Domorobo ovládač na hru
Moderátori: psichac, Moderátori
Domorobo ovládač na hru
Zdravím páni,
chcel by som si spraviť doma špecifický ovládač na jednu hru len mám takýto problém. Potrebujem v počítači nejak simulovať stláčanie kláves WASD medzerník Y potom pohyb myšou num +, num - a klikanie oboma tlačidlami myši.
Najprv som mal taký plán že budem mať nejaký primitívny mcu s uartom a cez sériový port budem posielať dáta do PC ktoré spracuje program napísaný v C# ktorý bude vedieť spraviť virtuálne stlačene a pustenie klávesy. Napísal som program aj to fungovalo lenže prišiel som na to že to funguje tak že vlastne vo windowse existuje okno ktorého handle viem zobrať aj v ňom hýbať myšou aj klávesy stláčať a pod, lenže v tom okne je pri hre ďalšie okno direct x no to už má iný handle ktorý neviem kde zoberiem a vlastne celkovo netuším ako by som v ňom simuloval stlačenie akejkoľvek klávesy.
Tak aj keď som to nechcel riešiť touto cestou lebo v tomto nemám moc skúseností ale nakoniec chcem z toho zariadenia spraviť HID, human input device, teda aby fungovalo v podstate ako klávesnica.
Ako najjednoduchšia cesta by bolo samozrejme nejak rozpitvať klávesnicu atď... lenže to by bola kravina s tým prísť na sočku.
Teda by som prosil o radu kam sa pohnúť najskôr alebo nejaké konkrétne odporúčanie a pod.
Vďaka.
chcel by som si spraviť doma špecifický ovládač na jednu hru len mám takýto problém. Potrebujem v počítači nejak simulovať stláčanie kláves WASD medzerník Y potom pohyb myšou num +, num - a klikanie oboma tlačidlami myši.
Najprv som mal taký plán že budem mať nejaký primitívny mcu s uartom a cez sériový port budem posielať dáta do PC ktoré spracuje program napísaný v C# ktorý bude vedieť spraviť virtuálne stlačene a pustenie klávesy. Napísal som program aj to fungovalo lenže prišiel som na to že to funguje tak že vlastne vo windowse existuje okno ktorého handle viem zobrať aj v ňom hýbať myšou aj klávesy stláčať a pod, lenže v tom okne je pri hre ďalšie okno direct x no to už má iný handle ktorý neviem kde zoberiem a vlastne celkovo netuším ako by som v ňom simuloval stlačenie akejkoľvek klávesy.
Tak aj keď som to nechcel riešiť touto cestou lebo v tomto nemám moc skúseností ale nakoniec chcem z toho zariadenia spraviť HID, human input device, teda aby fungovalo v podstate ako klávesnica.
Ako najjednoduchšia cesta by bolo samozrejme nejak rozpitvať klávesnicu atď... lenže to by bola kravina s tým prísť na sočku.
Teda by som prosil o radu kam sa pohnúť najskôr alebo nejaké konkrétne odporúčanie a pod.
Vďaka.
0
RED OR BLUE ?
- KaRaQ94
- Zaslúžilý člen
- Príspevky: 1070
- Dátum registrácie: 14 Feb 2010, 00:00
- Bydlisko: Bratislava
- Vek: 29
Re: Domorobo ovládač na hru
skus napisat použivatelovi nfko , viem že on staval nejaký gamepad na PC
0
Lepšie je byť aktívny ako rádioaktívny.
V silnoprúde sa chyba toleruje iba raz...
http://lmgtfy.com/
Inak volám sa Tomáš ...
V silnoprúde sa chyba toleruje iba raz...
http://lmgtfy.com/
Inak volám sa Tomáš ...
-
- Pokročilý člen
- Príspevky: 685
- Dátum registrácie: 16 Mar 2009, 00:00
- Bydlisko: ...aj Bratislava
Re: Domorobo ovládač na hru
ak chces ist cestou MCU a HID, tak napriklad pre AVR si pozri kniznice LUFA) - osobne som mal nakupene AVR minimus-y po 3GBP a aj "klavesnica" ako aj "joystick" sa mi podarilo po par zadrheloch rozbehat
0
Re: Domorobo ovládač na hru
tvoj problem bude v inom. handle je v poriadku, lebo je prijemcom sprav z MCU, ale na pohyb mysi a stlacanie klavesy je treba pouzit systemove funkcie, nie funkcie okna handlu, tie su iba lokalne
0
Re: Domorobo ovládač na hru
@skromny: dík pozriem to
nemas k tomu podklady ako inspiraciu ?
