VW Golf V-Vypadnutie pristrojovky a motora

Ak máte problém s elektronikou v aute a motorke, alebo proste chcete do auta a motorky niečo zapojiť

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
Jozko95
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 809
Dátum registrácie: 13 Dec 2010, 00:00
Bydlisko: medzi BN a PE
Vek: 25
Kontaktovať používateľa:

VW Golf V-Vypadnutie pristrojovky a motora

Príspevok od používateľa Jozko95 » 30 Jún 2015, 20:45

Ahojte,
obraciam sa na vas s prosbou o pomoc trosku v netradicnej rubrike, ale mam nasledovny problem:

Dnes sa mi stal taky problem, ze som siel autom a zrazu z nicoho nic mi zhasol motor. Pozrel som sa na pristrojovu dosku-nic na nej nesvietilo, jednoducho tma. Skusil som este pocas jazdy nastartovat, ale bezvysledne, starter nesiel. Nasledne som este dosiel zo zotrvacnosti na najblizsie miesto, kde sa dalo zaparkovat, zaparkoval som a vytiahol som kluc zo spinacej skrinky. Nasledne som ho tam opatovne vsunul(ten kluc :D ) a skusil nastartovat, ale znovu bezvysledne. Pri prvom otoceni klucika by sa mali rozsvietit kontrolky a podobne no pristrojovy panel bol mrtvy, tvarilo sa to, akoby nebola v aute vobec elektrika.

Prestovsetko vnutorne osvetlenie, radio a pod. islo, svetla, smerovky a pod., takze v nejakom kontakte s hlavnym napajanim(baterkou) problem nebude.
Zaujimave vsak je to, ze ked otocim klucikom, tak sa mi veci ako je kontrolka klimatizacie, ventilatory a pod. spustia, ale pristrojova doska je evidentne bez napajania a nejde nastartovat.

Nechal som to chvilu tak a potom to zazracne zacalo ist. Dosiel som domov, vypol motor, vytiahol kluc. Potom som auto isiel preparkovat. A znova to iste. V prvej polohe sa kontrolky rozsvietili, ale ako som klucom pootocil, starter uz nenabehol a na pristrojovke ostala tma.

Ale za to je pocut, ze ked otacam klucom do startovacej polohy, tak pocujem cvakat rele, tipujem, ze to bude nejake rele, ktore spina starter, ale starter spolu s pristrojovkou mlcia. Po chvili necinnosti to zase znovu nabehlo. Napadlo ma, ci nebude niekde zly kontakt, resp. zle relatko, ale tomuto sa naozaj nerozumiem, tak cisto len tapam.

Chcel by som sa teda spytat, ci by ste mi vedeli poradit, kde by mohla byt priblizne chyba, lebo je dost blbe jazdit s pocitom, ze neviete, kedy sa vam to znova stane. Googlil som, ale nic podobne som nenasiel.
Je tu vobec nejaka moznost to zistit doma alebo to je jedine na servis?
Dakujem za pomoc.

Jozo
0
Majte so mnou strpenie, som začiatočník díki moc :-)

misocko
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3567
Dátum registrácie: 14 Jún 2009, 00:00
Bydlisko: Hlohovec
Vek: 44

Príspevok od používateľa misocko » 30 Jún 2015, 20:54

skus rele 109, neviem kde sa nachadza ale na VW forach o nom kazdy hovori :lol:
0

Používateľov profilový obrázok
pajky
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 818
Dátum registrácie: 03 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: Cadca

Príspevok od používateľa pajky » 30 Jún 2015, 21:09

Ked to raz ide, raz nie tak to poistka nebude. Skontroluj kontakty, najlepsie ked to nejde, aby si videl ze je to ono. Minus pol k motoru a riadiacej jednotke. Kontakty na poistkach pri motore. Este by to mohol robit imobilizer.
0

alidedko
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3963
Dátum registrácie: 04 Feb 2013, 22:04
Bydlisko: U alibabky v Poprade
Vek: 28

Príspevok od používateľa alidedko » 30 Jún 2015, 21:25

Immo by to z principu za jazdy robit nemal.
Ako bolo spomenute, ta kostra by mohla byt riesenim.
0
Motto: Nikto nie je tak velky, aby sa nevosiel do truhly.

Používateľov profilový obrázok
Jozko95
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 809
Dátum registrácie: 13 Dec 2010, 00:00
Bydlisko: medzi BN a PE
Vek: 25
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Jozko95 » 30 Jún 2015, 21:34

Dakujem vsetkym za odpovede.
Tak rele 109 to podla mna nebude, lebo mne nezhasne len samotny motor, ale vypadne s nim zaroven aj cela pristrojovka vratane startera.
S tou kostrou som vas celkom nepochopil. Mam skontrolovat poistiek, ktore vedu na napajanie samotneho motoru alebo nejako inak?

Okrem toho ma napada, ze nebude problem niekde este pred motor, ked vypadne aj pristrojovka? Napada ma, ci nebude zla bud spinacia skrinka alebo problem v napajani samotnej pristrojovej dosky, pretoze od nej by malo byt zavisle vsetko ostatne-starter, palivove cerpadlo, motor ako taky alebo sa mylim?

Dakujem za odpovede :)
0
Majte so mnou strpenie, som začiatočník díki moc :-)

Používateľov profilový obrázok
pajky
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 818
Dátum registrácie: 03 Jan 2009, 00:00
Bydlisko: Cadca

Príspevok od používateľa pajky » 30 Jún 2015, 22:39

Najprv skus kostru od baterky, tie hrube kable.. Dotiahnutie spojov-matic a stav v poistkovej skrini pri motore. Pod stieracmi byva riadiaca jednotka motora, tam je tiez bod ukostrenia a vlastna Rj je v drziaku nasunuta ktory tiez sluzi ako kostra pre Rj, ci nieje zoxidovana, ci ma kontakt.. Tym by som zacal..

Mas alarm? Mohli by to robit aj rele v nom..
0

misocko
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3567
Dátum registrácie: 14 Jún 2009, 00:00
Bydlisko: Hlohovec
Vek: 44

Príspevok od používateľa misocko » 30 Jún 2015, 23:08

109 = riadiaca jednotka a vsetko co RJ ovlada (aj pristrojovka , myslim)
ak nenajdes nic povolene, vymenil by som ho
0

3xo
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 21 Nov 2020, 19:37

Príspevok od používateľa 3xo » 21 Nov 2020, 19:45

Ako si to nakoniec poriesil? Kde bol problem. Ja mam totizto aktualne rovnaky problem.
Dik
0

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok