Bože chlapi ... toto je zas mižmaž teoretikov ...
Porovnávať PA kde jednému stačí 1W na 100dB a druhému pomaly 50-100W na to isté ...
![Confused :confused:](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
a že s hlasitosťou výkon stúpa násobne
To isté ako niekomu doma stačí 5W (veľmi ale veľmi nenáročný poslucháč
![Thanks :thanks:](./images/smilies/icon_thanks.gif)
) a niekomu je aj 300W málo lebo to nemá tu správnu rezervu a dynamiku ...
Za prvé, 10-12 palcový basák v 20-30l búdke reálne naspodku nič nehrá (100l almary snáď nikto v aute nevozí). Zapája sa do toho akustika auta ktorá to vie na spodku ako tak zosilniť a začne to hrať, ale stále bude ta citlivosť niekde na 85dB +/- možno ... (konštruktér by povedal že citlivosť na basoch je závislá hlavne od objemu, malá bedňa - malá citlivosť, veľká bedňa - veľká citlivosť ... reproduktor je až druhoradý).
Druhá vec je, že keď má niekto 700W zostavu, tak to neznamená že tak počúva stále a nonstop sínus naplno ...
Ďalšie škatulkovanie a dookola omielaný fenomén je dunacie hučiace auto na ulici ... ja mám zostavu v aute kvôli častým nudným diaľničným cestám. A takých je nás väčšina. Pod oknami s tým nikomu nehučím ... že Vám niekto nevychovaný prejde raz za čas cez ulicu za to ostatný nemôžu. Nepamätám sa kedy som podobného videl ... čo potom motorkári, špeciálne chopre a pod. (na tie sa ani športové auta nechytajú), pištiace vlaky ... nevychované uškriekané decká ... toho by sa dalo vymenovať ...
Sám mám v aute celo-aktívne zapojenie (aktívne výhybky), cca 2x20W na výšky, 2x60W na stredobasy a asi 200W na basák (uzavretý 8 palec v cca 20l). Hlasitosť pred tým ako to začne skresľovať je tak akurát, je to nahlas ale žiadny extrém ako napr. na koncertoch.
A teraz si to zoberme teoreticky, chcel by som mať rezervu alebo pridať hlasitosť 3dB, už som na 400W na basáku ... ďalšie 3dB a už som na 800W ... chcieť mať rezervu na koncertnú hlasitosť (100dB+) už som kde ... cez kW ...
Slušné zosilňovače tie výkony majú. Problém je že hifi reproduktory ako také majú malú citlivosť, aby to v tých malých objemoch ako tak vôbec hralo ... druhý problém je hluk auta, pri ktorom Vám ta hlasitosť vysoká ani nepríde ... dohnať to znamená výkon navyše a bohužiaľ je to násobne vyššie. Keď to niekto chce je to jeho vec (či už to chce pre seba alebo na výstavy/súťaže), nie Vaša.
Tak že Vás prosím, odpustite si tie neustále rýpačné narážky ... odrádza to ostatných sem vôbec písať.
Martinez má z môjho pohľadu výkonovo normálnu zostavu, žiadny extrém ...
@Martinez. Nad kondenzátorom ani nepremýšľaj, škoda peňazí (je to taká záplata ak máš zlú kábeláž alebo body napojenia a preblikujú ti svetlá atď). Ak tak, jedine druhá baterka. Do kufra baterka môže ísť, ale nie hocijaká. Z baterky sa cez špáry (aj keď je na oko bezúdržbová) uvolnujú plyny. Musia, inak by pri nabíjaní alternátorom praskla ... Auta čo ju majú od výroby v kufri, majú batériu ktorá ma odvod plynu z boku, naň je potom pripojená hadička čo ide von z auta.
Druhá vec je, že treba vyriešiť poriadne ukotvenie aby ju z bezpečných dôvodov neutrhlo, presne tak ako ju máš ukotvenú vpredu ... to sa ale dá vyriešiť.
Byť tebou tak to neriešim, nepočúvaj s vypnutým motorom
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Sám mám batériu asi 65Ah ... momentálne má asi 13rokov
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
a ešte som problém nemal (jazdím štýlom cez týždeň krátke trasy a cez víkend dlhé, cca 500-600km za týždeň).