MPLABX IDE + XC COMPILER
Moderátori: psichac, Moderátori
- burizon
- Pokročilý člen
- Príspevky: 571
- Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
- Bydlisko: Vranov nad Topľou
MPLABX IDE + XC COMPILER
Nazdar chalani,
začínam pracovať s MPLABX, veľmi sa mi do toho nechcelo (MPLAB8 som ako-tak ovládal), pretože som tušil, že sa nájde nejaký zádrhel, ktorý mi to pokazí. Problém je v tom, že nech tam skúšam hocijaký program, tak ako keby preložilo do HEXU iba hlavičku. Zrejme je potrebné ešte niečo potvrdiť alebo zatrhnúť a ja neviem na to prísť.
Dávam aj nevydarené foto.
Dík.
začínam pracovať s MPLABX, veľmi sa mi do toho nechcelo (MPLAB8 som ako-tak ovládal), pretože som tušil, že sa nájde nejaký zádrhel, ktorý mi to pokazí. Problém je v tom, že nech tam skúšam hocijaký program, tak ako keby preložilo do HEXU iba hlavičku. Zrejme je potrebné ešte niečo potvrdiť alebo zatrhnúť a ja neviem na to prísť.
Dávam aj nevydarené foto.
Dík.
0
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Ukaz lepsi screenshot, z tamtoho to nikto nebude lustit, ale lepsie ked sem das zozipovany cely projekt a napises aku verziu IDE a kompilatora mas.
0
- burizon
- Pokročilý člen
- Príspevky: 571
- Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
- Bydlisko: Vranov nad Topľou
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Verzia MPLABX IDE je 2.05. a compiler XC8 je 1.30.
Snáď sa podaril lepší obrázok.
Snáď sa podaril lepší obrázok.
- Prílohy
-
- blik.X.rar
- (96.97 KiB) 31 stiahnutí
0
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Mrkni
project -> properties -> xc8linker -> Additional options ci nemas Codeoffset nastaveny
project -> properties -> xc8linker -> Additional options ci nemas Codeoffset nastaveny
0
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Hlavne ziadnu paniku.
Keby si si prepol zobrazenie z toho blbeho hexadexcimalneho, ktore ti nic nepovie, na disassembly, tak by si videl ze na zaciatku je odskok na ine pamatove miesto A keby si sa pozrel kam to vedie tak by si videl svoj program.
Ked uz pouzivas PIC18, tak na nastavenie stavu portu nepouzivaj PORT register, ale LAT register, Na citanie PORT.
http://svetelektro.com/modules.php?name ... 54#p466854
http://svetelektro.com/modules.php?name ... 47#p392247
Keby si si prepol zobrazenie z toho blbeho hexadexcimalneho, ktore ti nic nepovie, na disassembly, tak by si videl ze na zaciatku je odskok na ine pamatove miesto A keby si sa pozrel kam to vedie tak by si videl svoj program.
Ked uz pouzivas PIC18, tak na nastavenie stavu portu nepouzivaj PORT register, ale LAT register, Na citanie PORT.
http://svetelektro.com/modules.php?name ... 54#p466854
http://svetelektro.com/modules.php?name ... 47#p392247
0
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Ked sme pri tom, aka uroven "Warning" je potrebna, aby vupisalo nepouzite ( zadeklarovane ) premenne?
0
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
No ja neviem, to by si ty mal napisat, ci je vsetko OK
Ten kod je napisany dost zbesilo (pouzivanie PORT namiesto LAT; viacnasobne volanie delay namiesto toho aby si to dal do cyklu v podprograme; do PORTD priradujes evidentne binarne cislo, ale zapisujes ho prefixom 0x namiesto 0b), ale blikat by to malo.
Ten kod je napisany dost zbesilo (pouzivanie PORT namiesto LAT; viacnasobne volanie delay namiesto toho aby si to dal do cyklu v podprograme; do PORTD priradujes evidentne binarne cislo, ale zapisujes ho prefixom 0x namiesto 0b), ale blikat by to malo.
0
- boraicho
- Ultimate člen
- Príspevky: 12406
- Dátum registrácie: 03 Feb 2007, 00:00
- Bydlisko: Prešov
- Vek: 35
- Kontaktovať používateľa:
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
prečo tam radšej nedaš delay_ms(200) namiesto 4x delay_ms(50); ??
0
"Aj nevinne vyzerajúca súčiastka, môže byť príčinou nefunkčnosti zariadenia a tou kondenzator 100% je"
3D REBEL II + PLA + PETG
CNC 1810 na DPS
3D REBEL II + PLA + PETG
CNC 1810 na DPS
- burizon
- Pokročilý člen
- Príspevky: 571
- Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
- Bydlisko: Vranov nad Topľou
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Ten program neznamená nič. Nebudem ho vôbec používať. To som do toho LABU naťukal narýchlo, keď som nevedel pri iných programoch nájsť celý HEX. A prečo to prehadzuje na tú adresu? Čo sa týka delya_ms, tak tam ma tuším nepustilo vyššie ako na 50.
