Svetelektro.com

Svetelektro.com

Meno:
Heslo:
SVETELEKTRO • Výroba DPS nažehľovaním-návrhy,postupy,skúsenosti

Výroba DPS nažehľovaním-návrhy,postupy,skúsenosti

Sem možete napísať ak potrebujete niečo vyrobiť napr. plošný spoj alebo nejaké zariadenie...

Moderátori: Merak, Moderátori

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod styro » 09 Júl 2014, 15:19

Obojstrannú som robil tiež, tak ako to tu niekto písal, v rohoch prevrtať plošák a papier cez kolíčky vycentrovať. Ak sa náhodou netrafím (posunie sa papier), umyjem toner a skúsim druhý pokus.
Zbytočne sa tu hádame, či je lepšia fotocesta alebo nažehlovanie, keď každý sme v inej lige. Ja si potrebujem vyrobiť raz za čas jeden plošák, tak si myslím že na to je jednoduchšie nažehlovanie. Ak tu niekto spomína 20ks naraz, tak to je o niečom inom.
styro
Obrázok používateľa
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 118
Založený: 14.12.2012
Bydlisko: TT, BA
Karma: 0

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod mato3000 » 09 Júl 2014, 19:47

styro: prečo si myslíš , že sa hádame ? toho magora s troma "t" v mene si nevšímaj. Podľa mňa si tu len ujasňujeme veci a rozdiely.

Ja robím vždy obojstranku a ani si nepametám kedy sa pokazila , lebo predlohy si pekne zlepím na stole presne a to ešte pod lupou a to sa snažím robiť vždy viac predlôh na jeden krát koli rozmerom. Teda aby som využil prácu a čas tak to všetko spolu nasekám čo my vlezie do rozmeru 220x220 , lebo je to vždy jedna a tá istá robota, či robím 5x5 alebo 150x150 , či je tam 1DPS alebo 16 ks.
Ale to čo vravíš, ze každý sme v inej lige je samozrejme pravda, ale je dobré ak začína a vie čo sa dá s čím a ako robiť.

Ono aby si pochopil, že pre čo sem prispievam, je to najme pre to, že sa ma nový pýtajú práve na výrobu DPS a často sa na mňa obracali a pre to si do popisu už dal tú spodnú modrú vetu :D . Nie že by som nebol ochotný vysvetľovať, ale stále dookola ... to je na palicu. Tak teraz si nehám odkaz tohoto vlákna a budem ich sem automaticky odosielať. Aspoň uvidia , že sú tu aj všemúdri pakovia, ktorých prax obchádza široko ďaleko :D
mato3000
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 9649
Založený: 04.01.2009
Bydlisko: BA
Karma: 122

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod neznamy » 09 Júl 2014, 20:16

pepkomas napísal:Nie je to slepá ulica.


nesuhlasim, je to slepa ulica, pretoze nie je miesto na zdokonalovanie a vylepsovanie ak vysledky prestanu stacit. Vychodisko je prejst na fotocestu a vsetok cas venovany nazehlovaniu je v prdeli a moze sa zacat laborovat odznova.
neznamy

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod pin » 09 Júl 2014, 20:35

Tak som na to prišiel, odkiaľ ten pocit déja vu. Za tu päťročnicu sa toho moc nezmenilo. Dúfam, že sa opäť rovnako poharkáme o ďalších 5 rokov. :)
pin
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 2261
Založený: 09.05.2009

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod Robio » 09 Júl 2014, 20:41

Mne to skor pride ze mnohy to zatracuju uz len z principu bez toho aby to riadne vyskusali. Uz tu bolo milion krat napisane ze to je idealne pre dakoho kto nema podmienky (panelak...netolerantna polovicka atd ( v dreze kyselina a hydroxid :D )) a pre nenarocne Dosky. Toto vso.

Slepa ulicka to nieje...Aj ked prejde na fotocestu, bude uz zrucnejsi v robeni predloh, v jej spravnej pripade (stredenie, orientacia, zrkadlenie)...a v dalsich veciach ohladom vyroby DPS ktore vyuzije aj pri fotoceste...


To ze sa nezhodneme je OK, ani sa nemozme ale treba byt aspon objektivny.
Ponukam: 3D tlac, CNC frezovanie, Kalibracia teplotnych cidiel, pre viac info SS.
Robio
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 5390
Vek: 29.72
Založený: 11.09.2007
Bydlisko: Bratislava
Karma: 4

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod Washu » 09 Júl 2014, 20:45

pin: Ale zmenilo. Rozsiril sa suchy rezist, obiavil sa tu navod na masku, potlac, leptanie...
Mozem ta ubezpecit ze ty co tieto technologie testovali ako jedny z prvych su uz zase o slusny kus dalej ;)
It doesn't matter how beautiful your theory is, it doesn't matter how smart you are. If it doesn't agree with experiment, it's wrong
(Richard Feynman)
Washu
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 4521
Vek: -2002.53
Založený: 15.04.2010
Bydlisko: Multiverse
Karma: 24

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod pin » 09 Júl 2014, 20:54

Veď hej. Aj žehličky sú nahrádzané laminovačkami. :D
pin
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 2261
Založený: 09.05.2009

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod _petko_ » 09 Júl 2014, 21:05

Ono je to cudne hlavne v tom, ze autor si uz otazku zodpovedal a toto vsetko sa uz milionkrat rozoberalo. Take dosky co mato tu daval fotky prezehlovanim neurobite, ale v nudzi pomoze aj prezehlovanie (clovek robi nieco jednoduche, nema chemiu/sito/whatever).
_petko_
Nový člen
Nový člen
Príspevky: 78
Založený: 03.05.2014
Karma: 0

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod scd » 09 Júl 2014, 22:24

mato3000 napísal:scd: vôbec sa nemusíš hanbiť a presne ako píšeš, podaktorí toto nedosiahnu ani fotocestou. Len preboha dúfam že ten šroub je odizolovaný.

Drobná otázka, pre čo musíš tie cesty precínovavať ? A ako si robil obojstranku a ako si sa do toho trafil, prípadne kolko si sa s tým zaoberal, kým si to urobil ?


Šrób je samozrejme izolovaný izolačnou podložkou, viem mali by byť aj dak ďalej tie šrobky ale ja som strašný minimalista tak to mám vždy tak zbytočne namiagané nasebe :)
Že prečo cesty precínovať? no takto ti poviem, keď mi tam náhodou ujde viac cínu tak miesto toho aby som ho odsal tak to z lenivosti roznesiem po cestičke :)
Obojstranku som robil tou tzv. kapsičkovou metódou. V protisvetle som priložil k sebe oba papiere a zaronal, zalepil 3 okraje, vložil plošák, a prelaminoval. Hento bol v podstate môj prvý pokus o obojstranku, a na prvý šup to celkom pekne vyšlo. Diery sedeli ak si dobre pametám asi tak +-0,5mm. Predtým som už robil nejaké jednostranky, takže som mal už technológiu nažehlovania celkom vycibrenú.
Keyboard not present. Press ENTER to continue...
scd
Obrázok používateľa
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 150
Vek: 31.15
Založený: 17.04.2009
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Karma: 0

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod mato3000 » 09 Júl 2014, 22:49

aha, no je to fajn, ale tu je vidno, že každý považuje dostatočné za niečo iné, ja napríklad keby som sa netrafil +/- 0,5mm , tak to večšinou ide do koša, nesedeli by mi prekovy o viac ako dieru a to sa potom už nedá.

Vravíš že si minimalista a že to tam máš " zbytočne namiagané nasebe " , no tak to sa teda mýliš, prejdi na fotocestu a potom zistíš, koľko veľa máš ešte rezervy :D
mato3000
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 9649
Založený: 04.01.2009
Bydlisko: BA
Karma: 122

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod scd » 09 Júl 2014, 23:11

To mi je jasné, že na prekovy by to nebolo už vhodné a že keď chce človek spraviť poriadny kvalitný plošák tak musí ísť do fotocesty.
Lenže zas si myslím, že dosť veľa ľuďom na také bastlenie raz za čas môže s prehľadom postačovať nažehľovacia metóda, tak preto som sa aj zapojil do tejto debaty aby som podporil nažehlovanie a aby ste ho hneď nezatracovali. Ja čo robím plošáky v objeme asi jeden dva kusy za pol roka, a nevyžadujem nejakú extra kvalitku, tak by som si zbytočne zaobstarával veci na fotocestu. Ako vravím ak by som potreboval kvalitnejšie DPS alebo viecero kusov, tak si to dám spraviť. Pretože mám radosť z toho, keď niečo vymýšlam, tvorím, programujem atď až vytvorím nejaký svoj výrobok a na ceste ktomu finálnemu výrobku je jediná vec, ktorú najneradšej robím a to výroba plošáku a hlavne jeho vŕtanie. Preto to nejako neriešim a viem, že keď budem náhodou potrebovať kvalitu, tak existujú miesta kde si ten pošák dám vyhotoviť.
Keyboard not present. Press ENTER to continue...
scd
Obrázok používateľa
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 150
Vek: 31.15
Založený: 17.04.2009
Bydlisko: Dubnica nad Váhom
Karma: 0

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod styro » 11 Júl 2014, 03:49

