BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute

Ak máte problém s elektronikou v aute a motorke, alebo proste chcete do auta a motorky niečo zapojiť

Moderátori: mirosne, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
remusator
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2245
Dátum registrácie: 28 Apr 2010, 00:00
Vek: 34

BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute

Príspevok od používateľa remusator » 09 Sep 2021, 14:40

EDIT: Upravený názov témy - rozšírenie témy, detailnejšie rozpísanie problému, navrhovaných riešení.
Ahoj,

nestretol sa niekto z vás, nevedeli by ste poradiť, pod akým názvom hľadať tento konektor?
Konektor zakrúžkovaný v modrom, female časť v žltom.

Jedná sa o palubnú jednotku v Citroen. Mám podozrenie, na internete to hlási veľa ludí na odchádzajúce relé v tej jednotke. Výmena nie je možná, je to komplet zaliate. Náhradný diel sa mi nedarí zohnať.
connector.jpg
l11-00_connector.jpg
l11-00_board.jpg

Na tomto videu od 12:05 je vidno ten konektor zvonka.
https://youtu.be/tA0cG2IyHeI?t=725

To relé sa správa tak, že pri väčšej záťaži vypne. Táto hranica "väčšej" záťaže sa postupne znižuje. Kedysi bol problém keď bežala klíma a kabínový vetrák na stupni 3/4. Teraz sa to deje pri 2/4. Keď to vypne musím dlho počkať, než to (asi vychladne) a potom začne znova fungovať.
Keď nepúšťam klimu (elmag. spojka je na tom istom relé), vetráky idú vpohode.

Napadlo mi teda medzi existujúci konektor a dosku "vsunúť" medzikus - jednu stranu napojím na dosku, druhú na ten kábel.
A všetky modifikácie budem robiť na svojom medzikuse.

Konkrétne chcem kúpiť nové relé, +12V zobrať priamo z batérie. Výstup z existujúceho relé použijem ako "signál" - teda aby bola zachovaná logika pripájania v aute.
Ak by časom to pôvodné relé, kt. chcem použiť ako signál úplne odišlo, signál zoberiem z ľubovolnej poistky, kde sa objaví napätie až po naštartovaní.

Alternatíva je tapnúť / rozdeliť konkrétny vodič a napojiť výstup z nového relé tam. Tomuto sa chcem ale vyhnúť, rád by som aby sa tento môj pokus dal vymontovať a auto bolo v pôvodnom stave.
Tiež by sa to dalo vyriešiť fastonmi odpovedajúcej veľkosti, toto riešenie sa mi však nepáči, nakoľko druhý z tých vodičov napája inštrumenty v kabíne a mimo iné airbag. Na vyhotovení konektora vidno, že výrobca si dal veľmi záležať aby nedošlo k náhodnému odpojeniu.


Prípadne ak máte známeho/známu, kontakt na autovrakovisko, kde majú konkrétnu bsm, sem s tým. Mne sa diel zatiaľ nepodarilo nájsť.

Jedná sa o BSM L11-00 z Citroen C4, rv 2006, 1.6HDi.

Díky :)
0
Naposledy upravil/-a remusator v 11 Sep 2021, 21:28, upravené celkom 3 krát.

Sani1
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 369
Dátum registrácie: 20 Jan 2015, 12:54

Re: BSM konektor - pomoc s identifikáciou

Príspevok od používateľa Sani1 » 09 Sep 2021, 15:14

Na prvý pohľad to vyzerá tak, že na to udelátko by si mohol použiť Fastony. Nie je to síce origoš, ale na pokusy by to mohlo stačiť.
0

elmoto
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3154
Dátum registrácie: 15 Aug 2011, 00:00
Bydlisko: Žilina
Vek: 44

Re: BSM konektor - pomoc s identifikáciou

Príspevok od používateľa elmoto » 10 Sep 2021, 20:47

Prečo nekúpiš novú BMS? Mne tiež blbla na Peugeot 207 a kupoval som druhu. Som sa ich namenil v robote dosť. Blbli aj prvé s VAN zbernicou aj nové CAN. Po tvojej prerabke ti BSM aj tak odíde a prerabka nebude mať zmysel s novou. Ten konektor by som ti mohol zohnať. Spýtam sa v starej robote.
0
nie som tu

Používateľov profilový obrázok
mirosne
Moderator
Moderator
Príspevky: 5066
Dátum registrácie: 07 Sep 2009, 00:00
Bydlisko: BLUE STONE,VK

Re: BSM konektor - pomoc s identifikáciou

Príspevok od používateľa mirosne » 10 Sep 2021, 22:22

Mňa skorej zaujíma,hlavný problém.Nejako som to nepochopil,čo vlastne chceš.Ja mám HONDU CR-V 2007 a tam to tiež pracuje podobne.Volá sa to ELD.(aspoň v HONDE)
0
Pozdravuje vás Miro.

