Amatérska robotika - časť 2.

Publikované: 27.06.2012, Kategória: Návody a teória

www.svetelektro.com

V dnešnej časti sa zoznámime s prostredím Arduino IDE, nahráme si program do procesora a ukážeme si, ako sa dá získať súbor HEX.

Prvé pripojenie dosky Arduino

Pred prvým spustením je potrebné stiahnuť si balík Arduino 1.0.1 z webu http://arduino.cc/en/Main/Software. Po rozbalení nájdeme v priečinku program Arduino.exe ako aj zložku drivers. Pripojíme si naše Arduino pomocou USB kábla k PC (doska je napájaná z napätia USB).



Po chvíli nám systém napíše, že zariadenie nepracuje správne, pretože nebol nájdený žiaden vhodný ovládač. Otvoríme si správcu zariadení. Nájdeme tam zariadenie s označením Neznáme zariadenie. Klikneme naň pravým tlačidlom myši a z ponuky vyberieme možnosť Aktualizovať software ovládača. Manuálne nastavíme cestu na priečinok drivers rozbaleného balíka Arduino 1.0.1. Po úspešnej inštalácií nám systém vypíše meno zariadenia (napríklad Arduino MEGA 2560 R3). Potom znovu otvoríme správcu zariadení a zistíme si, aký port bol pridelený pre toto zariadenie (napríklad COM3).

Keď už máme zariadenie nainštalovane, otvoríme si program Arduino.exe. Klikneme na Tools > Serial Port > a číslo portu na ktorom mate zariadenie pripojené.



Klikneme na Tools > Board > a vyberieme z ponuky názov našej dosky s ktorou chceme pracovať.



Keď sme toto zvládli, môžeme nahrať svoj prvý program do dosky Arduino. Tieto dosky obsahujú LED, ktorú môžeme rozblikať. Program Arduino.exe obsahuje aj ukážkové zdrojové kódy. Nájdeme ich pod cestou File>Examples.

Nahranie nášho programu do mikropočítača

Ak chceme rozblikať LED zvolíme si File > Examples > 1.Basics > Blink Program nahráme do procesora kliknutím na tlačidlo Upload. Po zbehnutí procesu, sa dole v čiernej časti okna vypíše stav pamäte mikropočítača.



Ako získať HEX súbor??

Ak sme si dosku Arduino vyrobili a náš procesor neobsahuje Bootloader, musíme si náš HEX súbor nahrať pomocou klasického ISP programátora. Potrebný HEX súbor získame tak, že po stlačení tlačidla UPLOAD podržíme Shift až kým cely proces neskončí. Náš HEX sa bude nachádzať v adresári

C: Users Vlastník AppData Local Temp niečo ako build709265091076344983.tmp (Ak ich tam bude aj viac, súbory v nich budú mať rovnaký názov, ako náš súbor v prostredí Arduino.)



V ďalšej časti si ukážeme, ako získať niektoré informácie z okolia a spätne na toto prostredie pôsobiť. Ak vás to aspoň trocha zaujalo, ale nechcete moc investovať, mam tu typ pre šikovných!! http://www.arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardSerialSingleSided3