Dobrý den,
prosím o radu jako úplný laik, kam/ke kterému kontaktu přiložit elektrody multimetru a kterou/é veličinu/y měřit, abych zjistil kde je v el. obvodu problém způsobující nesvícení jednotlivých žárovek zadního světlometu auta - obrázek.
Odpor asi nemohu měřit, protože ten se neměří pod napětím (prý může dojít ke zkratu, zničení měřiče atd.) a odpor bez napětí (kdy je asi obvod u zapalování auta rozdělen, možná pomocí relé) bych musel obvod nějak uzavřít přemostit u žárovek).
Mám tedy měřit proud a nebo napětí mezi objímkou žárovky a kontaktem pro spodek žárovky?
Tímto uvedeným způsobem (při vyndané žárovce - dolejší) jsem naměřil jakési napětí 0.8 při nastavení multimetru na hodnotu 200. Je možné, že je multimetr poškozený. Přesto žárovka ani jiné tam nesvítí - u žárovek jsem naměřil odpor asi 0.2 ohm (desetinnou čárkou si nejsem jist) a vlákno nemají zdá se přerušené .
Případně jestli měřit místo odporu proud a jestli ve stejném místě, případně v kterých jiných místech a na co si dát pozor (jde tam 5 kabelů na 3 žárovky, nerad bych způsobil zkrat). Byl by prosím někdo ochoten to podrobně popsat, co zkusit?
Na všechny kontakty jsem dal Kontaktol.
Žárovka/y světlometu nesvítí, jak změřit funkčnost obvodu?
Moderátori: mirosne, Moderátori
Re: Žárovka/y světlometu nesvítí, jak změřit funkčnost obvodu?
vieš odopnúť konektor pri zadnom svetle ? ( uľahčí robotu ) ak nie , meraj stred fasungu do ktorého sa vkladá žiarovka .
samotné meranie :
- zapnuté svetlá , najprv obrysové
- multimeter na V ( jednosmerné ) a 20 V
- čierne tykadlo oprieť o kostru ( mínus pol )
- červené na stred fasungu .... nameraných od 11,8 - 13,8 V ( voltov )
- zapnúť hmlovku a zopakovať postup
- zapnúť spiatočku a zopakovať postup
zapnúť všetky 4 smerovky a opakovať postup
rovnako aj pri brzdových svetlách
žiarovky predpokladám že máš skontrolované
keď toto všetko urobíš , prepni merák na zvukovú skúšku a prepískaj si kostru na fasungu ( čierny zostáva na kostre a červeným sa dotkni plechu do ktorého sa vkladá žiarovka . malo by pípať
samotné meranie :
- zapnuté svetlá , najprv obrysové
- multimeter na V ( jednosmerné ) a 20 V
- čierne tykadlo oprieť o kostru ( mínus pol )
- červené na stred fasungu .... nameraných od 11,8 - 13,8 V ( voltov )
- zapnúť hmlovku a zopakovať postup
- zapnúť spiatočku a zopakovať postup
zapnúť všetky 4 smerovky a opakovať postup
rovnako aj pri brzdových svetlách
žiarovky predpokladám že máš skontrolované
keď toto všetko urobíš , prepni merák na zvukovú skúšku a prepískaj si kostru na fasungu ( čierny zostáva na kostre a červeným sa dotkni plechu do ktorého sa vkladá žiarovka . malo by pípať
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 2 Odpovedí
- 776 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Dolfi