Používateľov profilový obrázok
remusator
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2245
Dátum registrácie: 28 Apr 2010, 00:00
Vek: 34

Re: BSM konektor - pomoc s identifikáciou

Príspevok od používateľa remusator » 11 Sep 2021, 21:11

Ahojte,
cieľ môjho snaženia som zámerne neuvádzal, aby sa náhodou diskusia nezačala uberať iným smerom. Každopádne, keď už ste sa spýtali, ide o:

Na tej doske - označený konektor - ľavý pin slúži ako zdroj 12V pre (manuálny) ovládací panel ventilátora + klimy v kabíne. Tento výstup je spínaný cez relé a 40A poistku tak, že sa zopne tesne po štarte - odľahčenie štartéra.

Ovládací panel zas (zrejme priamo) púšťa výstup podľa navolenej rýchlosti ventilátora (0,1,2,3,4), príp. spína elektromagnetickú spojku klimy (tú vie ešte odpojiť snímač tlaku vysokotlakého potrubia, ale to nie je až tak podstatné).

Problém, ktorý sa snažím vyriešiť je, že ostatnú dobu začalo za jazdy komplet "odpínať" celý ovládací panel a všetko čo je za ním. Tlačidlo a/c, regulátor otáčok, vnútorný okruh nereagujú. Najprv to robilo pri rýchlosti 3/4, teraz to začalo robiť už aj pri 2/4 (to je normálna rýchlosť tak aby sa nepotili okná). Dôležité je povedať, že tieto problémy sa objavujú hlavne v lete, pri vyšších teplotách. Cez zimu jazdím taktiež so zapnutou klimou, a zatiaľ sa to nestalo. Teraz nedávno nastal tento problém aj keď bolo vonku cca 25C. S vypnutou klimou sa to nestalo ešte nikdy.

Mám teda podozrenie, že "niekde sa niečo" prehrieva - buďto pre to, že cez leto je spojka klimy zopnutá percentuálne dlhšie, alebo sa prehrieva samotné relátko vplyvom vyššej teploty v motorovom priestore.

Cieľom môjho snaženia je potvrdiť/vyvrátiť túto hypotézu. Chcem kúpiť nové relé, a všetko čo je na tom kábli spínať týmto novým relátkom.
Výstup z pôvodného relátka (keďže predpokladám že pri nižších odberoch nevypína) chcem použiť ako signál pre to nové relé. Ak to origo relátko úplne skape, ako signál použijem ľubovolnú inú poistku/bod, kde sa objaví napätie až po naštartovaní.

Tá bsm je prakticky neservisovatelná, sú to 2 dosky, s cca 20 prechodkami, celé je to zaliate do dákeho plastu. Moc roboty a risk kým/ak to nezložím späť mám nepojazdné auto.

