Porucha bufíku - možné príčiny
Moderátori: mirosne, Moderátori
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Porucha bufíku - možné príčiny
Zdravím,
nie je to síce úplne z elektorniky, resp. vôbec, ale na fóre je kopec hláv cez auto - moto - techniku a rád by som sa opýtal, čo môže byť príčinou popísanej poruchy teplovzdušného bufíka?
Popis tu:
1. Po zapnutí bufíka začína nabiehať, ako má. Teda najprv sa spustí ventilátor, potom začne dávkovať naftu, potom sa zapáli. Bufík chvíľu horí, zvonku ale počuť, ako plameň postupne chce zhasnúť, t.j. klesá intenzita hluku z horenia, občassa zase zvýši na kratučký čas, skrátka nepravidelne horí, až zhasne. Potom samozrejme pokračuje procedúra dochladenia a opätovný štart.
2. Po zapnutí začne nabiehať, ako má. Počuť dávkovanie paliva, ale nevychádza teplý vzduch. Pravdepodobne neúspešný zápal paliva končí procedúrou zastavenia ventilátora a skúša sa opätovný štart.
3. Zase začína normálne, ale po zápale nevydáva teplý vzduch, iba nadmerne dymí. Procedúra sa ukončuje dochladením.
Známe poruchy sú len prederavený výfuk a sacia trubka, špirálové hadice sa skrátka rozpadli, čaká sa na výmenu. Otázka teraz znie, čo by mohlo spôsobovať uvedené poruchy? Z bodu 3 by som povedal, že je kaput zapaľovacia sviečka, ale bode 1 zas bufík vie fungovať (zapáliť), iba si nevie udržať plameň - čerpadlo? Naposledy bol zapnutý veľmi dávno, je možné, že je zanesený?
nie je to síce úplne z elektorniky, resp. vôbec, ale na fóre je kopec hláv cez auto - moto - techniku a rád by som sa opýtal, čo môže byť príčinou popísanej poruchy teplovzdušného bufíka?
Popis tu:
1. Po zapnutí bufíka začína nabiehať, ako má. Teda najprv sa spustí ventilátor, potom začne dávkovať naftu, potom sa zapáli. Bufík chvíľu horí, zvonku ale počuť, ako plameň postupne chce zhasnúť, t.j. klesá intenzita hluku z horenia, občassa zase zvýši na kratučký čas, skrátka nepravidelne horí, až zhasne. Potom samozrejme pokračuje procedúra dochladenia a opätovný štart.
2. Po zapnutí začne nabiehať, ako má. Počuť dávkovanie paliva, ale nevychádza teplý vzduch. Pravdepodobne neúspešný zápal paliva končí procedúrou zastavenia ventilátora a skúša sa opätovný štart.
3. Zase začína normálne, ale po zápale nevydáva teplý vzduch, iba nadmerne dymí. Procedúra sa ukončuje dochladením.
Známe poruchy sú len prederavený výfuk a sacia trubka, špirálové hadice sa skrátka rozpadli, čaká sa na výmenu. Otázka teraz znie, čo by mohlo spôsobovať uvedené poruchy? Z bodu 3 by som povedal, že je kaput zapaľovacia sviečka, ale bode 1 zas bufík vie fungovať (zapáliť), iba si nevie udržať plameň - čerpadlo? Naposledy bol zapnutý veľmi dávno, je možné, že je zanesený?
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: Porucha bufíku - možné príčiny
Nevbehla ti tam nejaka mys? Fuka z vyfuku dostatocne? Mas ho v aute alebo ho pouzivas niekde mimo? By to chcelo sw napojit sa a merat parametre pripadne zapisane chyby. Alebo ho normalne otvor a popozeraj.
0
nie som tu
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Porucha bufíku - možné príčiny
Neviem, výfuk je kaput, takže na konci sa z neho už nefúka, za to po celej dĺžke áno (nutné vymeniť). Smrad z myši necítiť, spálené chlpy ani nič, iba nespálenú naftu. Neviem, či sa napojíš (je to nezávislé kúrenie montované dodatočne, eberspacher, teplovzduch).
Otvárať to nebudem, to bude robiť asi servis, ja si na to netrúfam. Hasiaci prístroj nosím, ale nemusím ho použiť
Bufík je montovaný v aute, je k nemu aj pomerne blbý prístup, určite by sa na servis musel celý demontovať. Ale to už by som ho potom nahodil do svojho
Počuj, Ty si fachman, vieš sa hrať aj s RJ pre autá? Totižto vo svojej T5ke mám teplovodný bufík, riadi ho pani riadiaca jednotka a nepáči sa mi jej zapínanie. Keď sa veziem trebárs na poštu, tak po odstavení bufík ešte hulí, smrdí, hučí a ne sa to nepáči. Najradšej by som bol, keby riadiaca jednotka bufíka neriadila a príhrev motora si zapnem sám, keď idem na dlhšiu trasu. Sám sa spustiť nedá, je plne automatický.
