Nazor: reproduktory v aute
Moderátori: Drakoush, Moderátori
Nazor: reproduktory v aute
Ahoj pani
Nedavno som v aute vymenil radio. Robil som to len kvoli funkciam ako cuvacia kamera, GPS, android auto atd... Ale vsimol som si ze od vtedy sa o 100% zlepsil zvuk a zrazu uz aj na dialnici pocujem co hra a nie len basy
A tak ma napadlo, ci by som z toho nevyzmykal este o trochu viac, keby som osadil lepsie repro.
Zaujima ma vas nazor a ci ma niekto s tym skusenost.
Je mi jasne, ze aftermarket reproduktory su lepsie ako tovarenske, ale zas neviem ci to bude mat nejaky efekt ked su osadene v plastovych dverach dole pri nohach (vyskac je cca tam kde spatne zrkadlo).
Len pre objasnenie, necakam nijaku audiofiliu. Zaujima ma len ci je to podla vas hodne tych penazi za nove repro alebo si nevsimnem rozdiel.
Auto je 2010 KIA Cee'd
Nedavno som v aute vymenil radio. Robil som to len kvoli funkciam ako cuvacia kamera, GPS, android auto atd... Ale vsimol som si ze od vtedy sa o 100% zlepsil zvuk a zrazu uz aj na dialnici pocujem co hra a nie len basy
A tak ma napadlo, ci by som z toho nevyzmykal este o trochu viac, keby som osadil lepsie repro.
Zaujima ma vas nazor a ci ma niekto s tym skusenost.
Je mi jasne, ze aftermarket reproduktory su lepsie ako tovarenske, ale zas neviem ci to bude mat nejaky efekt ked su osadene v plastovych dverach dole pri nohach (vyskac je cca tam kde spatne zrkadlo).
Len pre objasnenie, necakam nijaku audiofiliu. Zaujima ma len ci je to podla vas hodne tych penazi za nove repro alebo si nevsimnem rozdiel.
Auto je 2010 KIA Cee'd
0
They say the world is turning
But we are stuck upside down...
But we are stuck upside down...
- cool-zool
- Zaslúžilý člen
- Príspevky: 1100
- Dátum registrácie: 09 Dec 2013, 11:39
- Bydlisko: okr.Rimavská Sobota
- Vek: 54
Re: Nazor: reproduktory v aute
Ak nie si audiofil a si spokojny so zvukom ktory tam teraz cez povodne repro mas tak by som nic nemenil, iba ak by boli povodne reproduktory poskodene.... Inak ak nechces vela investovat do ozvucenia auta, ako aj narusenie vnutorneho dizajnu interieru tak to nema vyznam ( naozaj iba v pripade poskodenia povodnych reproduktorov), aj to len vymenou za rozmerovo zhodne z povodnymi reproduktormi....
P. S. Sorry za diakritiku, pisem z mobilu...
P. S. Sorry za diakritiku, pisem z mobilu...
0
-
- Stály člen
- Príspevky: 259
- Dátum registrácie: 17 Jan 2008, 00:00
- Bydlisko: 20km od UA :-D - Daleky vychod SR ;-)
- Vek: 39
- Kontaktovať používateľa:
Re: Nazor: reproduktory v aute
Záleží od výrobcu, modelu a veku auta. Koncern fauve zas až taký bordel nedával od II ochcavky a fóbie, VI golfa, pasat už aj 5,5 hralo dobre (aj keď tam je občas problém že tie repra sa počase vyťahajú závesy a pri nízkej hlasitosti repro prestane hrať, lebo sa oprie cievka o polák, oprava taká rýchla je otočiť repro o 180*) a na bežné počúvanie celkom OK, napríklad Mazda aspoň v 6, RX8, CX rade po r 2008 robila veľmi slušný zvuk kde bol systém Bose ani nevravím, takisto Mercedes, BMW, tie továrenské repra v tom určite zvukovo prehrajú všetky sady (2xLF+2xHF) do stovky dakedy aj dvoch...vo francúzoch malých autách bolo horšie v strednej a vyššej triede tiež OK (laguna, kadjar, koleos, 407, 508, C5...) akurát u Japoncov neviem tam som sa často neviezol...najhoršie sú na tom asi úžitkové auta tam to bolo slabšie aj u novších modeloch, česť výnimkám ako citan...
