Nezavisle kurenie

Ak máte problém s elektronikou v aute a motorke, alebo proste chcete do auta a motorky niečo zapojiť

Moderátori: mirosne, Moderátori

kinedryl
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 03 Mar 2021, 10:15

Nezavisle kurenie

Príspevok od používateľa kinedryl » 13 Nov 2022, 18:12

Zaobera sa tu niekto Webastami alebo Esparmi ( konkretne naftovy Hydronic D5xxx ) ?
0

Používateľov profilový obrázok
zdenoeddie
Power user
Power user
Príspevky: 4083
Dátum registrácie: 25 Júl 2009, 00:00
Bydlisko: ked kus ta Presov 15km na vychod
Vek: 23

Re: Nezavisle kurenie

Príspevok od používateľa zdenoeddie » 13 Nov 2022, 19:48

A co by si rad?
0

Ilija
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 306
Dátum registrácie: 25 Máj 2019, 11:59
Bydlisko: Srbsko

Re: Nezavisle kurenie

Príspevok od používateľa Ilija » 13 Nov 2022, 20:16

Mal som dávno Webasto diesel na jedom aute...
0

kinedryl
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 03 Mar 2021, 10:15

Re: Nezavisle kurenie

Príspevok od používateľa kinedryl » 13 Nov 2022, 20:58

zdenoeddie napísal:
13 Nov 2022, 19:48
A co by si rad?
Mam tu jeden stary predfaceliftovy D5WSC a jeden novsi D5WSC - oba nechcu odpalit. Nahodne sa podari 2-3 x z 10 pokusov. Vsetko je vycistene, nove tesnenia, sitka, snimace, sviecky (asi) dobre, obe jednotky dobre , jedna uplne cistonova. Zatial su tam povodne pumpy, ale vyzeraju byt v pohode. Mam objednane nejake cinske kopie, ale este mi nedosli. Diagnostiku mam na to tiez, chyby su zakazdym F52 - prekroceny cas zapalenia. Cize nafta je, vzduch je, sviecka je, startovacia sekvencia je normal a neodpali. Len to generuje husty biely dym. Vsetky komponenty som medzi sebou aj kombinoval a jeden, ci druhy kus zapali len nahodne. Uz mam z toho nervy :) Takto to nemozem vratit do auta.

https://www.butlertechnik.com/downloads ... manual.pdf
0

Používateľov profilový obrázok
zdenoeddie
Power user
Power user
Príspevky: 4083
Dátum registrácie: 25 Júl 2009, 00:00
Bydlisko: ked kus ta Presov 15km na vychod
Vek: 23

Re: Nezavisle kurenie

Príspevok od používateľa zdenoeddie » 14 Nov 2022, 07:41

Viem nieco malo o Webastach, o tomto vobec.
Len tak ma napadlo, nemoze to mat zhavic za sebou? Pripadne niektory z teplotnych senzorov?
0

romiadam
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4418
Dátum registrácie: 09 Apr 2008, 00:00
Bydlisko: Wicklow, Irsko
Vek: 47

Re: Nezavisle kurenie

Príspevok od používateľa romiadam » 14 Nov 2022, 23:07

V zivote som toto zariadenie nevidel, ale toto ma zaujalo, tak som googlil. Su aj forumy (ENG) kde sa mozes poradit (ak nevies po ENG pouzi google translator).

Skus toto, jemu to tiez dymilo a niekedy sa mu to zapalilo a niekedy nie. Sice to je D5WZ, ale je to podobne. On mal upchaty vzduchovy privod. cas 6:30 Part 2.

https://www.youtube.com/watch?v=eiak5VZtC_4 (Part 1)

https://www.youtube.com/watch?v=D0ZY3iYPHbU (Part 2)

image.png


a tu je rozborka zborka tvojho (noveho) D5WS

https://www.youtube.com/watch?v=_Q9tEdXwXqA


https://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=96767
image.png
(upchata/zalomena hadicka privodu vzduchu do combustion chamber-a)

Obidvom to dymilo, jednemu ten vzduch pomohol, druhy neviem ci dobre vycistil privod vzduchu, no nakoniec mu radia zmerat zhavice.

Daj potom vediet ci toto pomohlo.
0
Prepáčte mi za diakritiku a preklepy - väčšinou píšem z mobilu a ENG klavesnice.
(výroky nemenovaného člena fóra:) ...základy elektrotechniky ovládam dokonale, tak napr. taký tyristor neviem ako presne funguje

Ilija
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 306
Dátum registrácie: 25 Máj 2019, 11:59
Bydlisko: Srbsko

Re: Nezavisle kurenie

Príspevok od používateľa Ilija » 15 Nov 2022, 07:19

Tak, môže byť upchatá a dymová ciev, (čiastočne ), bez ohľadu že to dymí.
0

kinedryl
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 03 Mar 2021, 10:15

Re: Nezavisle kurenie

Príspevok od používateľa kinedryl » 15 Nov 2022, 09:37

Heh,

to vsetko mam davno prestudovane, aj vsetky dostupne polske a ruske videa z oprav a ich fora. Cez vikend som sa tomu este venoval a vysledky su take, ze jedno sa celkom dobre rozbehlo po kompletnom opatovnom vypieskovani spalovacej komory, popretahovani vnutornych kanalikov, vyprati v ultrazvuku a vypaleni horakom. Uz som ho osadil do auta a zapalilo 10 x z 10 pokusov. Na druhom som zistil, ze restrikciu v privode paliva sposobuje zrejme sitko s O-kruzkom, ktore v tomto modeli vobec nema byt osadene, aj ked hlinikovy odliatok uz ma na to vyfrezovane miesta. Tento diel je univerzalny pre viacere typy vyhotoveni. Cize toto uz tiez zapaluje, ale este je problem s vylagrovanym motorcekom ventilatora ( novy stoji 150 E) a je nestabilna riadiaca jednotka (nova 200 - 400 E podla typu) . Tam to bude klasicky problem 90 % tychto jednotiek, a to studene spoje na konektore. Problem je, ze jednotka je komplet zaliata hmotou a je celkom porod dosku vykopat von. Mal som tu este dalsiu zaloznu jednotku, ktoru som dva tyzdne mocil v acetone a postupne vylupoval von. Bohuzial sa z dosky odlupili aj dva smd tranzistory a nenavratne zmizli v odpade... Mate niekto nejaky grif na tieto zalievacie hmoty okrem rozrusenia acetonom ?

https://www.nezavislekurenie.sk/_obchod ... pg.big.jpg


Pozn: daval som to aj na polsku elektrodu, kde mal typek presne taku istu dosku, ale bohuzial je to dost stare vlakno, tak sa mi neozval. Je to este stara doska z 90-rokov, potom ich uz robili celkom inak osadene.

https://obrazki.elektroda.pl/2808735400_1665512460.jpg
0

Napísať odpoveď