v aute v ktorom sa musi dobijat baterka externe je nieco zlé. Bud elektronika nabijania alebo samotna baterka.
Vzdy ked mi zlenivie startovanie po xy rokoch, tak baterku vyberiem a plne nabijem externou nabijackou. Potom sa presvedci ci nieco neodobera nadbytocny prud. Zapojim ampetmeter na baterku a zamknem auto a sledujem prud odoberany z baterky - najprv po zamknuti auta sa odobera okolo 100-200mA a po asi 1 minute to spadne na velmi malu hodnotu zopar mA.On average a 4 or 6 cylinder car will draw about 250 amps for 3 seconds to start. That works out to be 0.21 Amp-Hrs. The alternator on a car can easily restore that amount of energy in 30 seconds at about 40% efficiency. Which means about 0.52 Amp-Hrs are needed from the alternator to recover the battery.
Ak sa toto nedeje treba hladat chybu v elektronike auta.
Ak sa toto deje a o par dni je startovanie zase lenive, tak beterka je v kybli a vymienam baterku.
Este aby som sebou vlacil externe baterky pre startovanie.....
Toto je pre klasicke benzinove auto. S hybridmi to neviem ako je.