0
Re: Nazor: reproduktory v aute
Tie vyťahané závesy má myslím si na svedomí vlhkosť,ktorej sa v automobile vyhnúť nedá,pretože by museli byť dvere hermeticky uzavreté a to prakticky nie je možné.Membrána neustále čelí zmenám teploty a vlhkosti a keď nasiakne,deformuje sa váhou cievky,čo spôsobí odieranie a problém je na svete.V interieri vydrží ovela dlhšie.
Ak sa zvuk zlepšil po výmene rádia,tak repráky sú v poriadku a asi nič nevylepšíš.
Môj názor je taký, že auto je auto a rádio je tam len ako doplnok .Ak chcem počúvať HiFi kvalitu akéhokolvek žánru, tak si to pustím doma alebo idem na koncert /nemyslím však niekde na amfiku/.
Ak sa zvuk zlepšil po výmene rádia,tak repráky sú v poriadku a asi nič nevylepšíš.
Môj názor je taký, že auto je auto a rádio je tam len ako doplnok .Ak chcem počúvať HiFi kvalitu akéhokolvek žánru, tak si to pustím doma alebo idem na koncert /nemyslím však niekde na amfiku/.
0
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
Re: Nazor: reproduktory v aute
Jasne pani, chapem Ja po ziadnej hi-fi kvalite ani nejdem. Len mi to zacalo vrtat hlavou ked som "nahodou" markantne zlepsil kvalitu audia vymenou radia a tak ma zaujimalo ci by sa nieco podobne nestalo aj po vymene repro. Nie preto, ze by mi to bolo treba ale preto, ze - preco nie ked na to mam.
Ale ak to nema byt poznatelny rozdiel tak to samozrejme pre mna zmysel nema Dakujem vsetkym za rady.
Ale ak to nema byt poznatelny rozdiel tak to samozrejme pre mna zmysel nema Dakujem vsetkym za rady.
0
They say the world is turning
But we are stuck upside down...
But we are stuck upside down...
- Juroo
- Pokročilý člen
- Príspevky: 698
- Dátum registrácie: 24 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Bratislava/Prievidza
- Vek: 34
Re: Nazor: reproduktory v aute
Ak tak takto, požičiam si link zo susedného fóra : http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=22622
Viac než výmena repro by ti pomohlo tlmenie dverí. Až potom má zmysel riešiť repro, bez toho je to zbytočné ako aj všetko ďalšie okolo.
Viac než výmena repro by ti pomohlo tlmenie dverí. Až potom má zmysel riešiť repro, bez toho je to zbytočné ako aj všetko ďalšie okolo.
0
SOMETHING WILL NEVER CHANGE !!
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Takto to vyzerá keď sa Stavbár montuje do elektra ...
Re: Nazor: reproduktory v aute
Menil som X-Y orig reprakov v roznych autach a zvuk sa vzdy vylepsil.
Zasada je,ze co vyrobcovia aut davaju od vyroby tak su vacsinou šunty napriklad u VWgroup osadzali bezhanby umelohmotne repro s magnetom ako naramkove hodinky,membranami a ich zavesenim ako igelitka z Tesca.
Zalezi co od toho cakas podla toho si priprav aj dukaty.Madarsky SAL ma lepsi zvuk ako vacsina originalov.O JBL ani nehovorim ale to je uz cenou niekde inde.
Alebo sa na to vykasli kym to hra tak nech to hra...
Ked to zacne chrcat tak mas membrany alebo cievky v prdeli ako sa pisalo vyssie,vlhkost a teplo-zima urobia svoje.Potom by som menil ak niesi diskofil co potrebuje v aute tuči tuči.
