Jaký elektromotor použít do vodního čerpadla?

Si začinajúci elektronik? Tak táto rubrika je určená práve tebe.

Moderátori: mirosne, Moderátori

invi
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 30 Mar 2017, 14:29
Bydlisko: Ostrava

Jaký elektromotor použít do vodního čerpadla?

Príspevok od používateľa invi » 08 Máj 2017, 12:49

Ahoj,
v elektru jsem začátečník a věnuji se programování. Čím dál tím víc mě ale láká elektro, jelikož je to takové víc hmatatelné než programování a jde s ním dělat více věcí. Jelikož si i hodně věcí tisknu na 3d tiskárně, tak mě napadlo, že bych si vyrobil vodní čerpadlo. S konstrukcí problém nebude, tu zvládnu během jednoho dne navrhnout a vyrobit ale jde mi spíše o pohon. Studoval jsem jaké elektromotory se používají a jelikož chci napájet přímo ze zásuvky 220 V bez regulace otáček, tak jsem dospěl k závěru, že nejlepší bude jednofázový asynchronní motor. Chtěl bych se s Vámi poradit zdali si myslíte že je to správná volba nebo jsem zvolil špatně?
Dále bych se chtěl zeptat zda jde nějak vypočítat jaké použít cívky? Tj. abych dokázal vypočítat výkon čerpadla.
Nevíte zdali existují k zakoupení jádra cívek? Případně držáky na návin nebo celé cívky? Hledal jsem ale moc jsem toho nenašel.

Čerpadlo bude celoponorné a elektroniku zaliji zalévací pryskyřicí.

P.S. Jedná se opravdu o triviální dotazy ale veškeré moje zkušenosti jsou dosud pouze s Arduinem, kde jsou většinou na vše moduly a je mnoho dostupných schémat, takže tak.
0

martin knocik
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 1639
Dátum registrácie: 23 Jan 2008, 00:00
Bydlisko: Trenčianska Turná
Vek: 33
Kontaktovať používateľa:

Re: Jaký elektromotor použít do vodního čerpadla?

Príspevok od používateľa martin knocik » 08 Máj 2017, 13:24

Ty chceš postaviť vlastne plastové ponorné čerpadlo a aj si sam chceš poskladať do neho elektromotor vlastnej konštrukcie?