Praga V3S
Moderátori: mirosne, Moderátori
- jenda23
- Ultimate člen
- Príspevky: 5779
- Dátum registrácie: 27 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Česká Třebová
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: Praga V3S
Já myslim že tam je klasika vibrační ne, v tom nic není.
0
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky
-
- Stály člen
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 28 Okt 2010, 00:00
- Vek: 36
Re: Praga V3S
co si pamatam su tam v zadu na nom asi 3-4 odpory,elektrikary ich tusim menili kvoli tomu na ake auto(tatra,liaz,..) to slo..jenda23 napísal:v tom nic není.
otep69tusim nejake mam v garazi ak by si mal zaujem,len su domiesane s liazkovimi a z tatry..
0
- petr
- Stály člen
- Príspevky: 424
- Dátum registrácie: 26 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Záhorí
- Vek: 32
- Kontaktovať používateľa:
Re: Praga V3S
čaute, poprosím niekoho kto pozná tieto staré reglery keby mi
mohol popísať funkciu
regler na dynamo, regler má 3 relátka..
na regleri je: kostra, B, 61 (kontrolka dobijania podla všetkého), D a M z dynama.
-> má byt na regleri stale napatie z baterky alebo sa odpája cez spínaciu skrinku?
-> ako funguje budenie dynama, ako sa nabudí po štarte (predpokladám že to je M) a ako sa vypne po vypnutí motora?
kamarát má V3Sku ale elektrika v nej je v takom stave.. no asi si viete predstavit.. no rád by som mu to dal do trochu rozumnejšieho stavu
mohol popísať funkciu
regler na dynamo, regler má 3 relátka..
na regleri je: kostra, B, 61 (kontrolka dobijania podla všetkého), D a M z dynama.
-> má byt na regleri stale napatie z baterky alebo sa odpája cez spínaciu skrinku?
-> ako funguje budenie dynama, ako sa nabudí po štarte (predpokladám že to je M) a ako sa vypne po vypnutí motora?
kamarát má V3Sku ale elektrika v nej je v takom stave.. no asi si viete predstavit.. no rád by som mu to dal do trochu rozumnejšieho stavu
0
Re: Praga V3S
V prvom rade treba vediet, ci tam ma povodny 12V rozvod alebo prerobeny na 24V. Potom mozes riesit regler. V kazdom pripade by som stary vyhodil a kupil novy. Da sa stale bezproblemov zohnat (na 24V tatrovacky, napr. zo 148-ky). Ani nie su drahe a mal by si zas dlhy cas pokoj. Netreba zabudnut, ze v dobrom stave by malo byt aj dynamo - uhliky atd.
0
- petr
- Stály člen
- Príspevky: 424
- Dátum registrácie: 26 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Záhorí
- Vek: 32
- Kontaktovať používateľa:
Re: Praga V3S
regler je 24V, prepínač bateriek tam už nemá..
Hlavne by som potreboval trochu ozrejmit tu funkciu.. či tam má byt baterka pripojená trvale alebo nie a to budenie
Hlavne by som potreboval trochu ozrejmit tu funkciu.. či tam má byt baterka pripojená trvale alebo nie a to budenie
0
- miroja
- Power user
- Príspevky: 2577
- Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: stredny Liptov
- Vek: 61
Re: Praga V3S
Sice je to o 6V palubnej sieti, ale princip tam popisany je: http://lazo.czechian.net/elektrika/dynamo.htm
0
- petr
- Stály člen
- Príspevky: 424
- Dátum registrácie: 26 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Záhorí
- Vek: 32
- Kontaktovať používateľa:
Re: Praga V3S
dakujem za odpovede no stale som sa nedozvedel ako a hlavne kedy pripadne ake napatie sa v tomto konkretnom pripája budenie, či je toto odpájané cez spínaciu skrínku
a či má byt na regler pripojených 24V z baterky aj pri vypnutom motori
-- Spojený príspevok 11 Máj 2017, 20:48 --
a ešte či správne predpokladám že D je silový výstup z dynama a M je budenie?
-- Spojený príspevok 11 Máj 2017, 20:50 --
Pretože na obrázku je len znazornená spinacia skrinka ale netuším aké má vnútorné zapojenie
a či má byt na regler pripojených 24V z baterky aj pri vypnutom motori
-- Spojený príspevok 11 Máj 2017, 20:48 --
a ešte či správne predpokladám že D je silový výstup z dynama a M je budenie?
-- Spojený príspevok 11 Máj 2017, 20:50 --
Pretože na obrázku je len znazornená spinacia skrinka ale netuším aké má vnútorné zapojenie
0
Re: Praga V3S
no ked nikto tak skusim
D je silovy vystup z dynama, pripaja ho k akumulatoru regler po tom co dynamo dosiahne dostatocne napetie na dobijanie aku. tento drot nejde cez spinacku, spina a odpina sa len v zavislosti od napetia na dyname.
M je budenie. budenie sa ma aktivovat az zapnutim klucika. vypnutim klucika musi tiect z aku nulovy prud. zvysenim otacok sa m bud odpoji od napajania alebo az skratuje
D je silovy vystup z dynama, pripaja ho k akumulatoru regler po tom co dynamo dosiahne dostatocne napetie na dobijanie aku. tento drot nejde cez spinacku, spina a odpina sa len v zavislosti od napetia na dyname.
M je budenie. budenie sa ma aktivovat az zapnutim klucika. vypnutim klucika musi tiect z aku nulovy prud. zvysenim otacok sa m bud odpoji od napajania alebo az skratuje
0
- petr
- Stály člen
- Príspevky: 424
- Dátum registrácie: 26 Jún 2008, 00:00
- Bydlisko: Záhorí
- Vek: 32
- Kontaktovať používateľa:
Re: Praga V3S
Dakujem za odpoved. Ešte sa opýtam, nepozná niekto nejakú rozumnú náhradu tohto regleru?
EDIT: Otazka č. 2 - prvotné nabudenie po štarte sa realizuje cez kontrolku dobíjania???
http://lazo.czechian.net/elektrika/dynamo/7.jpg
EDIT: Otazka č. 2 - prvotné nabudenie po štarte sa realizuje cez kontrolku dobíjania???
http://lazo.czechian.net/elektrika/dynamo/7.jpg
0
- miroja
- Power user
- Príspevky: 2577
- Dátum registrácie: 01 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: stredny Liptov
- Vek: 61
Re: Praga V3S
Prvotne budenie zabezpecuje jednak remanentny magnetizmus sa tiez ako pises prud cez kontrolku dobijania. Samozrejme o remanentnom magnetizme mozme hovorit iba ak bolo dynamo nejaky cas v prevadzke. Ako mlady vodic som to skusal, odpojil som baterku a skodovku sa mi dole kopcom podarilo nastartovatpetr napísal: ... Otazka č. 2 - prvotné nabudenie po štarte sa realizuje cez kontrolku dobíjania???
V tom linku co som ti p[oslal su tusim uvedene aj napatia pre 6V siet, tak si ich vynasob dvomi (styrmi) aby si dostal hodnoty pre 12V (24V).
S nahradou ti presne neporadim, pretoze pri dynamovych regleroch boli na rozdiel od alternatorovych podsatane dva parametre :
- palubne napatie (asi netreba komentar)
- vykon dynama. Regler zvykol mat totiz funkciu, ze pri vacsej zatazi sa odpajal hlavny vystupny kontakt (D+ <-> B+), aby dynamo nebolo pretazene.
Tak naprikald Skoda 100 mala dynamovy regler s parametrami 12V/22A.
0