MPLABX IDE + XC COMPILER

C,C++,C#

Moderátori: psichac, Moderátori

Používateľov profilový obrázok
burizon
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 571
Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Vranov nad Topľou

MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa burizon » 17 Mar 2014, 22:37

Nazdar chalani,

začínam pracovať s MPLABX, veľmi sa mi do toho nechcelo (MPLAB8 som ako-tak ovládal), pretože som tušil, že sa nájde nejaký zádrhel, ktorý mi to pokazí. Problém je v tom, že nech tam skúšam hocijaký program, tak ako keby preložilo do HEXU iba hlavičku. Zrejme je potrebné ešte niečo potvrdiť alebo zatrhnúť a ja neviem na to prísť.
Dávam aj nevydarené foto.
Dík.
Prílohy
MPLABX.jpg
0

Používateľov profilový obrázok
jaromir
Power user
Power user
Príspevky: 4538
Dátum registrácie: 08 Júl 2011, 00:00
Vek: 40

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa jaromir » 17 Mar 2014, 22:50

Ukaz lepsi screenshot, z tamtoho to nikto nebude lustit, ale lepsie ked sem das zozipovany cely projekt a napises aku verziu IDE a kompilatora mas.
0

Používateľov profilový obrázok
burizon
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 571
Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa burizon » 18 Mar 2014, 00:05

Verzia MPLABX IDE je 2.05. a compiler XC8 je 1.30.
Snáď sa podaril lepší obrázok.
Prílohy
blik.X.rar
(96.97 KiB) 31 stiahnutí
Sejmutý obrázek 1.jpg
0

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa xmilos » 18 Mar 2014, 08:23

Mrkni
project -> properties -> xc8linker -> Additional options ci nemas Codeoffset nastaveny
0

Používateľov profilový obrázok
jaromir
Power user
Power user
Príspevky: 4538
Dátum registrácie: 08 Júl 2011, 00:00
Vek: 40

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa jaromir » 18 Mar 2014, 08:41

Hlavne ziadnu paniku. :lol:

Keby si si prepol zobrazenie z toho blbeho hexadexcimalneho, ktore ti nic nepovie, na disassembly, tak by si videl ze na zaciatku je odskok na ine pamatove miesto
Clipboard01.png
A keby si sa pozrel kam to vedie
Clipboard02.png
tak by si videl svoj program.

Ked uz pouzivas PIC18, tak na nastavenie stavu portu nepouzivaj PORT register, ale LAT register, Na citanie PORT.
http://svetelektro.com/modules.php?name ... 54#p466854
http://svetelektro.com/modules.php?name ... 47#p392247
0

Používateľov profilový obrázok
xmilos
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3671
Dátum registrácie: 04 Máj 2011, 00:00
Bydlisko: Povazie

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa xmilos » 18 Mar 2014, 08:44

Ked sme pri tom, aka uroven "Warning" je potrebna, aby vupisalo nepouzite ( zadeklarovane ) premenne?
0

Používateľov profilový obrázok
burizon
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 571
Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa burizon » 18 Mar 2014, 11:03

Takže je všetko ok?
0

Používateľov profilový obrázok
jaromir
Power user
Power user
Príspevky: 4538
Dátum registrácie: 08 Júl 2011, 00:00
Vek: 40

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa jaromir » 18 Mar 2014, 11:19

No ja neviem, to by si ty mal napisat, ci je vsetko OK :)

Ten kod je napisany dost zbesilo (pouzivanie PORT namiesto LAT; viacnasobne volanie delay namiesto toho aby si to dal do cyklu v podprograme; do PORTD priradujes evidentne binarne cislo, ale zapisujes ho prefixom 0x namiesto 0b), ale blikat by to malo.
0

Používateľov profilový obrázok
boraicho
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 12406
Dátum registrácie: 03 Feb 2007, 00:00
Bydlisko: Prešov
Vek: 35
Kontaktovať používateľa:

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa boraicho » 18 Mar 2014, 12:25

prečo tam radšej nedaš delay_ms(200) namiesto 4x delay_ms(50); ??
0
"Aj nevinne vyzerajúca súčiastka, môže byť príčinou nefunkčnosti zariadenia a tou kondenzator 100% je"
3D REBEL II + PLA + PETG
CNC 1810 na DPS

Používateľov profilový obrázok
burizon
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 571
Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa burizon » 18 Mar 2014, 12:59

Ten program neznamená nič. Nebudem ho vôbec používať. To som do toho LABU naťukal narýchlo, keď som nevedel pri iných programoch nájsť celý HEX. A prečo to prehadzuje na tú adresu? Čo sa týka delya_ms, tak tam ma tuším nepustilo vyššie ako na 50.
0

Používateľov profilový obrázok
jaromir
Power user
Power user
Príspevky: 4538
Dátum registrácie: 08 Júl 2011, 00:00
Vek: 40

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa jaromir » 18 Mar 2014, 13:10

Neviem preco to tam hadze a je mi to jedno. Kompilator to preklada, vie to lepsie nez ja, pokial nemam ozaj silny dovod mu do toho kecat, tak mu do toho nekecam :)
Neboj, nie si prvy clovek na svete co pouziva XC8 a MPLABX ;-) Mimochodom, IDE prakticky nema vplyv na to, ako to preklada kompilator.

Je nejake obmedzenie na to, kolko cyklov moze mat delay, takze nad isty pocet ms to nepusti (zavisi to od frekvencie na ktorej bezi MCU). Preto som pisal, ze by bolo vhodne dat to do cyklu.
0

Používateľov profilový obrázok
burizon
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 571
Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa burizon » 18 Mar 2014, 13:37

Ok. Tak by to potom malo byť v pohode. Ešte mám jednu otázočku. Kedže mám v pláne testovať EA DOGS 102 a ten je na 3,3V a programátor nemá low programovanie, tak môžem PIC naprogramovať na high programing a potom ho v obvode napájať 3,3 V? Bude to šlapať?
0

Používateľov profilový obrázok
jaromir
Power user
Power user
Príspevky: 4538
Dátum registrácie: 08 Júl 2011, 00:00
Vek: 40

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa jaromir » 18 Mar 2014, 13:45

Bude.
Kazdy normalny programator dokaze programovat aj targety s napajanim 3,3V, co to mas za programator?
0

Používateľov profilový obrázok
burizon
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 571
Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa burizon » 18 Mar 2014, 14:33

EASY5 dosku od mikroe. Niečo v návode aj spomínaju o low programmingu, prehadzujú sa prepojky pre PMG, ale mne to nie je celkom jasné.
0

Používateľov profilový obrázok
jaromir
Power user
Power user
Príspevky: 4538
Dátum registrácie: 08 Júl 2011, 00:00
Vek: 40

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa jaromir » 18 Mar 2014, 15:22

Pozor, low volatage programming je nieco ine - to je rezim programovania, kde sa na indikaciu potreby programovania nevyuziva napatie asi 13V na MCLR pine, ale stav PGM pinu (a na MCLR je 0/5V).
Nema to nic spolocne s napajacim napatim targetu,

Inak, ten devboard asi nebol lacny. PicKit3 s kuskom univerzalneho plosaku urobi vacsiu sluzbu za polovicu penazi.
0

Používateľov profilový obrázok
burizon
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 571
Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa burizon » 18 Mar 2014, 15:49

Máš pravdu, board nebol práve najlacnejší, v tom čase, keď som ju kupoval, nerozumel som programovaniu a hardwaru k nemu ani trocha.Tak som to kúpil. PICKIT3 by bol vhodnejší, pretože podporuje oveľa viac PICOV ako môj programátor, ale kedže rozumiem programovaniu iba o troška viac ako na začiatku, tak zatiaľ sa nič viac kupovať nebude.
0

Používateľov profilový obrázok
jaromir
Power user
Power user
Príspevky: 4538
Dátum registrácie: 08 Júl 2011, 00:00
Vek: 40

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa jaromir » 19 Mar 2014, 08:08

Jedna vec je programovanie, to je pre mna 5% uzitocnosti PicKit3.
Zvysnych 95% je in circuit debug a to je vec, ktora je hodna kazdeho centu ktory som za PicKit3 (a ICD3) dal. Bez toho si nedokazem predstavit pracu, to je ako keby som so zaviaznymi ocami v tmavej miestnosti hladal cierny klobuk.
0

Používateľov profilový obrázok
burizon
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 571
Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa burizon » 19 Mar 2014, 10:44

To ti verím, ale ja ani poriadne neviem, čo je to debugovanie. Zrejme ideš riadok po riadku a hľadáš, ak je niekde chyba. Tak som narýchlo testoval EA DOGS a samozrejme, že to nešlape. Ak nemá vplyv 3,3V, ktorým sa to napája a programované to bolo v mojej board(5V), tak je chyba zrejme v inicializácii. Nájsť problém bude pri mojej slovak engliš trvať troška dlhšie, ale to nevadí, nehorí to.
0

Používateľov profilový obrázok
jaromir
Power user
Power user
Príspevky: 4538
Dátum registrácie: 08 Júl 2011, 00:00
Vek: 40

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa jaromir » 19 Mar 2014, 11:48

EADOGS som pouzil v mobile
IMG_0547_.jpg
Kusok z inicializacie vyzera asi takto:

Kód: Vybrať všetko

void init_disp(void)
{
disp_rst();

write_cmd (0x40);
write_cmd (0xA1);
write_cmd (0xC0);
write_cmd (0xA4);
write_cmd (0xA6);
write_cmd (0xA2);

write_cmd (0x2F);
write_cmd (0x27);
write_cmd (0x81);
write_cmd (0x05);
write_cmd (0xFA);
write_cmd (0x90);

write_cmd (0xAF);

}

Samozrejme, predpoklada sa, ze funguje SPI komunikacia.
0

Používateľov profilový obrázok
burizon
Pokročilý člen
Pokročilý člen
Príspevky: 571
Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: MPLABX IDE + XC COMPILER

Príspevok od používateľa burizon » 19 Mar 2014, 13:47

Podobne mám aj ja spravenú inicializáciu. Robil si mobil? Zaujímavé.
0

Napísať odpoveď
  • Podobné témy
    Odpovedí
    Zobrazení
    Posledný príspevok