babeta + vodik

Ak máte problém s elektronikou v aute a motorke, alebo proste chcete do auta a motorky niečo zapojiť

Moderátori: mirosne, Moderátori

Tesla
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 208
Dátum registrácie: 01 Apr 2009, 00:00
Vek: 30

Príspevok od používateľa Tesla » 28 Jún 2009, 12:51

h s tym autom zatial srandujem este nemam auto ale chcem zopar rad na com priblizne bude treba robit pretoze ked si ho kupim tak ho urobim a som si isty, ze to zvladnem
0

Kofo

Príspevok od používateľa Kofo » 28 Jún 2009, 12:55

Prosím, prosím, daj mi podpiiiiis na bruchoooooo...

mato3000
Power user
Power user
Príspevky: 9767
Dátum registrácie: 04 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: BA

Príspevok od používateľa mato3000 » 28 Jún 2009, 14:11

Tesla, viem ze si vobec nevsimas moje rady ale teraz me fakt pocuvni.

ROZHONE NESTLSCAJ TEN TVOJ VODIK - pretoze si vyrobil zmes vodiku a kysliku ak to uzavries tak v tom lepsom pripade nebudes mat cim pisat po klavesnici ....
0

Používateľov profilový obrázok
Jacob989
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2775
Dátum registrácie: 13 Mar 2008, 00:00
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Jacob989 » 28 Jún 2009, 15:02

je tu celkom pekná diskusia, ale všetko na vlastnú zodpovednosť...nech to skúsi, keď bude chodiť na vozíku bez rúk a ochrnutý + hluchý, spomenie si na naše rady. Spomína si dakto na prípad týpka čo čistil doma v kuchyni nádrž na motorku ? Dopadol veru škaredo...a ty sa ideš hrať s jedným z najreaktívnejších a najvýbušnejších plynov na svete a ešte ho ideš stláčať so zmesou kyslíku. To nieje hrdinstvo, to je kreténizmus, zostrojíš si časovanú bombu ktorá ťa skôr či neskôr zmrzačí.

Skús si priliať do benzínu v nádrži tak liter acetónu na 2 litre benzínu v nejakom motore. Zaručujem ti že bude ako raketa. Až na to že ak tomu vypečieš, zadreš po čase valce. Doslova sa ti zapečú do hlavy, ale dosiahneš chvíľkovú obrovskú expanziu energie.. :D
0
Hudobník, zvukár, DJ, osvetľovač, fanúšik kvalitného zvuku, programátor, automatizér, elektrotechnik...Výroba laserových projektorov na zákazku.
Inak som Jakub.

Tesla
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 208
Dátum registrácie: 01 Apr 2009, 00:00
Vek: 30

Príspevok od používateľa Tesla » 28 Jún 2009, 15:51

mato3000 ja ho nikde nechcem stacat ja som neopustil meyerov sposob
a uz aj mam po motorke som bol dnes kupit benzin a zabudol som do nho dat olej :) presiel som par Km a pridavam a zhasol motor konec :D hh
0

joži

Re: auto + vodik

Príspevok od používateľa joži » 28 Jún 2009, 16:08

bobor1992 napísal: Ako nič :)
Ak máš diesel, prerob si to repkový olej :) Ten môj exemplár zatiaľ vytrvalo odmieta naštartovať na naftu, nieto ešte na olej :)
kamarat mal prerobeneho hladkehio jednotkoveho golfa, mal tam doriobene vyhrievanie nadrze, na udrziavanie teploty oleja okolo 40stupnov, a potom este nejake upravy v paliv.sustave,. jazdil na karolinku, ked v tesku stala okolo 10sk

Používateľov profilový obrázok
bobor1992
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2761
Dátum registrácie: 17 Apr 2007, 00:00
Bydlisko: Zvolen
Vek: 31