Zasada je,ze co vyrobcovia aut davaju od vyroby tak su vacsinou šunty napriklad u VWgroup osadzali bezhanby umelohmotne repro s magnetom ako naramkove hodinky,membranami a ich zavesenim ako igelitka z Tesca.
Zalezi co od toho cakas podla toho si priprav aj dukaty.Madarsky SAL ma lepsi zvuk ako vacsina originalov.O JBL ani nehovorim ale to je uz cenou niekde inde.
Alebo sa na to vykasli kym to hra tak nech to hra...
Ked to zacne chrcat tak mas membrany alebo cievky v prdeli ako sa pisalo vyssie,vlhkost a teplo-zima urobia svoje.Potom by som menil ak niesi diskofil co potrebuje v aute tuči tuči.
0
- TheLastUnicorn
- Pokročilý člen
- Príspevky: 502
- Dátum registrácie: 27 Jún 2014, 02:29
Re: Nazor: reproduktory v aute
Ako je pre toto fórum typické pre riešenie problematiky reproduktorov v aute, odzneli tu korektné rady, ale aj bludy. Bludy sa väčšinou píšu kvôli nejakým subjektívnym pocitom, domnienkam alebo úplnému nepochopeniu elementárneho vzťahu reproduktor-ozvučnica a nepochopeniu tzv. TS parametrov.
Na začiatok by som upozornil, že plastový kôš reproduktora nie je nijaký defekt, ani sa nedá hovoriť, že by bol menejcenný, ako napr. plech. Aj špičkoví výrobcovia meničov ako je napr. Audax alebo SB Acoustics používajú plastové šasi.
Ďalším mýtom je malý magnet. Tento malý magnet v kombinácii s vhodným kmitacím systémom vytvára reproduktor vhodný predovšetkým pre "open baffle" alebo "infinite baffle", čo býva práve prípad vozidla (batožinový priestor, dvere). Kto neverí, môže si to jednoducho overiť. Vezmite si dva meniče s podobnou FS. Jeden s veľkým magnetom a nízkym Qts (0,3-0,5) a druhý s malým magnetom a vysokým Qts (1-1,5) a osaďte ich do nejakej väčšej doskovej ozvučnice. Ktorý z nich bude hrať basy?
Navyše si treba uvedomiť, že potrebná veľkosť magnetu, resp. sila pohonu ide ruka v ruke s hmotnosťou kmitacieho systému (Mms). Inak povedané, čím ťažšia membrána, tým väčší magnet (vyššie BL) je potrebný pre dosiahnutie rovnakého Qts. Tým som chcel povedať, že reproduktory z "autohifi predajní" síce mávajú veľké magnety, ale to preto, že mávajú zároveň aj enormne ťažké membrány.
Do tohoto celého nám samozrejme ešte vstupuje parameter ekvivalentného objemu (VAS). A to sa zatiaľ celú dobu bavíme len o tom, ako sa reproduktor chová na spodku. Na stredných kmitočtoch je to celé zložitejšie, pretože tu nám do priebehu amplitúdovej charakteristiky vstupujú ďalšie veci.
Takže reproduktor s plastovým košom, malým magnetom a papierovou membránou s tvrdým penovým závesom nerovná sa automaticky horší reproduktor, než nablýskaná záležitosť, ktorú nám ponúkajú predajne s "autohifi". Vo veľa prípadoch si výrobca vozidla necháva tieto "plasťáky s malým magnetom" vyrobiť na zákazku presne podľa potreby a ozvučnice, do ktorej bude reproduktor inštalovaný. Je teda optimalizovaný a výmena za iný často prinesie skôr zhoršenie. Toto platí predovšetkým pre vozidlá prémiových značiek ako Audi, BMW, Mercedes,..., kde býva navyše celý systém často doekvalizovaný za pomoci DSP. Tam je teda akýkoľvek zásah do systému obvykle kontraproduktívny.
