Mikroprocesor Z80

Všetko čo sa týka mikropočítačov + Sekcia Arduino

Moderátori: psichac, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
MrWifiHifi
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 600
Dátum registrácie: 22 Aug 2017, 10:06

Mikroprocesor Z80

Príspevok od používateľa MrWifiHifi » 08 Sep 2018, 09:56

Dobrý deň

Rád by som sa naučil programovať a pracovať s mikroprocesorom Z80
Som začiatočník a rád by som sa to naučil

Má s týmto mikroprocesorom skúsenosti? Vedel by mi niekto poradiť?
Poprípade má niekto aj nejakú dokumentáciu?
0

nalimko33
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4484
Dátum registrácie: 29 Dec 2008, 00:00
Bydlisko: Košeca
Vek: 51

Re: Mikroprocesor Z80

Príspevok od používateľa nalimko33 » 08 Sep 2018, 10:23

popozeraj si Martinovu stránku
http://www.8bity.cz/

nejaká literatúra je aj tu
http://www.oldcomp.cz/
0
SHARP MZ-811

Používateľov profilový obrázok
Tribec Zacks
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 709
Dátum registrácie: 26 Jún 2010, 00:00
Bydlisko: Levice / Cork IRL
Vek: 41
Kontaktovať používateľa:

Re: Mikroprocesor Z80

Príspevok od používateľa Tribec Zacks » 08 Sep 2018, 12:27

zdarec MrWifiHiwi, cisto zo zaujimavosti, nenapises aka je motivazia za ucenim sa Z80?
0
Kreativita a motivacia je to, co prinasa originalne napady a myslienky, disciplina je to, co ich dokaze zrealizovat.

Používateľov profilový obrázok
MrWifiHifi
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 600
Dátum registrácie: 22 Aug 2017, 10:06

Re: Mikroprocesor Z80

Príspevok od používateľa MrWifiHifi » 08 Sep 2018, 20:12

Dobrý deň

Mojou záľubou sú mikrokontroléri, mikropočítače a mikroprocesory z denšnej aj minulej doby
Z mikrokontrolérov je to Arduino a z mikropočítačov Raspberry Pi
Z mikroprocesorov sú to MHB8080, Z80, 6502,no a z tých starších sú to PMI-80,PMD 85,MAŤO,ZX Spectrum

Rád by som sa naučil pracovať z mikroprocesorom Z80 pretože postupom času by som si chcel zostrojiť nejaký svoj mikropočítač alebo proste niečo svoje
0

martin knocik
Ultimate člen