Príspevok od používateľa bobor1992 » 28 Jún 2009, 17:10

No však, na tom motore sa hádam ani nemá čo posrať :wink:
0
Väčšina ľudí z PC a Elektro fór zjavne potrebuje počítač, na ktorom cez deň konštruuje vesmírne lode v AutoCADe a zároveň pri tom hrá Crysis a potom celú noc renderuje 3D scény pre chystané pokračovanie Shreka a popri tom ešte strihá Full HD video.

mihal
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 20 Mar 2009, 00:00
Bydlisko: blava

Príspevok od používateľa mihal » 28 Jún 2009, 23:02

na zvysenie vykonu sa da do nadrze priliat nitrometan alebo sa da do nasavania rosprasovat jemne voda ale najlepsie technycky lieh pripadne rajsky plyn pripadne eterovy plyn pripadne ten toluen alebo lieh primiesat do benzinu, vydel som uz babetu na slahackove bombicky - rajsky plyn ak by niekto nevedel bolo ich 5 narast vykonu asi 3 sekundy jednorazovo hehe ale do motora tlacit vodik vzhladom na vyrobu clovek skor strati ako prida a za drzhe je to nebezpecne a ak hej tak by to pouzivali napriklad sprintery draxtery a podobne logyka v tom je no nie?a rozprasovanie liehu je oskusane na zigulaku a narasz tam bol citit v pripade znizovania spotreby je to zalozene na technologii motora kde dvojtakt rozhodne nepatri a kvalite paliva a to nieje garazova a eurova zalezitost a s vodikom smiesanym s kysikom radsej manevrovat nebudem ak chcem bombu poznam vela sposobou ako si ju vyrobit vcetne rozbusky a to za velmy nizku cenu s velmy dostupnych materialou ale doteraz som nic neskusal aj ked postupy u niektorych su celkom bezpecne ale mam rad svoje casti tela tak to ryskovat nebudem a ak budem nieco take potrebovat obratrim sa na cloveka co ma v tom prax a skusenosti a licenciu a spravi mi to.. trosku o inom a¨le mam ten pocit ze k teme
0

Používateľov profilový obrázok
Robio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5398
Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 00:00
Bydlisko: Bratislava
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Robio » 28 Jún 2009, 23:50

:D nitrometán...to iste, bachneš po nom kladovom a on vybuchne...
a ani neviem či sa to dá kúpiť.

Tráskavá zmes je svina(H+2O), rachne ti to do ksichtu v tej nanevhodnejšej chvíli....zapáli to prakticky čokoľvek aj malá iskra na tvojom oblečení spôsobená trením a statickou elektrinou...navyše to je dokonalá zmes takže búcha v celom svojom objeme naraz, čiže keby si to mal natlakované vo fľaši z fľaše 2m hadica a na konci horák tak pri zapálení by ti rachla aj fľaša...

https://www.youtube.com/watch?v=NTW4QcFRbEk
0
Ponukam: 3D tlac, CNC frezovanie, Kalibracia teplotnych cidiel, pre viac info SS.

Používateľov profilový obrázok
eurobastler
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3903
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 00:00
Bydlisko: BA
Vek: 35

Príspevok od používateľa eurobastler » 29 Jún 2009, 09:00

Tesla napísal:mato3000 ja ho nikde nechcem stacat ja som neopustil meyerov sposob
a uz aj mam po motorke som bol dnes kupit benzin a zabudol som do nho dat olej :) presiel som par Km a pridavam a zhasol motor konec :D hh
peniaze, co by si dal za komponenty na vyrobu vodikovej betky, sa ti teraz urcite zidu pri oprave. novy piest+kruzky, mozno aj valec....

http://www.slovanet.sk/murin/image/babeta-50.jpg

radsej si ju za tie eurace vytuninguj, tym neohrozis nikoho
0
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
zawin
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 2644
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 00:00
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa zawin » 29 Jún 2009, 09:11

Chcem sa spytat co je natom pravdy ze vstrekovanie vody do motora resp. vodnej pary ma lepsi vplyv na vykon motora? Som pocul ze motor sa zaroven chladi a kedze vo valci sa premeni voda na paru tak sa zvacsi aj roztiaznost?
0
Sú dve veci, ktoré sú nekonečné - vesmír a ľudská hlúposť. Ale s vesmírom som si ešte nie celkom istý. /Einstein/