Otvárať to nebudem, to bude robiť asi servis, ja si na to netrúfam. Hasiaci prístroj nosím, ale nemusím ho použiť
Bufík je montovaný v aute, je k nemu aj pomerne blbý prístup, určite by sa na servis musel celý demontovať. Ale to už by som ho potom nahodil do svojho
Počuj, Ty si fachman, vieš sa hrať aj s RJ pre autá? Totižto vo svojej T5ke mám teplovodný bufík, riadi ho pani riadiaca jednotka a nepáči sa mi jej zapínanie. Keď sa veziem trebárs na poštu, tak po odstavení bufík ešte hulí, smrdí, hučí a ne sa to nepáči. Najradšej by som bol, keby riadiaca jednotka bufíka neriadila a príhrev motora si zapnem sám, keď idem na dlhšiu trasu. Sám sa spustiť nedá, je plne automatický.
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: Porucha bufíku - možné príčiny
Tak v tom ti neporadim ale to skor ti co s tym robia. Ja som ich namontoval ta do desat, jeden aj rozoberal a menil zhavic. Boli to webasta. V riadiacej jednotke sa neda nic take konfigurovat aspon nie v peugeotoch. Ak si to keca pocitace medzi sebou tak asi nic nenarobis jedine najst napajanie bufika a to vypinacom vypinat mechanicky
0
nie som tu
Re: Porucha bufíku - možné príčiny
Ahoj, neviem aké je to kúrenie ale typujem to na ventilátor (motor) alebo vypálený horák. Aký to je typ? Čo je na štítku?
-- Spojený príspevok 05 Nov 2017, 23:16 --
A k tomu transportéru, tam ti pomôže jedine prestavba z príhrevu na nezávislé kúrenie. Potom pôžeš odpojiť CAN BUS a ovládaš buď hodinami alebo diaľkovým... Ale niekedy je treba prehrať aj soft v RJ. Ak by si chcel viem sa na to niekedy pozrieť.
-- Spojený príspevok 05 Nov 2017, 23:16 --
A k tomu transportéru, tam ti pomôže jedine prestavba z príhrevu na nezávislé kúrenie. Potom pôžeš odpojiť CAN BUS a ovládaš buď hodinami alebo diaľkovým... Ale niekedy je treba prehrať aj soft v RJ. Ak by si chcel viem sa na to niekedy pozrieť.
0
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 1693
- Dátum registrácie: 25 Okt 2016, 14:10
- Bydlisko: Trstín a Budkovce
- Vek: 49
- Kontaktovať používateľa:
Re: Porucha bufíku - možné príčiny
Boze naco riesite hned CAN busy, pocitace a dalsie somariny.... staci zakladne naradie a kus trpezlivosti, princip bufika je stary pomaly 30 rokov ...
nafta je ok? malo by tam byt "sklicko" filter, pozri ci v nom neje dajaky sajrajt alebo voda, voda sa zvykne spojit s naftou a vznika taky mazlavy bazmeg, zhaviaca sviecka zvykne "dochnut" ked je mokra od vody, alebo preliata nafou, slpntroluj aj dyzu ci nieje napalena sadzami, rovnako sviecku pozri poriadne, ci je ok - ci nieje ohorena, alebo zanesena sadzami, ocisti ju, rovnako zmeraj napetie a prudovy odber zhaviacej sviecky, ci je ok, inak na servis to nieje tazke iba sa zaseres tak trochu od sadzi
nafta je ok? malo by tam byt "sklicko" filter, pozri ci v nom neje dajaky sajrajt alebo voda, voda sa zvykne spojit s naftou a vznika taky mazlavy bazmeg, zhaviaca sviecka zvykne "dochnut" ked je mokra od vody, alebo preliata nafou, slpntroluj aj dyzu ci nieje napalena sadzami, rovnako sviecku pozri poriadne, ci je ok - ci nieje ohorena, alebo zanesena sadzami, ocisti ju, rovnako zmeraj napetie a prudovy odber zhaviacej sviecky, ci je ok, inak na servis to nieje tazke iba sa zaseres tak trochu od sadzi
0
ElektroLab.eu je blog, fórum a inzercia pre predaj a nákup elektronických komponentov, retro elektronika, náradie a pomôcky, ponuka služieb, pracovné ponuky v obore elektro. Jednoducho inzercia, ktorá reálne predáva váš tovar.
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Porucha bufíku - možné príčiny
Tu sa mi naskýta otázka, či vypnutie bufíka na el. prívode nespôsobí to, že ak vznikne požiadavka na príhrev (cez CAN), či nezapíše do registra chybu a následne už bufík nepôjde až do vymazania chýb Ale toto by som mohol skúsiť, je to jednoduchšie, než prestavba, ako tu spomínal Marek, ale ak to nebude účinné, tak potom jedine prestavba. A toť otázka na Mareka, či má dané Webasto vodnú pumpu, keď to bude nezávislé, či bude voda kolovať, lebo agregát nemusí byť uspôsobený na nezávislú prevádzku. Samozrejme sem potom hodím štítok.elmoto napísal:Tak v tom ti neporadim ale to skor ti co s tym robia. Ja som ich namontoval ta do desat, jeden aj rozoberal a menil zhavic. Boli to webasta. V riadiacej jednotke sa neda nic take konfigurovat aspon nie v peugeotoch. Ak si to keca pocitace medzi sebou tak asi nic nenarobis jedine najst napajanie bufika a to vypinacom vypinat mechanicky
Každopádne info som dostal, takže T5ku môžeme uzavrieť.
Na eberspacheri bude asi vypálený horák. Môže byť aj zanesený filter, to už pozrú v servise, termín mám zajtra, už sa mi s tým neoplatí niečo robiť
Kľud Marek, tu sa riešia dva problémy s bufíkom, chápem, mám v tom chaos, tak Ti ušla pointa druhého problémuMarek1975 napísal:Boze naco riesite hned CAN busy, pocitace a dalsie somariny.... staci zakladne naradie a kus trpezlivosti, princip bufika je stary pomaly 30 rokov ...
nafta je ok? malo by tam byt "sklicko" filter, pozri ci v nom neje dajaky sajrajt alebo voda, voda sa zvykne spojit s naftou a vznika taky mazlavy bazmeg, zhaviaca sviecka zvykne "dochnut" ked je mokra od vody, alebo preliata nafou, slpntroluj aj dyzu ci nieje napalena sadzami, rovnako sviecku pozri poriadne, ci je ok - ci nieje ohorena, alebo zanesena sadzami, ocisti ju, rovnako zmeraj napetie a prudovy odber zhaviacej sviecky, ci je ok, inak na servis to nieje tazke iba sa zaseres tak trochu od sadzi
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
-
- Ultimate člen
- Príspevky: 1693
- Dátum registrácie: 25 Okt 2016, 14:10
- Bydlisko: Trstín a Budkovce
- Vek: 49
- Kontaktovať používateľa:
Re: Porucha bufíku - možné príčiny
ale neuslo mi nic, precitaj pozorne co som napisal
Link: https://www.mototech.sk/Vodne-cerpadlo- ... escription
A šak z kade mam vediet, ked nenapises o jaky typ sa jedna? Webasto robi viacero druhov, ale niesom si teraz isty ci je sucastou, alebo sa dokupuje extraA toť otázka na Mareka, či má dané Webasto vodnú pumpu, keď to bude nezávislé, či bude voda kolovať, lebo agregát nemusí byť uspôsobený na nezávislú prevádzku. Samozrejme sem potom hodím štítok.
Link: https://www.mototech.sk/Vodne-cerpadlo- ... escription
0
ElektroLab.eu je blog, fórum a inzercia pre predaj a nákup elektronických komponentov, retro elektronika, náradie a pomôcky, ponuka služieb, pracovné ponuky v obore elektro. Jednoducho inzercia, ktorá reálne predáva váš tovar.
- Drakoush
- Ultimate člen
- Príspevky: 10964
- Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
- Bydlisko: Nitra
- Vek: 28
- Kontaktovať používateľa:
Re: Porucha bufíku - možné príčiny
Na Mareka RS2, ktorý s prestavbou očividne skúsenosti má
Vravím, mám tu bordel. Alebo tvúrčí neklid?
Vravím, mám tu bordel. Alebo tvúrčí neklid?
0
Odkupujem zaujímavé meracie prístroje. Ponuky mailom alebo SS.
Re: Porucha bufíku - možné príčiny
Robil som uz prestavby u tychto typov a co sa tyka toho Can Busu tak chyby to bude pisat pokial sa to len odpoji dajme tomu cez nejaky spinac alebo rele. Ja to riesim tak ze povodne CAN BUS vedenie, ak uz nieje zaujem o funkciu prihrevu, odpojim, a ovlada sa to potom uz iba dialkovym alebo hodinami.
Obehovka byva u starsich typov Thermo Top C cez svorku 15, u novsich je priamo od rj Webasta. Ak je to cez 15stku dava sa tam casove rele ovladane od hodin nech to ma po vypnuti dobeh cca 60 sec.
A s tym teplovzduchom to ako dopadlo ozaj?
Obehovka byva u starsich typov Thermo Top C cez svorku 15, u novsich je priamo od rj Webasta. Ak je to cez 15stku dava sa tam casove rele ovladane od hodin nech to ma po vypnuti dobeh cca 60 sec.
A s tym teplovzduchom to ako dopadlo ozaj?
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok