![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Predstavujem si tri bežné 1f mostíky tvaru kocky s faston vývodmi upravenými prevŕtaním na otvory max 4,5mm pre skrutky.
Mostíky by boli pripevnené na spoločný kus chladiča, možno takých 100x100x5mm, z jednej strany rebrovaný.
Prepojenie mostíkov na obr.
Mostík minimálne 35A, čo by malo pri danom type zapojenia (sériovo-paralelne) vydržať aj 1,5x a tak by mohol znášať aj 40A trvale.
Prívod od fáz minimálne 2,5mmsq a dĺžka max. 1m. Pripojenie kladného pólu pôvodným vodičom. Záporný spojený s chladičom a ďalej kostrou aspoň 6mmsq.
Alternátor má udaný max. prúd 80A.
Pôvodnú vyskratovanú diódu som pri 1. oprave vymenil za 35A typ BYP35*6, ponúkaný v TME.
Keďže som ešte alternátor z auta nevybral, nemôžem s presnosťou povedať, ktorú diódu pre zmenu porazilo teraz.
Možno to bolo vďaka natečenej vode, kedže Niva má tak nešťastne uložený altík niečo nad úrovňou olejovej vane motora.
Nezabudnúť prestriekať vodivé spoje urethanom.
Som si vedomý, že takýto bastl mi na TK určite neprejde, no nebol by tam na trvalo.
Uvidím až zhodím altík z mašiny, či sa vôbec pustím do výroby alebo ostanem pri výmene všetkých starých diód ak to situácia ukáže.