Praga V3S

Ak máte problém s elektronikou v aute a motorke, alebo proste chcete do auta a motorky niečo zapojiť

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
otep69
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 208
Dátum registrácie: 31 Okt 2008, 00:00
Bydlisko: Jarok
Vek: 35
Kontaktovať používateľa:

Praga V3S

Príspevok od používateľa otep69 » 11 Júl 2012, 12:53

Čaute.
Nemáte niekto schému vnútorného zapojenia regulačného relé V3S-ky.
Vďaka.
Majte sa
0
Teší ma Peter.
F*ck me I am Famous ...
Čo nejde silou, pôjde silou ešte väčšou.

Používateľov profilový obrázok
mirosne
Moderator
Moderator
Príspevky: 5066
Dátum registrácie: 07 Sep 2009, 00:00
Bydlisko: BLUE STONE,VK

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa mirosne » 11 Júl 2012, 15:21

0
Pozdravuje vás Miro.

Používateľov profilový obrázok
jenda23
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5779
Dátum registrácie: 27 Jún 2008, 00:00
Bydlisko: Česká Třebová
Vek: 33
Kontaktovať používateľa:

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa jenda23 » 11 Júl 2012, 15:28

Já myslim že tam je klasika vibrační ne, v tom nic není.
0
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky

besttracker
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 28 Okt 2010, 00:00
Vek: 36

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa besttracker » 27 Júl 2012, 15:58

jenda23 napísal:v tom nic není.
co si pamatam su tam v zadu na nom asi 3-4 odpory,elektrikary ich tusim menili kvoli tomu na ake auto(tatra,liaz,..) to slo..

otep69tusim nejake mam v garazi ak by si mal zaujem,len su domiesane s liazkovimi a z tatry.. :(
0

Používateľov profilový obrázok
petr
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 424
Dátum registrácie: 26 Jún 2008, 00:00
Bydlisko: Záhorí
Vek: 32
Kontaktovať používateľa:

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa petr » 10 Máj 2017, 20:19

čaute, poprosím niekoho kto pozná tieto staré reglery keby mi
mohol popísať funkciu
regler na dynamo, regler má 3 relátka..
na regleri je: kostra, B, 61 (kontrolka dobijania podla všetkého), D a M z dynama.
-> má byt na regleri stale napatie z baterky alebo sa odpája cez spínaciu skrinku?
-> ako funguje budenie dynama, ako sa nabudí po štarte (predpokladám že to je M) a ako sa vypne po vypnutí motora?

kamarát má V3Sku ale elektrika v nej je v takom stave.. no asi si viete predstavit.. no rád by som mu to dal do trochu rozumnejšieho stavu
0

clim-ber
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 477
Dátum registrácie: 28 Nov 2008, 00:00
Bydlisko: Rbk

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa clim-ber » 10 Máj 2017, 20:44

V prvom rade treba vediet, ci tam ma povodny 12V rozvod alebo prerobeny na 24V. Potom mozes riesit regler. V kazdom pripade by som stary vyhodil a kupil novy. Da sa stale bezproblemov zohnat (na 24V tatrovacky, napr. zo 148-ky). Ani nie su drahe a mal by si zas dlhy cas pokoj. Netreba zabudnut, ze v dobrom stave by malo byt aj dynamo - uhliky atd.
0

Používateľov profilový obrázok
petr
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 424
Dátum registrácie: 26 Jún 2008, 00:00
Bydlisko: Záhorí
Vek: 32
Kontaktovať používateľa:

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa petr » 10 Máj 2017, 20:53

regler je 24V, prepínač bateriek tam už nemá..
Hlavne by som potreboval trochu ozrejmit tu funkciu.. či tam má byt baterka pripojená trvale alebo nie a to budenie
0

misho
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 168
Dátum registrácie: 16 Máj 2012, 21:22
Bydlisko: Prievidza
Vek: 29

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa misho » 11 Máj 2017, 02:05

0

breta1
Power user
Power user
Príspevky: 9330
Dátum registrácie: 06 Feb 2009, 00:00
Bydlisko: brno

