![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Chcel by som tu predstaviť moje vozítko ktoré vzniklo tým, že kedže som školák, mal som v lete dosť volného času a tak ma napadlo spraviť nejaké vozítko, nestačil mi ale motor na kolesách, chcel som plnohodnotnejšie auto.
Vzhlad mal čiastočne vychádzať z nemeckého kubelwagenu, najprv som rátal so zadným náhonom a motorom v zadu, mal som nachystaný 600ccm 3valec 32Kw z Tica. Bol ale problém s prirábaním náprav a vtedy mi spolužiak ponukol Favorit a tak bolo rozhodnuté- náhon a aj motor budú v predu. Favorit sme teda doniesli s kamošom na vozíku (mamu to potešilo, hlavne keď jej auto muselo ísť von z garáže
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Motor som vybral tak, že som pod neho dal matrac, odpojil úchyty a motor spadol do mäkkého, následne som ho tackavo dotiahol do dielne kde čakal na kontrolu a čistenie. A potom farbenie..... V podstate všetko bolo zháňané po známostiach kedže ako som spomínal- som školák a teda vela peňazí som nato nemal.
Ako základ podvozku som použil dva T nosníky prepojované H profilom ktoré som našiel v kovošrote, zvárať to nebolo jednoduché, len zváranie nosníkov trvalo celý týždeň, zváral som asi 4 hodiny denne. Potom som pripájal poloosky a primeriaval prevodovku..... A potom upevniť posilovač bŕzd....
Od kamoša som doniesol staré sedačky z nejakého Forda, zatial som prirobil rám čelného okna a základ palubovky- na strane spolujazdca nesmela chýbať priehradka. Provizorne som si uchýtal tlmiče aby sa mi nehýbali keď k nim budem robiť hlavné úchyty.
Cez daždivé dni som pracoval v dielni na budúcich detailoch, budíky som chcel výhradne tie gulaté z embéčky, a bola uuplná náhoda že som šiel do kovošrotu pre uplne inu vec a na vrchu boli položené štyri budíky, a vyzerali velmi velmi zachovalo, tak som si primeral sololitovú dosku a osadil do nej budíky (ten škaredý v strede je voltmeter, ten dostal stupnicu až neskôr) Po nameraní a orezaní som pridal červenú kontrolku tlaku oleja, a smerovkové kontrolky. Potom nasledovalo pokrytie sololitu, najprv som chcel dávať kožu no nemal som jej dosť tak som použil maskáčovú látku zo starích gatí
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kožu na budíky som nemal preto, lebo som všetku minul na panel spínačov..... Prvý z lava z hora je na svetlá, dole=obrysovky, v strede=vypnuté, hore=Jednotky.... Druhý je dole=zhasnutie motora, v strde=chod, hore=štarér (v hornej polohe funguje ako tlačítko a je krytý klapkou). Tretí je ovládanie chladiča, dole=zapnutý, v strede=vypnutý, hore=automaticky. ďalšie dva su neobsadené, mali to byť stierače a ventilátor. Otočný je ovládanie vykurovania.. Prvý z ľava dolu je oranžový maják, druhý je lavý strešný svetlomet (dialkový) trtí sú dva stredné strešné svetlomety (rozptylové) štvrtý je pravý strešný svetlomet (dialkový) piaty je osvetlenie kabíny, šiesty je zadný dialkový svetlomet a siedmi sú výstražné smerovky.... + malá priehradka na mobil, kusok od nej je vstup zosilňovača, ten má 6W no pre mňa je dostatočne silný ... Vyšlo slnko tak sa robili dvere.... Keď boli hotové úchyty tlmičov a motora spravil som rám a už to začínalo pripomínať auto.... Motor s prevodovkou som posadil tak, že som si nad autom natiahol hrubú trubku, motor uchytil na lano, a spolu s kamošom sme ťahaliiiii... Keď bol usadený zistil som že tečie olej, motor musel ísť von, opraviť tesnenie a znova hore...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)