Mato3000, stačí si pozrieť tvoj podpis a musí byť úplne jasné, že sme každý niekde inde. Mne totiž nejde o to niekam sa posúvať, ja chcem len vyrobiť funkčný plošák. Pokial by ho bolo najrýchlejšie a najjednoduchšie vyrobiť načmáraním liehovou fixkou a výsledok bude funkčný, tak si ho urobím tak. Ak by som to rýchlejšie zadrôtoval na univerzálnom plošáku, urobím si to tak. A keďže momentálne je najlacnejšia a najrýchlejšia cesta nažehlovaním, robím to tak. Možno je to smutné, ale aj takí ľudia sa nájdu.
styro
Obrázok používateľa
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 118
Založený: 14.12.2012
Bydlisko: TT, BA
Karma: 0

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod mato3000 » 11 Júl 2014, 20:11

Ja to nezatracujem, aj to je cesta, ale tak to treba aj povedať. Jedná sa o to , že niekomu to vyhovuje a pozná to a stačí mu to lebo si to vybral. Ale niekto sa chce snažiť, ale dostane nesprávne informácie a zle si vyberie. Pre to je dobre ak má dostatok relevantných informácií. Ja by som bol najšťastnejší , ak by sem každý, kto k téme prispeje, hneď povinne prilepil aj fotku svojho výrobku a bolo by to hneď jasné. Ja som sem svoje nedal zámerne, lebo zase by tu boli ofučaný pubertáci, čo by mi len nadávali do .... šak isto vieš, už si dávam pozor aby som miestnych blbečkov nejedoval, nechce sa mi počúvať ich kydy o mojom egu :D
mato3000
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 9649
Založený: 04.01.2009
Bydlisko: BA
Karma: 122

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod pettter » 11 Júl 2014, 20:49

Používateľ dostal BAN.

Vidím, že Mato3000 sa tu našiel a nepovolííííí
pettter
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 911
Založený: 01.03.2012

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod mato3000 » 11 Júl 2014, 20:50

a kde je tvoj výrobok ?
mato3000
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 9649
Založený: 04.01.2009
Bydlisko: BA
Karma: 122

Re: Výroba DPS nažehlovaním

Odoslaťod styro » 13 Júl 2014, 23:19

Mato3000: Áno, tak to vidím aj ja. Výroba nažehlovaním má svoje hranice, pokial predpokladám že ich pár rokov neprekročím, je to dobrá volba; ak sa chcem čo najskôr dostať na vyšší level, je dobré začať hneď s fotocestou. Ja som si zvolil nažehlovanie pretože moje potreby kedysi uspokojované redisperkom, trubičkovým perkom alebo propisotom to spĺňa s dostatočnou rezervou.
styro
Obrázok používateľa
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 118
Založený: 14.12.2012
Bydlisko: TT, BA
Karma: 0

Leptanie nazehlenim

Odoslaťod Matusmape » 13 Aug 2014, 20:42

Caute, chcel by som sa spytat ako leptat nazehlovanim ak som to robil cez leskle letaky ale velmi mi to neslo a po velmi dlhom odmoceni sa odlepili aj cesticky, chcel by som poprosit o nejaky navod ako na to aby to vyzeralo normalnejsie. Vopred diki za odpovede.
Matusmape
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 125
Založený: 02.08.2014
Bydlisko: Humenné
Karma: 4

Re: Leptanie nazehlenim

Odoslaťod PeterKeral » 13 Aug 2014, 20:52

ja som používal obyčajný kancelársky papier, išlo to do dobre, no prešiel som na fotocestu :wink:
Kawasaki GPZ500, Bandit 1200
Bez motorky ani na krok :)
PeterKeral
Obrázok používateľa
Zaslúžilý člen
Zaslúžilý člen
Príspevky: 1046
Vek: 27.87
Založený: 28.10.2011
Bydlisko: Prešov/Москва
Karma: 5

Re: Leptanie nazehlenim

Odoslaťod martin63 » 13 Aug 2014, 21:17

Ja ti odporucam farebne lepiace papiere http://img.mimishop.cz/h/ms/758/0/1203/a2730081.jpg. Papier ti odpadne sam, nemusis ho strhavat a hlavne odpadne cely a uz nemusis vyskrabavat spomedzi cesticiek.
martin63
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1700
Vek: 29.73
Založený: 11.05.2008
Bydlisko: Námestovo
Karma: 12

Re: Leptanie nazehlenim

Odoslaťod Matusmape » 13 Aug 2014, 22:26

Ale tlacit na ktoru stranu, tu co lepi alebo tu co nelepi a nezalepi mi tlaciaren ta strana ktora lepi?
Matusmape
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 125
Založený: 02.08.2014
Bydlisko: Humenné
Karma: 4

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Potrebujem niečo vyrobiť

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

Forums ©
Autor stránky je Ondrej Závodský(zawin), o graficky design sa stará Ľuboš Fabo(BUFU).

TOPlist

Powered by Copyright © UNITED-NUKE CMS. All Rights Reserved.
Čas potrebný k spracovaniu stránky 0.81 sekúnd