo ci bol v tom serve pouzity iny ako linearny trimer.

prosim ak viete poradte, co by to mohlo byt, pripadne ak ma niekto schemu toho dielu budem vdacny. tento motorcek je velmi rozsireny, pouziva sa vo vela znackach SKODA, VW...

pripadne ak ma niekto taky potenciometer alebo servo za nejaku vypredajovu cenu, rad sa dohodnem.

DAKUJEM
0

Používateľov profilový obrázok
ypsi
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1546
Dátum registrácie: 09 Feb 2007, 00:00
Bydlisko: Žilina
Vek: 106

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa ypsi » 19 Mar 2016, 15:50

Skus vyhodit prec ten odpor,ktorymsi upravoval hodnotu noveho trimra,nechaj to na tych 5kOhm.
0
...som zhasol...

Používateľov profilový obrázok
Wicker
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 849
Dátum registrácie: 05 Máj 2013, 17:26
Bydlisko: Kremnica
Vek: 33

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa Wicker » 19 Mar 2016, 17:40

A možno bude skorej problém v pracovnom uhle trimra alebo ako by som to nazval. Proste jeden trimer má plnú výchylku pri vymyslím si 360 stupnoch a iný zase pri 320 stupnoch, tým ti nebude sediet odporová drahá oproti povodnemu.
0

branor
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 00:00
Bydlisko: TN
Vek: 42
Kontaktovať používateľa:

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa branor » 19 Mar 2016, 20:12

dakujem, skusim dat prec ten odpor a vyskusam to, co sa tyka drahy, tu som sa snazil dat tak ako bola povodna.
0

branor
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 00:00
Bydlisko: TN
Vek: 42
Kontaktovať používateľa:

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa branor » 19 Mar 2016, 21:52

tak teraz som ostal trosku zaskoceny,
nech je ten trimer 4,7k alebo 5k udaje namerane cez VCDS su rovnake... pravdepodobne je to nejaky prepocet ktory si to samo robi, zmeria si velkost celkoveho odporu a nasledne z toho bezca vyrat, kde sa nachadza a teda da hodnotu od 0 do 255

no co je vsak neprijemne je fakt, ze ten trimer sa moze hybat len na 1/3 celkovej svojej drahy a ak chcem, aby ukazoval hodnoty, ktore potrebuje, musel by som tej drahy vyuzit celu jeho drahu, lebo ukazuje tak, ze ked ho dam na jeden doraz tak mam hodnotu 0 a ked na druhy tak mam 255...

ako sa da tento rebus vysvetlit? mna nic nenapadlo :-(

prikladam obrazok, cervenym je nakreslena draha vo vnutri trimra, zelenym draha, po ktorej sa moze pohybovat bezec
Prílohy
trimer-v68.jpg
0

Používateľov profilový obrázok
ypsi
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1546
Dátum registrácie: 09 Feb 2007, 00:00
Bydlisko: Žilina
Vek: 106

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa ypsi » 19 Mar 2016, 22:11

Nemohlo by to byt tym, ze rovnake servo sa moze pouzit v roznych modeloch koncernu, v roznych typoch kurenia, a riadiacka kurenia si zistuje obe krajne polohy klapky? Teda u Tvojho auta to moze byt iny rozsah hodnot ako u ineho? Teda aj velkost zelenej vysece sa moze lisit model od modelu auta?
0
...som zhasol...

branor
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 00:00
Bydlisko: TN
Vek: 42
Kontaktovať používateľa:

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa branor » 19 Mar 2016, 22:20

neviem ci dobre rozmyslam, ale budem rad ak ma niekto napravi...

podla mna je to naozaj tak ako hovoris ale potom by mi to predsa nehovorilo to co teraz...

potom by bolo, ze sice cela dlzka je sice od 0 do 255 ale pozadovane polohy start a stop by boli v mojom pripade ulozene (vzhladom k ich drahe) podstatne ine nez 25 a 232

neviem
0

Používateľov profilový obrázok
ypsi
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1546
Dátum registrácie: 09 Feb 2007, 00:00
Bydlisko: Žilina
Vek: 106

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa ypsi » 19 Mar 2016, 22:27

To neviem ani ja,ale preco by nemohla poloha zavrete zodpovedat 25 a poloha otvorene 232?
0
...som zhasol...

