Pomoc ochrana supekapacitora

Problematika ohladne regulácií (PI, PID), ovládania pohonov, odmeriavaní veličín, automatizácie PLC

Moderátori: Drakoush, Moderátori

kustom
Okoloidúci
Okoloidúci
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 30 Dec 2017, 21:16

Pomoc ochrana supekapacitora

Príspevok od používateľa kustom » 30 Dec 2017, 21:34

Dobrý deň, nie som práve odborník na elektroniku, ale skúšam zhotoviť veternú elektráreň ktorá by napájala malú vonkajšiu meteostanicu s vysielačom. Namiesto batérií by som chcel použiť superkapacitor 5,5V. A tu nastáva môj problém. Prikladám aj diagram ako by som si ptredstavoval zapojenie (záťaž je myslené DC/DC konvertor, mikroprocesor s vysielačom a snímačmi). Ako ochranu pred prebitím by som použil len jednoduchú zenerovú diodu (ak by mi niekto vedel poradiť niečo lepšie tak kľudne).
Ochranu #2 by som si predstavoval niejaký obvod ktorý by pri napätí 5,0V zopol a pri poklese napätia na 1,5V zasa vypol(rozsah zvolený práve kvôli pracovnému rozsahu DC/DC convertora). Vedle by mi niekto poradiť s takouto ochranou?
Pardón za amaterizmus a vopred ďakujem za odpoveď.
Prílohy
diagram.JPG
0

breta1
Power user
Power user
Príspevky: 9330
Dátum registrácie: 06 Feb 2009, 00:00
Bydlisko: brno

Re: Pomoc ochrana supekapacitora

Príspevok od používateľa breta1 » 30 Dec 2017, 21:37

Zkus zjistit potřebný výkon (proud) pro tu meteostanici.
Tipuji, že ten superkapacitor ti to moc dlouho napájet nevydrží.
0

Používateľov profilový obrázok
Drakoush
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 10964
Dátum registrácie: 07 Feb 2012, 23:22
Bydlisko: Nitra
Vek: 28
Kontaktovať používateľa:

Re: Pomoc ochrana supekapacitora

Príspevok od používateľa Drakoush » 30 Dec 2017, 21:46

Už dlhšie si všímam, ako sa snažíte používať superkapacitor ako náhradu baterky.