Opakovaná OPaOS

Elektrotechnické normy

Moderátori: Merak, Moderátori

odaros
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 322
Dátum registrácie: 27 Aug 2014, 19:15
Bydlisko: Revúca

Opakovaná OPaOS

Príspevok od používateľa odaros » 30 Jan 2020, 07:41

Ak sú pri opakovanej revízii , zistené drobné nedostatky, ako chýbajúce označenie, kryt svietidlá alebo nepospojovana kovová časť, môže byť v správe uvedené, že: '' po odstránení týchto nedostatkov do (nejaký termín), je zariadenie spôsobilé, alebo musí byť jednoznačne dané že je alebo nie je spôsobilé?
Pýtam sa preto, lebo som úplný začiatočník a dostal som zákazku na opakované Opasok v bytových domoch a v predchádzajúcich správach sa táto formulácia vyskytuje.
0

milansprlak
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 191
Dátum registrácie: 07 Feb 2014, 10:54
Bydlisko: Trstená
Vek: 31

Re: Opakovaná OPaOS

Príspevok od používateľa milansprlak » 30 Jan 2020, 18:56

Nie som RT, ale asi by som (pri periodickej revízií) použil takýto celkový posudok:
"Elektrická inštalácia vyhovuje predpisom a normám STN a je spôsobilá bezpečnej prevádzky, až na nedostatky/chyby uvedené v revíznej správe v bode X-Y, ktoré musia byť bezodkladne odstránené "
Inak by revízna správa mala byť jednoznačná a zrozumiteľná:
"Elektrická inštalácia vyhovuje predpisom a normám STN a je spôsobilá bezpečnej prevádzke"
alebo
"Elektrická inštalácia nevyhovuje predpisom a normám STN a nie je schopná bezpečnej prevádzky".
alebo
"Elektrická inštalácia vyhovuje predpisom a normám STN platným v čase jej realizácie. Na základe odbornej prehliadky a vykonaného merania ju je možné prevádzkovať do doby jej najbližšej rekonštrukcie"
0

Používateľov profilový obrázok
5ko
Power user
Power user
Príspevky: 10146
Dátum registrácie: 18 Feb 2010, 00:00
Vek: 68

Re: Opakovaná OPaOS

Príspevok od používateľa 5ko » 30 Jan 2020, 19:38

Nie vždy má RT možnosť vidieť predchádzajúcu RS,takže by sa mal podla toho logicky zariadiť.