Používateľov profilový obrázok
martin110r
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 439
Dátum registrácie: 27 Mar 2008, 00:00
Bydlisko: Liptovský Mikuláš
Vek: 33
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa martin110r » 29 Jún 2009, 10:46

zawin napísal:Chcem sa spytat co je natom pravdy ze vstrekovanie vody do motora resp. vodnej pary ma lepsi vplyv na vykon motora? Som pocul ze motor sa zaroven chladi a kedze vo valci sa premeni voda na paru tak sa zvacsi aj roztiaznost?
Áno, je to pravda. Boli ľudia, ktorí systém vstrekovania vody do valca požívali na svojich škodovkách. Raz som mal reč s jedným týpkom,ktorý si to za socíku dal do svojej škodovky, a že bolo to veľmi poznať. Motor mal lepší ťah, živšie reagoval na plynový pedál.

Ostatne, je všeobecne známe, že každý motor je živší keď je vlhký vzduch (napríklad keď prší), ako keď je letná horúčava a suchý vzduch.
0
Všetko zlé je na niečo dobré.

Kofo

Príspevok od používateľa Kofo » 29 Jún 2009, 11:03

...pekne... Posral by som sa už len pri tom dymení z trubičky... Nie to ešte zapáliť, to musel byť blázon človek :D

Používateľov profilový obrázok
eurobastler
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3903
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 00:00
Bydlisko: BA
Vek: 35

Príspevok od používateľa eurobastler » 29 Jún 2009, 11:20

Kofo napísal:
...pekne... Posral by som sa už len pri tom dymení z trubičky... Nie to ešte zapáliť, to musel byť blázon človek :D
a to bol maly objem vodika. si zober, kolko by musel tesla stlacit do nadoby, keby sa chcel vozit na betke...
jedna iskra a finito...
0
Obrázok

Split

Príspevok od používateľa Split » 29 Jún 2009, 11:37

martin110r napísal:
zawin napísal:Chcem sa spytat co je natom pravdy ze vstrekovanie vody do motora resp. vodnej pary ma lepsi vplyv na vykon motora? Som pocul ze motor sa zaroven chladi a kedze vo valci sa premeni voda na paru tak sa zvacsi aj roztiaznost?
Áno, je to pravda. Boli ľudia, ktorí systém vstrekovania vody do valca požívali na svojich škodovkách. Raz som mal reč s jedným týpkom,ktorý si to za socíku dal do svojej škodovky, a že bolo to veľmi poznať. Motor mal lepší ťah, živšie reagoval na plynový pedál.

Ostatne, je všeobecne známe, že každý motor je živší keď je vlhký vzduch (napríklad keď prší), ako keď je letná horúčava a suchý vzduch.
mozem potvrdit aj nasa 120 vzdy lepsie nastartuje ked prsi ako ked je suchy vzduch...

mihal
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 20 Mar 2009, 00:00
Bydlisko: blava

Príspevok od používateľa mihal » 29 Jún 2009, 13:01

robio asi si si to pomylil s nitroglycerinom, nitrometan sa pouziva do modelarskych spalovacych motorvov :)
a to stou vodou za prve to ochladzuje vzduch a aobohacuje zmes o kyslik co je vyhodne najma v teplych mesiacoch a dalej hej aj ta roztaznost tam ma co robit v leteckom priemysle sa tento system pouziva uz velmy dlho. princip a konstrukcia je velice primitivna
0

mjankovic
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1430
Dátum registrácie: 09 Mar 2008, 00:00
Vek: 29
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa mjankovic » 29 Jún 2009, 14:52

eurobastler napísal:Tesla: vies kto bol prvy slovensky kozmonaut? Ivan Bella, to vie kazdy.
Ty budes druhy v poradi, ale skoncis ako Jan Hus - zhoris uz pri starte :D :D :D
A sak do 6. jula ma este trochu casu.
0
Nechcem byt jednotkou , lebo je blízko nuly.

Používateľov profilový obrázok
Robio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5398
Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 00:00
Bydlisko: Bratislava
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Robio » 29 Jún 2009, 15:18

mihal - nie nepomýlil som si to s nitroglycerínom...
Ja ale hovorím o nitrometáne ktorý používajú napr. drakstery, neviem čo používajú modelári...
0
Ponukam: 3D tlac, CNC frezovanie, Kalibracia teplotnych cidiel, pre viac info SS.

EKKAR

Príspevok od používateľa EKKAR » 29 Jún 2009, 20:41

Split napísal:
martin110r napísal:
zawin napísal:Chcem sa spytat co je natom pravdy ze vstrekovanie vody do motora resp. vodnej pary ma lepsi vplyv na vykon motora? Som pocul ze motor sa zaroven chladi a kedze vo valci sa premeni voda na paru tak sa zvacsi aj roztiaznost?
Áno, je to pravda...
mozem potvrdit...
Není to o kyslíku ve vodì - na pyrolýzu vody by se musela dosáhnout kapánek vy¹¹í teplota ve spalovacím prostoru, ale je to o ochlazení nasávaného vzduchu výparným teplem vody = vzduch zvý¹í svoji hustotu a do válce se ho nasaje více (vìt¹í hmotnost) = zvý¹í se mno¾ství potenciální chemické energie, vyu¾itelné z jednoho pracovního cyklu. A druhý efekt je pøítomnost vody ve spalovacím prostoru - pøehøátá vodní pára expanduje podobnì jako jiný stlaèený plyn. Tento efekt byl (dokud ho FIA nezakázala) vyu¾íván ve F1 v éøe turbomotorù, kdy byla voda vstøikována bìhem sání do sacího potrubí, kde ochlazovala vzduch cpaný turbem do válce. Po uzavøení sacích ventilù teprve do¹lo ke pøímému vstøiku paliva do více nahu¹tìného válce.

Problematika vodíkového pohonu je ale mnohem ¹ir¹í, ne¾ jeho pøímé spalování v motoru s vnitøním spalováním - a» u¾ pístovém, nebo rotaèním. Zájemcùm doporuèuji nahlédnout s pomocí Uja Googla do útrob netu a vyhledat si problematiku pojednávající o palivových èláncích (angl. "the fuell cell") - je to docela zajímavý poètení, u¾ jen v tom, ¾e s patøièným katalyzátorem takový palivový èlánek nemusí pou¾ívat jako palivo zrovna vodík, ale je schopný fungovat na témìø jakoukoliv tìkavou kapalinu nebo plyn uhlovodíkového slo¾ení, tedy poèínaje metanem a konèe tøeba etanolem, a co víc, u¾ existují technologie, které nevy¾adují pro svou funkci zvlá¹» pøivádìné okyslièovadlo, ale spokojí se s pøívodem okolního atmosférického vzduchu...
To je myslím cesta k alternativnímu pohonu, ne hazard se samodomo vodíko-kyslíkovým pohonem. Kdo má choutky si zalítat, a» si nejdøív vzpomene, co to udìlalo s raketoplánem Challenger - a pak a» podepí¹e souhlas s neresuscitováním po pøípadném úraze - proto¾e na léèení zranìní zpùsobených jeho idiotismem a pøípadný invalidní dùchod bychom dopláceli my v¹ichni!

Používateľov profilový obrázok
Robio
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5398
Dátum registrácie: 11 Sep 2007, 00:00
Bydlisko: Bratislava
Vek: 34
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Robio » 29 Jún 2009, 21:15

Neviem či to je zakázané vo väčšine závodných vozov ale napr. také ralley autá majú asi miesto toho intercoolery.
0
Ponukam: 3D tlac, CNC frezovanie, Kalibracia teplotnych cidiel, pre viac info SS.

Napísať odpoveď