@petersno: ja som nekomunikoval s hlavnym oknom a mcu ale s jednou aplikaciou v ktorej som sa pokušal globalne nasimulovať stlačanie klaves a pod.
nemas k tomu podklady ako inspiraciu ?
@petersno: ja som nekomunikoval s hlavnym oknom a mcu ale s jednou aplikaciou v ktorej som sa pokušal globalne nasimulovať stlačanie klaves a pod.
0
RED OR BLUE ?
Re: Domorobo ovládač na hru
ved o tom hovorim, na to pouzi systemove funkcie napriklad :
taham to z deklaracii v delphi, niesom ceckar tak ti neviem poradit presnejsie
alebo mozes pouzit HWND GetActiveWindow(VOID) a smerovat priamo
Kód: Vybrať všetko
VOID keybd_event(
BYTE bVk, // virtual-key code
BYTE bScan, // hardware scan code
DWORD dwFlags, // flags specifying various function options
DWORD dwExtraInfo // additional data associated with keystroke
);
alebo mozes pouzit HWND GetActiveWindow(VOID) a smerovat priamo
0
Re: Domorobo ovládač na hru
No ano lenže ked mam ten handle tak ho šlahnem do tej funkcie ktora by mi v tom okne mala hybať kurzorom, lenže direct x si proste vstupy hidiek spravuje sam a s tym oknom nema nič.
0
RED OR BLUE ?
Re: Domorobo ovládač na hru
Robil som si PIC18F2550 (ale da sa pouzit aj ine PIC s USB SIE) "emulator klavesnice", klasika USB HID, ktory bol pripojeny k IR prijimacu a chytal prikazy z dialkoveho ovladania. Roznym prikazom z ovladaca som nalinkoval rozne "virtualne klavesy" (ZXCVB na ovladanie winampu, kurzorove sipky, Alt+F4) a podobne.
V praci som robil "nozny enter" na ovladanie nejakeho programu v PC pre operatora vo vyrobe, aby nemusel tukat do klavesnice, mal pedal a k nemu krabicku s PIC-kom.
Jo a hardware tohto http://academic.xp.sk/section1/sk/ je tiez moja robota
Vychadzal som z prikladu od Microchipu, http://www.microchip.com/mal Da (a musi) sa to rozne upravovat a konfigurovat, nijaka tragedia, ale treba pocitat s tym, ze uplne bez skusenosti s MCU sa to nezaobide.
V praci som robil "nozny enter" na ovladanie nejakeho programu v PC pre operatora vo vyrobe, aby nemusel tukat do klavesnice, mal pedal a k nemu krabicku s PIC-kom.
Jo a hardware tohto http://academic.xp.sk/section1/sk/ je tiez moja robota
Vychadzal som z prikladu od Microchipu, http://www.microchip.com/mal Da (a musi) sa to rozne upravovat a konfigurovat, nijaka tragedia, ale treba pocitat s tym, ze uplne bez skusenosti s MCU sa to nezaobide.
0
Re: Domorobo ovládač na hru
@jaromir: To bola bakalárka ?
Ja mám skúsenosti s mcu ale s atmelmi hlavne, rozmýšľal som aj nad arduinom ale to beriem ako úplne najposlednejšiu možnosť pretože radšej som keď viem ako veci fungujú a mám radšej "native" programovanie.
Budem sa s tým hrajkať nejak pomály a možno prejdem predsa len na PIC.
Ja mám skúsenosti s mcu ale s atmelmi hlavne, rozmýšľal som aj nad arduinom ale to beriem ako úplne najposlednejšiu možnosť pretože radšej som keď viem ako veci fungujú a mám radšej "native" programovanie.
Budem sa s tým hrajkať nejak pomály a možno prejdem predsa len na PIC.
0
RED OR BLUE ?
Re: Domorobo ovládač na hru
Nie, taky bocny skolsky projekt
Moznosti mas mnoho, rozhodnut sa musis sam, enem som popisal ako som take veci robil ja.
Moznosti mas mnoho, rozhodnut sa musis sam, enem som popisal ako som take veci robil ja.
0
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 0 Odpovedí
- 442 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa jirka.jirka.
-
- 27 Odpovedí
- 2223 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa balu
-
- 14 Odpovedí
- 1242 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa Edgar