Používateľov profilový obrázok
cs001
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1699
Dátum registrácie: 28 Apr 2010, 00:00
Bydlisko: Michalovce

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa cs001 » 19 Mar 2016, 22:57

...nema ten potenciometer nahodou skratenu odporovu drahu? To znamena je odpor 4k7 je len v rozsahu zelenej farby, zvysok je vodiva kovova vrstva. Taketo potencometre su napriklad v kniploch RC vysielacov...
0
Technics, Pioneer, Tannoy, Lenco, Sony, Beyerdynamic, Khadas,Topping, Vivanco, Samsung, Dell, Minolta, OKI, Canon, Keithley, Fluke, Labs, Futaba, Citroen, Opel...

branor
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 00:00
Bydlisko: TN
Vek: 42
Kontaktovať používateľa:

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa branor » 19 Mar 2016, 23:53

asi ano, toto je jedine realne vysvetlenie, ale nakolko som ho pri demontazi znicil, neviem to uz overit...

ked spustim kalibraciu tak napise:
01271 - polohopvaci teplotni klapky (V68)
10-00 - meze prizpusobeni nedosazeny
01271 - polohopvaci teplotni klapky (V68)
09-00 - meze prizpusobeni prekroceny
01271 - polohopvaci teplotni klapky (V68)
55-00 - prizpusobeni neni uspesne

predpokladam, ze tie trimre so skratenou drahou sa nedaju tak lahko zohnat a preto je ta suciastka taka draha...
nove servo stoji cca 90€, novy trimer par centov, tak som to chcel vyskusat...

ak ma este niekto napad, ako by sa to dalo oklamat, bol by som vdacny

-- Spojený príspevok 20 Mar 2016, 00:03 --
cs001 napísal:...nema ten potenciometer nahodou skratenu odporovu drahu? To znamena je odpor 4k7 je len v rozsahu zelenej farby, zvysok je vodiva kovova vrstva. Taketo potencometre su napriklad v kniploch RC vysielacov...
takze zahada vyjasnena, je to presne takto, rozobral som ine servo, ma v sebe rovnaky trimer a draha je skratena len na zelenu plochu, ostatna plocha je len par ohmov...

predpokladam, ze toto sa asi neda oklamat nejakou improvizaciou, ci? pripadne sa to asi neda nikde kupit?
0

Používateľov profilový obrázok
delong
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 334
Dátum registrácie: 16 Okt 2007, 00:00
Bydlisko: Veľký Krtíš
Vek: 64

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa delong » 20 Mar 2016, 13:09

V snímačoch a podobných auto-moto vychytávkach sa asi ani nepoužívajú "obyčajné" potenciometre. Večšinou sú tam použité samé "špecialitky" . Ja radšej mením diel ako celok a ak chce niekto lacné tak sa dá kúpiť aj čína. Experimentovať tu nemá význam je to strata času. Ale na druhej strane zas máš poznatok "ako to vlastne funguje" :) .
0

Používateľov profilový obrázok
Wicker
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 849
Dátum registrácie: 05 Máj 2013, 17:26
Bydlisko: Kremnica
Vek: 33

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa Wicker » 20 Mar 2016, 15:41

Ja som to riešil tu: http://svetelektro.com/modules.php?name ... 10#p613410 adopadlo tiež tak nejak podobne. Len mne kalibráciu, teda nastavenie klapiek urobilo a uložilo, len pri ďalšom načítaní cez VAG vypísalo, že je prekročené regulačné mez.

Ale funguje, kúri, chladí, reguluje, tak to neriešim :P
0

branor
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 12 Apr 2008, 00:00
Bydlisko: TN
Vek: 42
Kontaktovať používateľa:

Re: VW POLO servo klapky V68 a V154

Príspevok od používateľa branor » 22 Mar 2016, 21:49

Dakujem vsetkym co sa zucastnili diskusie, takze pre tych co by mali podobny napad ako ja, neoplati sa to. Zaroven je v nadpise spominany aj servomotorcek V154. Pre upresnenie jedna sa o uplne totozny produkt s rovnakou funkcionalitou, odlisuje sa len ozubenym kolieskom, ktore nastavuje klapku. Vnutornosti ma uplne rovnake.

Tieto motorceky su vsak aj na riadiacej jednotke previazane a ked vykazuje chybu jeden, nenastavi sa ani druhy a naopak.

Vymena trimra neni dobra cesta, sice to funguje, ale v obmedzenom rezime... Objednal som nejake diely, ked dojdu a namontujem dam info, aby bola informacia kompletna.
0

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok