otackomer do auta
Moderátori: mirosne, Moderátori
nemienim sa s tebou o tom tu hadat. to mam rozobrat motor na aute, aby som ti to mohol odfotit. Pouha teorie, volaco sme sa na skole kedysi ucili. Mam to spravene tak ako som napisal, keby to tak nebolo tak to neriesim. Mozues sa o tom presvedcit. zdvihni kapotu na Felde s MPI motorom, a hned ti bude vsetko jasne.
U dieselových motorů jde opravdu využít pro potřebu konstrukce otáčkoměru zvlnění napětí na akumulátoru, který je dobíjen z alternátoru. Toho např. využívají přístroje na STK při měření emisí - tam je potřeba znát otáčky motoru, a ty se určují právě měřením zvlnění na aku a následným zpracováním tohoto signálu.
Další způsob je piezosnímač, který pevně obepne potrubí od vstřikovacího čerpadla. Využívá se toho, že v okamžiku vstřiku se ta trubka tím obrovským tlakem jakoby trochu "nafoukne", citlivý piezosnímač vyrobí impulz, ten se zesílí a zpracuje. Tento poměrně složitý přístroj, který stál původně tisíce, jsem loni zakoupil ve výprodeji za 50 Kč.
No a pak jsou ty tradiční metody - např Felicie 1,9D má na alternátoru svorku W, ze které jde signál do otáčkoměru.
Další způsob je piezosnímač, který pevně obepne potrubí od vstřikovacího čerpadla. Využívá se toho, že v okamžiku vstřiku se ta trubka tím obrovským tlakem jakoby trochu "nafoukne", citlivý piezosnímač vyrobí impulz, ten se zesílí a zpracuje. Tento poměrně složitý přístroj, který stál původně tisíce, jsem loni zakoupil ve výprodeji za 50 Kč.
No a pak jsou ty tradiční metody - např Felicie 1,9D má na alternátoru svorku W, ze které jde signál do otáčkoměru.
0