Samozrejme sú vozidlá, kde výrobca v tomto smere do zákazníka nijakým zásadným spôsobom neinvestuje (tu bude asi patriť aj spomenutá CEED-ka, ktorá v originále hrá ako z kýbla) a tam pri výmene reproduktorov môže naozaj dôjsť k zásadnému zlepšeniu, predovšetkým na stredných a vysokých kmitočtoch. Je to hlavne tým, že kvalitnejšie komponentné sety už majú výhybku, membrány reproduktorov lepšie tlmené rezonancie a výškové reproduktory sú naozaj výškové reproduktory (veľa z nich dosahuje kvality slušných hifi kalot používaných v domácich sústavách).
Na začiatok by som upozornil, že plastový kôš reproduktora nie je nijaký defekt, ani sa nedá hovoriť, že by bol menejcenný, ako napr. plech. Aj špičkoví výrobcovia meničov ako je napr. Audax alebo SB Acoustics používajú plastové šasi.
Ďalším mýtom je malý magnet. Tento malý magnet v kombinácii s vhodným kmitacím systémom vytvára reproduktor vhodný predovšetkým pre "open baffle" alebo "infinite baffle", čo býva práve prípad vozidla (batožinový priestor, dvere). Kto neverí, môže si to jednoducho overiť. Vezmite si dva meniče s podobnou FS. Jeden s veľkým magnetom a nízkym Qts (0,3-0,5) a druhý s malým magnetom a vysokým Qts (1-1,5) a osaďte ich do nejakej väčšej doskovej ozvučnice. Ktorý z nich bude hrať basy?
Navyše si treba uvedomiť, že potrebná veľkosť magnetu, resp. sila pohonu ide ruka v ruke s hmotnosťou kmitacieho systému (Mms). Inak povedané, čím ťažšia membrána, tým väčší magnet (vyššie BL) je potrebný pre dosiahnutie rovnakého Qts. Tým som chcel povedať, že reproduktory z "autohifi predajní" síce mávajú veľké magnety, ale to preto, že mávajú zároveň aj enormne ťažké membrány.
Do tohoto celého nám samozrejme ešte vstupuje parameter ekvivalentného objemu (VAS). A to sa zatiaľ celú dobu bavíme len o tom, ako sa reproduktor chová na spodku. Na stredných kmitočtoch je to celé zložitejšie, pretože tu nám do priebehu amplitúdovej charakteristiky vstupujú ďalšie veci.
Takže reproduktor s plastovým košom, malým magnetom a papierovou membránou s tvrdým penovým závesom nerovná sa automaticky horší reproduktor, než nablýskaná záležitosť, ktorú nám ponúkajú predajne s "autohifi". Vo veľa prípadoch si výrobca vozidla necháva tieto "plasťáky s malým magnetom" vyrobiť na zákazku presne podľa potreby a ozvučnice, do ktorej bude reproduktor inštalovaný. Je teda optimalizovaný a výmena za iný často prinesie skôr zhoršenie. Toto platí predovšetkým pre vozidlá prémiových značiek ako Audi, BMW, Mercedes,..., kde býva navyše celý systém často doekvalizovaný za pomoci DSP. Tam je teda akýkoľvek zásah do systému obvykle kontraproduktívny.
Samozrejme sú vozidlá, kde výrobca v tomto smere do zákazníka nijakým zásadným spôsobom neinvestuje (tu bude asi patriť aj spomenutá CEED-ka, ktorá v originále hrá ako z kýbla) a tam pri výmene reproduktorov môže naozaj dôjsť k zásadnému zlepšeniu, predovšetkým na stredných a vysokých kmitočtoch. Je to hlavne tým, že kvalitnejšie komponentné sety už majú výhybku, membrány reproduktorov lepšie tlmené rezonancie a výškové reproduktory sú naozaj výškové reproduktory (veľa z nich dosahuje kvality slušných hifi kalot používaných v domácich sústavách).
1
1
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 13 Odpovedí
- 1154 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa wizing