Prudovy chranic AC vs B pre nabijanie elektromobilu
Moderátori: mirosne, Moderátori
Prudovy chranic AC vs B pre nabijanie elektromobilu
Zdravim, riesim momentalne takuto vec. Pred nedavno som si zadovazil elektromobil a ako sa tak postupne dozvedam, tak elektroinstalacia, ktoru doma mam zrejme nebude vhodna. Problem je s prudovym chranicom, ktory je charakteristiky AC. Pre nabijanie EV by mal byt A, resp. idealne B, ktory je o dost drahsi.
Urcite budem bud to Acko, alebo mozno aj to Bcko kupovat a teraz otazka znie.
Mam momentalne prudovymi chranicmi cely dom rozdeleny na viac vetiev, pricom jedna z nich je zapojena tak, ze za 3f AC pr. chranicom mam istice pre garaz (tam bude pripojena ta nabijacka), ind. varnu dosku a studnove cerpadlo.
Mam teda moznost bud vyhovit tento pr. chranic a nahradit ho typom B, cim by vlastne chranil aj ind. varnu dosku a cerpadlo (zrejme zbytocne, asi staci aj typ AC), alebo tam ten povodny chranic nechat a za neho priamo do podruzneho rozvadzaca pre garaz dat este typ B.
Ktora moznost by bola vhodnejsia? Dakujem
Urcite budem bud to Acko, alebo mozno aj to Bcko kupovat a teraz otazka znie.
Mam momentalne prudovymi chranicmi cely dom rozdeleny na viac vetiev, pricom jedna z nich je zapojena tak, ze za 3f AC pr. chranicom mam istice pre garaz (tam bude pripojena ta nabijacka), ind. varnu dosku a studnove cerpadlo.
Mam teda moznost bud vyhovit tento pr. chranic a nahradit ho typom B, cim by vlastne chranil aj ind. varnu dosku a cerpadlo (zrejme zbytocne, asi staci aj typ AC), alebo tam ten povodny chranic nechat a za neho priamo do podruzneho rozvadzaca pre garaz dat este typ B.
Ktora moznost by bola vhodnejsia? Dakujem
0
Re: Prudovy chranic AC vs B pre nabijanie elektromobilu
Záleží na nabíjačke.
Niektoré nabíjačky už majú prúdový chránič integrovaný v sebe.
Každopádne buď urobiť samostatný istený vývod pre nabíjačku s chráničom B (B+) (ak ho už nabíjačka neobsahuje) alebo vymeniť chránič AC za B(B+).
Niektoré nabíjačky už majú prúdový chránič integrovaný v sebe.
Každopádne buď urobiť samostatný istený vývod pre nabíjačku s chráničom B (B+) (ak ho už nabíjačka neobsahuje) alebo vymeniť chránič AC za B(B+).
0
Re: Prudovy chranic AC vs B pre nabijanie elektromobilu
Prudovy chranic tam budem davat urcite, nakolko si idem postavit vlastnu nabijacku a nechcem prudovu ochranu riesit SW. Chcem to mat oddelene. Vacsina origo nabijaciek ma aj tak len Ackovu. Dokonca na nabijacke, ktoru som mal k autu (Renault ZOE) je upozornenie, ze privod musi byt chraneny typom A...
Otazka skor znie, co je v mojom pripade vhodnejsie:
1. vymenit povodny pr. chranic a nahradit ho za B, tym padom bude chranit aj indukcnu varnu dosku a studnicne cerpadlo
2. Nechat aktualne zapojenie tak, ako je a do garaze zapojit za povodny AC chranic este aj Bckovy.
Otazka skor znie, co je v mojom pripade vhodnejsie:
1. vymenit povodny pr. chranic a nahradit ho za B, tym padom bude chranit aj indukcnu varnu dosku a studnicne cerpadlo
2. Nechat aktualne zapojenie tak, ako je a do garaze zapojit za povodny AC chranic este aj Bckovy.
0
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 1639
- Dátum registrácie: 23 Jan 2008, 00:00
- Bydlisko: Trenčianska Turná
- Vek: 33
- Kontaktovať používateľa:
Re: Prudovy chranic AC vs B pre nabijanie elektromobilu
Skôr než tam namontujete AC prudový chránič.
Dúfam že vam je jasne že sa v zaariadeni typu spínaný zdroj - nabíjacka alebo indukčný ohrev može pokaziť usmernovač tak dané zariadenie môže ísť "na jednu polvlnu" zo siete (jednosmerný odber) a uživatel si dlho nič nemusí všimnúť ?
Dúfam že vam je jasne že sa v zaariadeni typu spínaný zdroj - nabíjacka alebo indukčný ohrev može pokaziť usmernovač tak dané zariadenie môže ísť "na jednu polvlnu" zo siete (jednosmerný odber) a uživatel si dlho nič nemusí všimnúť ?
0
http://mkbci.com
FEL UNIZA 2015, Ing.
ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem
nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí
FEL UNIZA 2015, Ing.
ľudstvo je vírus ktorý napadol Zem
nerobme si ťažkú hlavu z debilov čo nám ani po členky nesiahajú, buďme radi že my dačo dokážeme a smejme sa im akí sú sprostí
Re: Prudovy chranic AC vs B pre nabijanie elektromobilu
Na tvojom mieste vymením ten AC chránič a ako napísal martin knocik dnes by som všade dával minimálne chrániče typu A (dnes sú všade samé spínané zdroje a elektronika).
Na indukčnú varnú dosku by sa slušalo použiť chránič typu F.
