Podľa mňa to napájanie na podsvietenia rádia môžeš využiť. Určite je strážené nejakým "inteligentom" v riadiacej jednotke a po opustení/uzamknutí vozidla už dlhšie svietiť ako 10 min nebude... aj keď sa mi to zdá zbytočne dlhá doba na "uspatie" vozidla po zamknutí... Mne to uspí po zamknutí za cca 1 min a keď nezamknem (v garáži) tak asi 8 min. A to môžem nechať aj dvere otvorené - int. osvetlenie zhasne a ide spať...
Ďaľšia vec, ktorá by mala byť v takýchto prípadoch strážená je aj napätie akumulátora.... Ten riadiaci "inteligent" ho určite stráži - aj keď niekedy len v určitých medziach, lebo je ovplyvňovaný užívateľom... LEBO ten chce!!! Aj napriek nepriaznivým podmienkam....(tiež sa mi podarilo 2x autorádiom vymlátiť baterku, lebo mám pod palubkou prepínač na stálu šťavu a zabudol som ho prepnúť na "normál")....
Keď je to však v normálnom režime, ako to výrobca vymyslel, tak by k vybitiu batérie nemalo dôjsť, lebo pri poklese napätia skráti časy používania "komfortu" pri zastavenom motore a zároveň pri ďaľšej aktiváci a štartovaní upozorní nejakou výstrahou, že batéria je na minime a treba ju dobiť (nabíjačkou či dlhou jazdou).
Ešte malá rada k dobíjaniu batérie... Netreba sa spoľahnúť na to, že keď sa mi podarí naštartovať na takto vyčerpanej bat. a prejsť prejsť pár desiatok km (za čas trebárs 1 hod) že sa dobije.... Ten chemický proces musí trvať niekoľko hodín a dodávaný "obrovský" prúd z alternátora ju síce za chvíľu oživý - ale LEN OŽIVÝ...nabíjací proces´trvá na plnú kapacitu aj 10 - 16 hodín a vo vozidle aj tak nedosiahne plnú kapacitu, lebo sa striehne max napätie palubnej siete a hlavne proces, aby batéria čo najmenej "plynovala" - je to len v rámci "udržiavacieho" napätia.
Tak že v takom prípade len nabiť nabíjačkou, ale zas to má svoje ALE - závisí od typu nabíjačky... Nejaká procesorová, ktorá sa pri vymlátenej baterke ani nespustí a keď, tak nabíjanie ukončí pri "nízkom napätí´"... mnohokrát ani nie pri 14,8V To je pre olovo málo... Aj keď už technológia výroby a prevádzkovanie štartovacích batérií nesmierne pokročila a používajú sa rôzne prímesy do článkov, podstata zostala... Treba sa držať údajov výrobcu ....aj tie však môžu byť niekedy sporné... Je okolo toho popísané veľa - celá veda...
![Rolling eyes :rolleyes:](./images/smilies/icon_eyes.gif)
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!