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa breta1 » 11 Máj 2017, 09:43

misho
Dynamo a alternátor je něco jiného...
0

Používateľov profilový obrázok
miroja
Power user
Power user
Príspevky: 2577
Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
Bydlisko: stredny Liptov
Vek: 61

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa miroja » 11 Máj 2017, 11:10

Sice je to o 6V palubnej sieti, ale princip tam popisany je: http://lazo.czechian.net/elektrika/dynamo.htm
0

Používateľov profilový obrázok
petr
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 424
Dátum registrácie: 26 Jún 2008, 00:00
Bydlisko: Záhorí
Vek: 32
Kontaktovať používateľa:

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa petr » 11 Máj 2017, 21:47

dakujem za odpovede no stale som sa nedozvedel ako a hlavne kedy pripadne ake napatie sa v tomto konkretnom pripája budenie, či je toto odpájané cez spínaciu skrínku
a či má byt na regler pripojených 24V z baterky aj pri vypnutom motori

-- Spojený príspevok 11 Máj 2017, 20:48 --

a ešte či správne predpokladám že D je silový výstup z dynama a M je budenie?

-- Spojený príspevok 11 Máj 2017, 20:50 --

Pretože na obrázku je len znazornená spinacia skrinka ale netuším aké má vnútorné zapojenie
Prílohy
IMAG1742.jpg
IMAG1747.jpg
0

Používateľov profilový obrázok
misocko
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4325
Dátum registrácie: 14 Jún 2009, 00:00
Vek: 47

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa misocko » 11 Máj 2017, 22:08

no ked nikto tak skusim
D je silovy vystup z dynama, pripaja ho k akumulatoru regler po tom co dynamo dosiahne dostatocne napetie na dobijanie aku. tento drot nejde cez spinacku, spina a odpina sa len v zavislosti od napetia na dyname.
M je budenie. budenie sa ma aktivovat az zapnutim klucika. vypnutim klucika musi tiect z aku nulovy prud. zvysenim otacok sa m bud odpoji od napajania alebo az skratuje
0

Používateľov profilový obrázok
petr
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 424
Dátum registrácie: 26 Jún 2008, 00:00
Bydlisko: Záhorí
Vek: 32
Kontaktovať používateľa:

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa petr » 11 Máj 2017, 22:31

Dakujem za odpoved. Ešte sa opýtam, nepozná niekto nejakú rozumnú náhradu tohto regleru?

EDIT: Otazka č. 2 - prvotné nabudenie po štarte sa realizuje cez kontrolku dobíjania???

http://lazo.czechian.net/elektrika/dynamo/7.jpg
0

Používateľov profilový obrázok
miroja
Power user
Power user
Príspevky: 2577
Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
Bydlisko: stredny Liptov
Vek: 61

Re: Praga V3S

Príspevok od používateľa miroja » 12 Máj 2017, 11:15

petr napísal: ... Otazka č. 2 - prvotné nabudenie po štarte sa realizuje cez kontrolku dobíjania???
Prvotne budenie zabezpecuje jednak remanentny magnetizmus sa tiez ako pises prud cez kontrolku dobijania. Samozrejme o remanentnom magnetizme mozme hovorit iba ak bolo dynamo nejaky cas v prevadzke. Ako mlady vodic som to skusal, odpojil som baterku a skodovku sa mi dole kopcom podarilo nastartovat :-)
V tom linku co som ti p[oslal su tusim uvedene aj napatia pre 6V siet, tak si ich vynasob dvomi (styrmi) aby si dostal hodnoty pre 12V (24V).
S nahradou ti presne neporadim, pretoze pri dynamovych regleroch boli na rozdiel od alternatorovych podsatane dva parametre :
- palubne napatie (asi netreba komentar)
- vykon dynama. Regler zvykol mat totiz funkciu, ze pri vacsej zatazi sa odpajal hlavny vystupny kontakt (D+ <-> B+), aby dynamo nebolo pretazene.
Tak naprikald Skoda 100 mala dynamovy regler s parametrami 12V/22A.
0

Napísať odpoveď