Dávať za sebou prúdové chrániče je kontraproduktívne (prípadne prúdy by mohli ovplyvniť správnu funkčnosť toho chrániča AC) a navyše aj pri chráničoch sa ma dodržiavať selektivita.
Na indukčnú varnú dosku by sa slušalo použiť chránič typu F.
Dávať za sebou prúdové chrániče je kontraproduktívne (prípadne prúdy by mohli ovplyvniť správnu funkčnosť toho chrániča AC) a navyše aj pri chráničoch sa ma dodržiavať selektivita.
0
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Prudovy chranic AC vs B pre nabijanie elektromobilu
A ten chránič si to všimne?martin knocik napísal:Skôr než tam namontujete AC prudový chránič.
Dúfam že vam je jasne že sa v zaariadeni typu spínaný zdroj - nabíjacka alebo indukčný ohrev može pokaziť usmernovač tak dané zariadenie môže ísť "na jednu polvlnu" zo siete (jednosmerný odber) a uživatel si dlho nič nemusí všimnúť ?
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Prudovy chranic VEGA vs SchellCount
Dobry den.
Tiez som kupil elektromobil a obzeram sa po chranici typu B, ktory nestoji >500 eur.
Myslite, ze znacka VEGA
https://www.ebay.de/itm/144113393726
alebo SchellCount
https://www.ebay.de/itm/294359593423
je bezpecne pouzitelna?
Dakujem.
Tiez som kupil elektromobil a obzeram sa po chranici typu B, ktory nestoji >500 eur.
Myslite, ze znacka VEGA
https://www.ebay.de/itm/144113393726
alebo SchellCount
https://www.ebay.de/itm/294359593423
je bezpecne pouzitelna?
Dakujem.
0
Re: Prudovy chranic AC vs B pre nabijanie elektromobilu
No ja by som sa u takýchto značiek chráničov vôbec nespoliehal na spoľahlivosť a bohvie ako by to bolo so zárukou (predpokladám CE - china export). Popozeraj si chrániče Bonega, sú vyrobené v Čechách. Konkrétne 40A/4p/30mA/B model ma označenie 06-40400302 PEP 10P63-B za 233€.
Budeš mať normálnu záruku a aspoň akú takú záruku na funkčnosť a bezpečnosť chrániča.
Budeš mať normálnu záruku a aspoň akú takú záruku na funkčnosť a bezpečnosť chrániča.
0
Re: Prudovy chranic AC vs B pre nabijanie elektromobilu
Prečítaj si o výrobkoch BONEGA na portáli elekrika tečka cz a prehodnotíš názor.
0
Re: Prudovy chranic AC vs B pre nabijanie elektromobilu
Čítal som už dávnejšie a teraz som skúsil vyhľadať, tak ku chráničom tam je jedno vlákno aj to z roku 2014.
Pochybujem, že budu horšie než nejaké aliexpress chrániče, inak by neprešli cez skúšobne.
Pochybujem, že budu horšie než nejaké aliexpress chrániče, inak by neprešli cez skúšobne.
0
Re: Prudovy chranic AC vs B pre nabijanie elektromobilu
Pokial si zariadenie vyzaduje prudovy chranic typu B(napr. frekvencny menic) ,tak je predsa nezmysel aby si mu predradil chranic typu A.Typ A ti pri zapnuti vybavi.Takze pouzi typ B a za nim uz jedine istice na jednotlive okruhy.
Pokial sa jedna o problematicku zataz ako je frekvencny menic,SMPS tak sa doporucuje pouzit samostatny prudovy chranic pre kazde zariadenie zvlast.Kazde z tychto zariadeni ma vo vstupnom filtre,vnutornom DC linku,pripadne vystupe pouzite kondenzatory triedy Y.Cez nie tecie prud do zeme,ktory ma navyse DC zlozku a nesinusovy priebeh. Tieto prudy z viacerych zariadeni pripojenych za chranicom sa scitaju, prekrocia povolenu hodnotu a dojde k vybaveniu chranica,spravidla hned pri zapnuti.
Overeny vyrobca pre taketo aplikacie je schrack.Chranice typu B maju na sebe zelenu led,podla coho sa daju lahko identifikovat.Minuly tyzden som to riesil v praci,pokial nenajdes konkretny typ tak to mozem zistit.Cena bola asi 475e.
Pokial sa jedna o problematicku zataz ako je frekvencny menic,SMPS tak sa doporucuje pouzit samostatny prudovy chranic pre kazde zariadenie zvlast.Kazde z tychto zariadeni ma vo vstupnom filtre,vnutornom DC linku,pripadne vystupe pouzite kondenzatory triedy Y.Cez nie tecie prud do zeme,ktory ma navyse DC zlozku a nesinusovy priebeh. Tieto prudy z viacerych zariadeni pripojenych za chranicom sa scitaju, prekrocia povolenu hodnotu a dojde k vybaveniu chranica,spravidla hned pri zapnuti.
Overeny vyrobca pre taketo aplikacie je schrack.Chranice typu B maju na sebe zelenu led,podla coho sa daju lahko identifikovat.Minuly tyzden som to riesil v praci,pokial nenajdes konkretny typ tak to mozem zistit.Cena bola asi 475e.
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 0 Odpovedí
- 467 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa ilya
-
- 24 Odpovedí
- 2897 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa ondistef
-
- 13 Odpovedí
- 2676 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Merak
-
- 1 Odpovedí
- 1146 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa mr.dred
-
- 17 Odpovedí
- 2037 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa budvar10