enigma napísal:plná baterka má mať cca 14V
kde si k tomuto údaju prišiel ?
...olovený článok má mať po ustálení chemických pochodov po nabíjaní napätie 2,105 V (podľa literatúr) - bežne 2,1 až 2,2 V na článok.
To je 12,6 až 13,2 V na batériu.
enigma napísal:na nezaťaženej baterke nameráš 12V , nezistíš nič
To je pravda... voltmeter ti ukáže napätie aj cez odlomený článok ponorený v kyseline...
enigma napísal:preto som napísal napojiť cez káble , ale odpojiť pôvodnú baterku ( scucla by ti väčšiu časť prúdu ) a skúsiť štartovať . mínus zapnúť čo najbližšie k štartéru a plus normálne na + svorku . a štartovať . nezabudni že na donore musí bežať motor
s týmto postupom asi nebudem súhlasiť len ja sám..
Batéria v aute okrem toho, že umožňuje naštartovať motor je aj "ohromným" stabilizátorom napätia. Ak by sa ti aj takýmto spôsobom podarilo nahodiť motor - čo urobíš potom ??? Odpojíš "darcu" a napätie na "oživovanom" voze začne lietať v medziach, ktorú prehustená elektronika dnešných vozidiel možno nezvládne. To už nie je stará Škoda, Žiguli, Lada či iné vozítko, ktoré malo najdôležitejšiu súčiastku odtrhové ramienko...
Edgar: podarilo sa ti pretočiť štartérom motor - aj keď len pár-krát - máš úspech !
Teraz skús ešte vymeniť, alebo aspoň vylepšiť doliatím patričného množstva nového paliva to, čo ostalo po dvoch rokoch v nádrži, nech má čo motor papať.
Veď aj obyčajnú kosačku je dnes problém nakopnúť po jednej zime a nie ešte po dvoch rokoch....
Čo ťa nezabije... to sa vráti a skúsi to znova !!!