Pomalý nábeh LED

Si začinajúci elektronik? Tak táto rubrika je určená práve tebe.

Moderátori: mirosne, Moderátori

Schnelly
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 12 Feb 2017, 16:49

Pomalý nábeh LED

Príspevok od používateľa Schnelly » 12 Feb 2017, 16:54

Ahojte,
potreboval by som urobiť pomalý nábeh 10 ks led diod 3,5 V bielej farby (asi 0,025 A neviem presne koľko má ale to je môj hrubý odhad :) ) ktoré budú zapojené paralérne... (tak aby sa nezvyšovalo napätie z 3,5 V ale iba prúd... ) nábeh by mal trvať cca 2 - 3 sekundy a mal by biť plynulý, chcem niečo ako napr. keď sa zapínajú halové reflektory...
PS : Ak by sa dalo tak použiť čo najmenej súčiastok a nejakú schému som začiatočník :wink:
Za odpoveď vopred Ďakujem.
0

Marek1975
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1693
Dátum registrácie: 25 Okt 2016, 14:10
Bydlisko: Trstín a Budkovce
Vek: 48
Kontaktovať používateľa:

Re: Pomalý nábeh LED

Príspevok od používateľa Marek1975 » 12 Feb 2017, 17:35

Zdar, taketo nieco by ti nestacilo?


http://ledstar.sk/modul-pre-pomale-rozs ... y_733.html
Modul pre LED svietidlá, predovšetkým LED pásiky

Umožňuje plynulé pomalé rozsvietenie

Určený pre zabudovanie do hliníkovej lišty



Modul je určený pre aplikácie s LED pásikmi a LED žiarovkami MR16(GU5.3), G4 s napájaním 12/24V. Je vhodný pre aplikácie, ktoré vyžadujú postupné rozsvietenie pripojených LED svetelných zdrojov. Spínač je rozmerovo navrhnutý špeciálne pre použitie v hliníkových LED profiloch ponúkaných v našom eshope.



Funkcie

Po pripojení napájacieho napätia (do siete 230V externého napájacieho zdroja pre LED pásiky 12/24V )

integrovaný mikroprosesor plynule rozsvieti pripojený LED pás , prípadne sústavu LED žiaroviek ( s napájaním 12V/24V ) na 100%-tný jas po 5-tich sekundách a zabezpečí plynulé rozsvietenie ( tzv. mäkký štart ). Zabraňuje oslneniu a tzv. „svetelnému šoku“ užívateľa a taktiež vďaka svojej funkcii predlžuje životnosť