Chcel som teda vyrobiť "predlžovací kábel" - na jednej strane samec na druhej samica toho konektoru. Pre zvolený pin v strede rozdeliť a vsunúť tam moje udelátko ktoré popisujem hore. Obrázok povie viac.
schema_nacrt.png
Samozrejme by som mohol kúpiť novú palubnú jednotku, má to však zopár ale
  1. Pridružené problémy s klimou. Keď je vonku teplo 26C+, akoby nestíha chladiť. Chladivom to nie je, systém je naplnený tesný. Dlho som to riešil, mám podozrenie že je pretlakovaná a cez leto odpája pretlakové čidlo. Servisáci tvrdili, že tam dali presne podľa výrobcu. Žial som nenašiel klimatizára, ktorý by sa na to pozrel a prememral tlaky. Všetci len "dolievajú" r134a, menia kompresory, komponenty na okruhu. Naopak ak je okolo 22C a menej, chladí to ako besné, kolečko teploty musím dávať do "červeného" a kvázi dokurovať lebo výparník je tak namrazený. Teraz sa nádejím, že ak by bol problém v tom relátku, možno to cez leto nevládze držat elmag spojku klimy.
  2. Na internete je o zlyhávajúcich relé v tomto aute popísané dosť. Preto asi nebude rozumné kúpiť do z jazdenky / búračky, ktorá bude podobne stará, a možno tam skape iné relé - napr. pre palivovú pumpu.
Do servisu už s tým už nemám nervy ani ísť. Kým ešte nevypínalo, len v lete nechladilo, pochodil som tucet servisov, nechal v nich 100vky eur za radiátory, "lepenie mikrotrhlín", následne zadretý kompresor, spojka, dopĺňanie chladiva bez toho, že by sa tomu čo i len jeden servisák rozumel. Tie s logom automobilky som navštívil samozrejme tiež - vždy sa na mňa usmiali a odporučili kúpiť vystavený model zo showroomu vedľa. Nemenili už asi len výparník + redukčný ventil, ktorý je pochovaný pod palubnou doskou, cena práce s troma nulami na konci a neistým výsledkom z toho spravili nerentabilnú možnosť.
Ak viete o niekom, kto sa v problematike vyzná a bol by ochotný sa na to pozrieť, sem s ním. Ja tvrdím že by sme sa každý mali venovať tomu čomu rozumie a baví ho :)

Preto som si povedal, že skúsim takto obísť (zrejme zlyhávajúce) relé.
  1. Buď to pomôže, a prestane vypínať celý panel - dám ešte jednu šancu, skúsim nájsť klimatizéra špecialistu nech premeria tlaky v systéme. Ak sa podarí, vymením tú jednotku, predpokladám že cena bude v 100vkách eur.
  2. Ak aj nenájde chybu, aspoň mi budú fungovať ventilátory v kabíne a nebudem sa báť že ma to cez zimu nechá v štichu, a ja sa zmierim s tým že to chladiť už nikdy nebude.
  3. Ak sa moja hypotéza s relé nepotvrdí, ja sa môžem pomaly začať obzerať po novom približovadle.
Ale späť k téme
Dnes som to trocha premeral a vyzerá, že 40A poistka je zapojená ZA tým pôvodným relé a PRED pinom konektoru.
Teoreticky teda nepotrebujem konektor, ktorý pôvodne hľadám ale, buď:
  1. Fuse tap - namiesto pôvodnej poistky tam zapojím toto. Do fuse tapu namiesto poistky 2 fastony - jeden pôjde na vstup do môjho nového relé, a druhým sa vráti výstup z neho. Vlastne rovno ten fúz - odbočku cez 1A poistku môžem použiť ako signál do môjho nového relé. Mimochodom, neviete prosím aký rozmer fastony vôjde do držiaku na poistky? 4,8mm alebo 6,3mm? Originál poistka má nožičku širokú 5mm.
    fuse_tap.png
  2. Fuse breakout - presne to isté ako hore, ale namiesto fastonov odseknem ten držiak na poistku a udelátko prispákujem priamo na vodiče. Jediný problém je, že toto neviem nájsť v žiadnom normálnom obchode, ani na ali.
    fuse_breakout.png
Ak ste sa dočítali až sem, gratulujem, a ďakujem. Možno dojdeme na spoločné riešenie.
Ak aj nie, verím, že moje úvahy pomôžu niekedy v budúcnu :)
0

Používateľov profilový obrázok
misocko
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4317
Dátum registrácie: 14 Jún 2009, 00:00
Vek: 47

Re: BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute

Príspevok od používateľa misocko » 11 Sep 2021, 22:17

zacal by som doplnenim / vymenou chladiva ....
chladnicka s unikom chladiva tiez orehrieva chladic / potom to vypne nejaka ochrana
0

Používateľov profilový obrázok
remusator
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2245
Dátum registrácie: 28 Apr 2010, 00:00
Vek: 34

Re: BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute

Príspevok od používateľa remusator » 11 Sep 2021, 22:26

Misocko, diky za tip, ale ako som spominal, chladiva je dost - robilo to aj tesne po naplneni, ked mi prehlasili ze system tesni.
Neuraz sa, ale aj to je jeden z dovodov. preco som hned na zaciatku nepisal o co ide.

Venoval som tomu pomerne dost vela casu, a sustredim sa momentalne na to rele.

Plus este doplnim, ked to takto vypne, nejde zapnut nic, ani vetraky bez klimy, ani recirkulaciu, jednoducho cely ovladaci panel odpoji. Keby bolo malo chladiva, predpokladam ze odpoji elmag spojku kompresoru, ale neni dovod aby odpojil komplet ovladanie a zastali ventilatory v kabine.
0

Používateľov profilový obrázok
misocko
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4317
Dátum registrácie: 14 Jún 2009, 00:00
Vek: 47

Re: BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute

Príspevok od používateľa misocko » 11 Sep 2021, 22:37

OK, sorry, necital som do podrobna :(
1
Obrázok 1

elmoto
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3154
Dátum registrácie: 15 Aug 2011, 00:00
Bydlisko: Žilina
Vek: 44

Re: BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute

Príspevok od používateľa elmoto » 12 Sep 2021, 17:27

Keď ti to vypne tak si nenameral napätie na tom konektory? Naozaj nieje na poistke napätie? Skus teda natiahnuť kábel od akumulátora dat 40A poistku a napojit na vodič toho konektora. Máj to tak na drzo ku aj pri štartovani. Co to bude robiť. Keď odparkujes tak vyber poistku nech to nieje napájané.
0
nie som tu

Používateľov profilový obrázok
remusator
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2245
Dátum registrácie: 28 Apr 2010, 00:00
Vek: 34

Re: BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute

Príspevok od používateľa remusator » 14 Sep 2021, 15:30

Ahoj,
teraz aj napriek tomu, že vonku je nižšia teplota, správa sa to pomerne konzistentne.

Pri naštartovaní môžem zapnúť klimu aj ventilátor na 3/4. Problém sa objaví až po nejakom čase.
Akonáhle to raz vypne, správa sa to následovne:
  1. Keď vypne, stíchne ventilátor, kontrolka a/c zhasne, príp. recirkulácie (ak. bola zapnutá) tiež, na poistke je napätie v rádoch mV.
  2. Keď prepnem rýchlosť ventilátora na 0, po cca 30-60s panel obživne, opäť sa rozsvieti kontrolka a/c(ale akoby bliká) a na poistke sa objaví napätie 14V.
  3. Keď prepnem ventilátor 1/2/3/4, opakuje sa krok 1 - opäť to vypne.
Po vypnutí motora, odstáti a vychladnutí všetkého to na druhý deň zase funguje horeopísaným spôsobom.
Ak ventilátor nechám bežať len na 2, ide to dlho bez vypnutia. Akonáhle to dám ale na 3, tak sa to raz vypne a potom funguje ako opisujem hore.
0

Používateľov profilový obrázok
enigma
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2505
Dátum registrácie: 24 Dec 2011, 15:21
Bydlisko: Nitra

Re: BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute

Príspevok od používateľa enigma » 24 Máj 2022, 20:54

a nepozeral si či niekde nemáš studený spoj ?
0

Atlan
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1146
Dátum registrácie: 01 Feb 2008, 00:00
Bydlisko: Kosice okolie

Re: BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute

Príspevok od používateľa Atlan » 25 Máj 2022, 19:52

Hej v tej zaliatej jednotke, darmo auta na F nekupovat, fiat, ford a vsetky francuzke...
0

Používateľov profilový obrázok
enigma
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 2505
Dátum registrácie: 24 Dec 2011, 15:21
Bydlisko: Nitra

Re: BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute

Príspevok od používateľa enigma » 25 Máj 2022, 22:47

a myslíš že ostatné značky takéto problémy nemajú ?
je to daň za tempo akým sa na trh rútia nové modely . ( nedostatočne otestované ). a ešte aj tá vlastnosť .... kaziť sa tesne po ukončení záruky ... ľudovo povedané " kurvítka "
1
Obrázok 1

Používateľov profilový obrázok
rogi
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 400
Dátum registrácie: 23 Apr 2009, 00:00
Bydlisko: Ružindol

Re: BSM, konektor, relé, spínanie vetrania a klimatizácie v aute

Príspevok od používateľa rogi » 26 Máj 2022, 16:41

to čo je za citroen, v nových peugeotoch ani citroenoch v BSM taký konektor nieje, ale v BSI ano ako napajaci, len ma iný zamok.
0
viem iba základy s elektrotechniky, viem urobiť plošák foto cestou, osadiť súčiastkami, keď to nefunguje som v koncoch :( ale nie celkom :D
požívam tieto MM, DT9205B, PU500, PU140, najviac BM235

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok