XENONY
Moderátori: mirosne, Moderátori
XENONY
Poprosím ak by mi niekto vedel vysvetliť neobvyklé správanie mojich xenonov na Mondeu 2.0 TDDI r.v.2002. Odkedy som ho kúpil, pravý svetlomet svieti vždy a spoľahlivo na rozdiel od neho ľavý sa naštartuje doslova kedy sa mu zachce
Vzájomne som ich komponenty poprehadzoval už x krát až sa výber zúžil na komponent nazývaný - "menič-ballast" čo je posledný článok z ktorého už idú vývody priamo na paticu výbojky.
Vedel by niekto poradiť, prečo niekedy výbojka naštartuje a inokedy nie ? Ved ak je niečo "v háji" tak to potom nejde a hotovo nie? Často sa stane, že výbojka naštartuje ked veľmi rýchlo normálne prepínačom zapnem tlmené svetlá, naopak ked pomaly čiže najskôr do polohy parkovačky a potom tlmené - vtedy sa väčšinou nerozsvieti. Čo by som mal ešte pozrieť ? dakuejm
Vzájomne som ich komponenty poprehadzoval už x krát až sa výber zúžil na komponent nazývaný - "menič-ballast" čo je posledný článok z ktorého už idú vývody priamo na paticu výbojky.
Vedel by niekto poradiť, prečo niekedy výbojka naštartuje a inokedy nie ? Ved ak je niečo "v háji" tak to potom nejde a hotovo nie? Často sa stane, že výbojka naštartuje ked veľmi rýchlo normálne prepínačom zapnem tlmené svetlá, naopak ked pomaly čiže najskôr do polohy parkovačky a potom tlmené - vtedy sa väčšinou nerozsvieti. Čo by som mal ešte pozrieť ? dakuejm
0
Re: XENONY
Tie vybojkove svetla su tam z vyroby alebo je to domontovany cinsky hnoj? Lebo takto ti napisem za 15rokov som sa nestretol s balastom z vyroby aby sa pokazil. Vzdy to boli len vybojky. Raz som mal ale bol poskodeny a zatiekol vodou. Mozno Ford mal nejake problemi a skus sa ist opytat do Fordu no aj tak tie komponenty robi par vyrobcov a v 2002 roku este urcite boli kvalitne.
O dnesnych sa to neda povedat hlavne ked si pozriem ako velke mnozstvo komponentov meni napis MADE IN EU, SPAIN, FRANCE, GERMANY, HUNGARY na jednotny nazov MADE IN CHINA ktory je doslova 2x vacsi ako povodny. A potom, ze ludia nemaju v Europe robotu a bodaj by mali ked sa vsetko presuva do Ciny.
O dnesnych sa to neda povedat hlavne ked si pozriem ako velke mnozstvo komponentov meni napis MADE IN EU, SPAIN, FRANCE, GERMANY, HUNGARY na jednotny nazov MADE IN CHINA ktory je doslova 2x vacsi ako povodny. A potom, ze ludia nemaju v Europe robotu a bodaj by mali ked sa vsetko presuva do Ciny.
0
nie som tu
Re: XENONY
áno áno - sú to normálne xenony z výroby - robili sa Mondea s normálnymi halogenmi a aj takéto s xenonmi - zrejme príplatková výbava. Tiež myslím, že ten ballast by nemal byť úplne zlý ked niekedy naštaruje a niekedy nie. Okrem toho je umiestnený priamo vo svetlomete takže ani vlhkosť nehrozí. Naposledy som dal do stredu tej patice kúsok alobalu pre lepší kontakt s výbojkou a asi dva dni to išlo pekne. No a teraz už zase nesvieti. Jak u blbých
0
- Jurajko
- Pokročilý člen
- Príspevky: 647
- Dátum registrácie: 31 Okt 2011, 21:39
- Bydlisko: Slavnica
- Vek: 40
Re: XENONY
Podla toho co si pisal, usudzujem, ze to moze byt zly kontakt, alebo ten menic. Vybojky si prehadzoval?
0
...som začiatočník - samouk
Na predaj: http://svetelektro.com/Forum/rozpredam-t28883.html
Na predaj: http://svetelektro.com/Forum/rozpredam-t28883.html
Re: XENONY
No ked uz si tam daval alobal tak si poskodil kontakty. Nedobre doliehajuce dutinky kontaktov treba z konektora vybrat a bud vymenit alebo napruzit a nie vkladat dalsi material a este viac tie dutinky roztiahnut. Zakladnu vec co si mal skontrolovat a asi si aj skontroloval je privod +pol a -pol do balastu a jeho ovladaci vodic. Vsetko musi byt prechodne bez zvyseneho prechodoveho odporu. Mozno ti to robi dajaky medzikonektor. Neprejavuje sa ti to viac ked je vlhke pocasie pripadne prsi a potom je sucho?
0
nie som tu
Re: XENONY
čo sa týka počasia povedal by som, že čím je zimšie tým je to horšie.....všetky konektory som už samozrejme čistil a aj vystriekal kontoxom - divné je, že vždy ked ten reflektor odpojím (celý je na jednom konektore) a potom ho dám späť tak väčšinou krátky čas funguje. Nikdy sa mi ale nestalo že by to svetlo zaplo samé počas jazdy - ak niekedy svieti tak väčšinou to je už ked je zahriaty motor a odchádzam napr. z benzínky...ale čo mám z tohoto vydedukovať neviem ...a jasné...aj výbojky som prehadzoval - vlastne okrem tých ballastov som prehodil už všetko - tie len kvôli tomu nie, že sa ťažko vyberajú
0
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 916
- Dátum registrácie: 18 Nov 2007, 00:00
- Bydlisko: Pod Dubňom
- Vek: 35
Re: XENONY
A skusal si tie balasty medzi sebou vymenit? Meral si "pokial" ide stava?
A ked tak, na fordclub.sk ti asi lepsie poradia. Niekto sa s tym uz mozno stretol
A ked tak, na fordclub.sk ti asi lepsie poradia. Niekto sa s tym uz mozno stretol
0
Re: XENONY
vymeniť tie ballasty asi bude posledná možnosť....aspon bude istota čím to je.....len vybrať ho tak to je ako ježko v klietke. Merať to sa dosť bojím ked všade sú ponaliepané štítky "vysoké napätie" tak to mám potom taký rešpekt
Ešte upravujem - dnes poobede to v pohode svietilo a to som štartoval minimálne 5-6 krát . Musím povedať, že sa ale dosť rozpršalo - znamenalo by to lepšiu vodivosť niečoho ? Ináč si to vysvetliť teda neviem
Ešte upravujem - dnes poobede to v pohode svietilo a to som štartoval minimálne 5-6 krát . Musím povedať, že sa ale dosť rozpršalo - znamenalo by to lepšiu vodivosť niečoho ? Ináč si to vysvetliť teda neviem
0
-
- Okoloidúci
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 13 Máj 2012, 21:32
- Bydlisko: Slovensko
Re: XENONY
Ahoj,
ja mam ten isty problem na VW passat B5.5 raz mi vybojka nastartuje raz nie. Pouzivam cinske D2S vybojky takze som usudzoval ze to moze byt tym,..balasty mam original (takze asi HELLA).
Ty pouzivas original vybojky? (osram, philips)?
ja mam ten isty problem na VW passat B5.5 raz mi vybojka nastartuje raz nie. Pouzivam cinske D2S vybojky takze som usudzoval ze to moze byt tym,..balasty mam original (takze asi HELLA).
Ty pouzivas original vybojky? (osram, philips)?
0
Re: XENONY
U cinskych (rozumej "ekvivalentnych", "nahradnych", "kompatibilnych") vybojok je tento jav dost casty, stretol som sa s tym a nie raz.
Skus vybojku/y.
Skus vybojku/y.
Re: XENONY
Práve včera som to mal zase na stole (ešteže na Mondeu sa dá vybrať celý reflektor tak za 3 sekundy) - výbojka tam je OSRAM takže tiež asi čínska Zase sa mi stalo to čo vždy - po zložení štartovala na každý raz takže včera celý deň v pohode no a dnes ráno som do práce zase išiel iba s jedným svetlom čo tomu môže byť to je už fakt do "šlaktrafenia"
0
- Jurajko
- Pokročilý člen
- Príspevky: 647
- Dátum registrácie: 31 Okt 2011, 21:39
- Bydlisko: Slavnica
- Vek: 40
Re: XENONY
Vymeň ten menič, určite je vadný..
0
...som začiatočník - samouk
Na predaj: http://svetelektro.com/Forum/rozpredam-t28883.html
Na predaj: http://svetelektro.com/Forum/rozpredam-t28883.html
Re: XENONY
menič je ktoré ? Ten ballast ? Teda to z čoho idú už vodiče priamo na výbojku ? Niekto tu písal, že sa to nikdy nekazí ale výnimka asi zas enejaká bude
0
Re: XENONY
napis aky typ vybojky mas ci D1S alebo D2S . Rozdiel je ze jedna ma VN trafo na sebe druha nie. Moze byt problem v tom trafe alebo potom v balaste.
0
nie som tu
Re: XENONY
určite to bude D2S nakoľko táto má iba holú paticu bez trafa
Pridávam čo som ešte našiel na fórach:
TO HOOK : U MKIII je to takhle : Na světlometu je zezadu namontovaná ta "stříbrná krabička" - to je řídící jednotka. Uvnitř světlometu je potom trafo, které dává vysokonapěťový impuls potřebný k nastartování výbojky. Tolhe trafo se opravdu nedá koupit sólo (ne u Forda). Nejlepší je proběnout vrakoviště a sehnat auto s rozbitým světlometem a z něj to vytáhnout. Startér je shodný třeba s Octavií II a také s některými BMW a Mercedesy. Vyndat jej ze světla je opravdu pořádný opruz. Sám jsem to dělal a trvalo to skoro hodinu. Ta krabička je totiž schovaná zevnitř vedle parkovačky a pokud nebudeš světlomet rozlepovat, tak musíš zadem vypreparovat parabolu a potom si sai na desetkrát ohnou prst, odjistit plastový bazmek, který ji tam drží a vytáhnout. S trochou trpělivosti se to dá zvládnout.
V každém případě doporučuji postupovat následovně :
1. Prohodit výbojky a vyzkoušet. Pokud bude blbnout stále stejný světlomet, ve výbojse evidentně chyba není. Pokud začne blbnout druhý, je chyba ve výbojce.
2. Pokud bude blbnout pořád ten samý světlomet i s prohozenými výbojkami, zkusit prohodit řídící jednotky. Analýza je potom obdobná, pokud začne blbnout druhé světlo, je chyba v řídící jednotce.
3. Pokud i potom blbne stále ten samý světlomet, tak je chyba v tom trafu (startéru), které je instalované ve světlometu a je třeba jej vyměnit.
Já jsem tohle trafo kupoval z BMW a stál mě 350Kč. Bylo potřeba z něj uříznout packy, protože BMW i Octavia má tenhle startér našroubovaný (inteligentně) zvenku na světle a ne zastrčený až do pr... jako Mondeo.
Tak ať se to povede!
Z toho usudzujem, že by som si mal zohnať to VN trafo (dúfam že sa toto volá ballast) najjednoduchšie asi z Octávie...
Pridávam čo som ešte našiel na fórach:
TO HOOK : U MKIII je to takhle : Na světlometu je zezadu namontovaná ta "stříbrná krabička" - to je řídící jednotka. Uvnitř světlometu je potom trafo, které dává vysokonapěťový impuls potřebný k nastartování výbojky. Tolhe trafo se opravdu nedá koupit sólo (ne u Forda). Nejlepší je proběnout vrakoviště a sehnat auto s rozbitým světlometem a z něj to vytáhnout. Startér je shodný třeba s Octavií II a také s některými BMW a Mercedesy. Vyndat jej ze světla je opravdu pořádný opruz. Sám jsem to dělal a trvalo to skoro hodinu. Ta krabička je totiž schovaná zevnitř vedle parkovačky a pokud nebudeš světlomet rozlepovat, tak musíš zadem vypreparovat parabolu a potom si sai na desetkrát ohnou prst, odjistit plastový bazmek, který ji tam drží a vytáhnout. S trochou trpělivosti se to dá zvládnout.
V každém případě doporučuji postupovat následovně :
1. Prohodit výbojky a vyzkoušet. Pokud bude blbnout stále stejný světlomet, ve výbojse evidentně chyba není. Pokud začne blbnout druhý, je chyba ve výbojce.
2. Pokud bude blbnout pořád ten samý světlomet i s prohozenými výbojkami, zkusit prohodit řídící jednotky. Analýza je potom obdobná, pokud začne blbnout druhé světlo, je chyba v řídící jednotce.
3. Pokud i potom blbne stále ten samý světlomet, tak je chyba v tom trafu (startéru), které je instalované ve světlometu a je třeba jej vyměnit.
Já jsem tohle trafo kupoval z BMW a stál mě 350Kč. Bylo potřeba z něj uříznout packy, protože BMW i Octavia má tenhle startér našroubovaný (inteligentně) zvenku na světle a ne zastrčený až do pr... jako Mondeo.
Tak ať se to povede!
Z toho usudzujem, že by som si mal zohnať to VN trafo (dúfam že sa toto volá ballast) najjednoduchšie asi z Octávie...
0
Re: XENONY
aháááá......no tak tie ballasty sú teda v poriadku....toto sa asi volá "štartér" ...už to zháňam
0
Re: XENONY
Po čase sa ešte vraciam k tejto téme. Bolo leto bolo pomerne teplo a zistil som, že ten xenon vtedy svietil vždy. Je tam vadný štartér čiže tá čierna krabička z ktorej už idú káble rovno na paticu výbojky. Prosím ak by niekto vedel odpovedať : ako je možné, že čím je vonku väčšia zima tým menej to dokáže výbojku rozsvietiť ? Ako je vôbec možné, že ten štartér niekedy funguje inokedy nie ? Ved ked je niečo vadné tak je vadné Tiež prečo to svetlo už nikdy nerozžne počas jazdy ? Ved napájanie tam je stále nie ? Nepomohlo by vybrať ten štartér a niečím obaliť aby bol v teple ? Jedine to ma ešte napadlo. dík
0
-
- Stály člen
- Príspevky: 133
- Dátum registrácie: 24 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: Bratislava
- Vek: 67
- Kontaktovať používateľa:
Re: XENONY
To mano:
Skús is podrobne pozrieť povrch zariadenia či tam nie je prasklina. Potom by ti išla dovnútra vlhkosť.
Vlhkosť a vysoké napätie nejde dohromady. V lete máš teplo = sucho = funguje.
Netvrdím že tam máš túto chybu, ale rozhodne stojí za to si to skontrolovať.
Skús is podrobne pozrieť povrch zariadenia či tam nie je prasklina. Potom by ti išla dovnútra vlhkosť.
Vlhkosť a vysoké napätie nejde dohromady. V lete máš teplo = sucho = funguje.
Netvrdím že tam máš túto chybu, ale rozhodne stojí za to si to skontrolovať.
0