0
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Neviem preco to tam hadze a je mi to jedno. Kompilator to preklada, vie to lepsie nez ja, pokial nemam ozaj silny dovod mu do toho kecat, tak mu do toho nekecam
Neboj, nie si prvy clovek na svete co pouziva XC8 a MPLABX Mimochodom, IDE prakticky nema vplyv na to, ako to preklada kompilator.
Je nejake obmedzenie na to, kolko cyklov moze mat delay, takze nad isty pocet ms to nepusti (zavisi to od frekvencie na ktorej bezi MCU). Preto som pisal, ze by bolo vhodne dat to do cyklu.
Neboj, nie si prvy clovek na svete co pouziva XC8 a MPLABX Mimochodom, IDE prakticky nema vplyv na to, ako to preklada kompilator.
Je nejake obmedzenie na to, kolko cyklov moze mat delay, takze nad isty pocet ms to nepusti (zavisi to od frekvencie na ktorej bezi MCU). Preto som pisal, ze by bolo vhodne dat to do cyklu.
0
- burizon
- Pokročilý člen
- Príspevky: 571
- Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
- Bydlisko: Vranov nad Topľou
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Ok. Tak by to potom malo byť v pohode. Ešte mám jednu otázočku. Kedže mám v pláne testovať EA DOGS 102 a ten je na 3,3V a programátor nemá low programovanie, tak môžem PIC naprogramovať na high programing a potom ho v obvode napájať 3,3 V? Bude to šlapať?
0
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Bude.
Kazdy normalny programator dokaze programovat aj targety s napajanim 3,3V, co to mas za programator?
Kazdy normalny programator dokaze programovat aj targety s napajanim 3,3V, co to mas za programator?
0
- burizon
- Pokročilý člen
- Príspevky: 571
- Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
- Bydlisko: Vranov nad Topľou
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
EASY5 dosku od mikroe. Niečo v návode aj spomínaju o low programmingu, prehadzujú sa prepojky pre PMG, ale mne to nie je celkom jasné.
0
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Pozor, low volatage programming je nieco ine - to je rezim programovania, kde sa na indikaciu potreby programovania nevyuziva napatie asi 13V na MCLR pine, ale stav PGM pinu (a na MCLR je 0/5V).
Nema to nic spolocne s napajacim napatim targetu,
Inak, ten devboard asi nebol lacny. PicKit3 s kuskom univerzalneho plosaku urobi vacsiu sluzbu za polovicu penazi.
Nema to nic spolocne s napajacim napatim targetu,
Inak, ten devboard asi nebol lacny. PicKit3 s kuskom univerzalneho plosaku urobi vacsiu sluzbu za polovicu penazi.
0
- burizon
- Pokročilý člen
- Príspevky: 571
- Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
- Bydlisko: Vranov nad Topľou
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Máš pravdu, board nebol práve najlacnejší, v tom čase, keď som ju kupoval, nerozumel som programovaniu a hardwaru k nemu ani trocha.Tak som to kúpil. PICKIT3 by bol vhodnejší, pretože podporuje oveľa viac PICOV ako môj programátor, ale kedže rozumiem programovaniu iba o troška viac ako na začiatku, tak zatiaľ sa nič viac kupovať nebude.
0
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
Jedna vec je programovanie, to je pre mna 5% uzitocnosti PicKit3.
Zvysnych 95% je in circuit debug a to je vec, ktora je hodna kazdeho centu ktory som za PicKit3 (a ICD3) dal. Bez toho si nedokazem predstavit pracu, to je ako keby som so zaviaznymi ocami v tmavej miestnosti hladal cierny klobuk.
Zvysnych 95% je in circuit debug a to je vec, ktora je hodna kazdeho centu ktory som za PicKit3 (a ICD3) dal. Bez toho si nedokazem predstavit pracu, to je ako keby som so zaviaznymi ocami v tmavej miestnosti hladal cierny klobuk.
0
- burizon
- Pokročilý člen
- Príspevky: 571
- Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
- Bydlisko: Vranov nad Topľou
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
To ti verím, ale ja ani poriadne neviem, čo je to debugovanie. Zrejme ideš riadok po riadku a hľadáš, ak je niekde chyba. Tak som narýchlo testoval EA DOGS a samozrejme, že to nešlape. Ak nemá vplyv 3,3V, ktorým sa to napája a programované to bolo v mojej board(5V), tak je chyba zrejme v inicializácii. Nájsť problém bude pri mojej slovak engliš trvať troška dlhšie, ale to nevadí, nehorí to.
0
Re: MPLABX IDE + XC COMPILER
EADOGS som pouzil v mobile
Samozrejme, predpoklada sa, ze funguje SPI komunikacia.
Kusok z inicializacie vyzera asi takto:
Kód: Vybrať všetko
void init_disp(void)
{
disp_rst();
write_cmd (0x40);
write_cmd (0xA1);
write_cmd (0xC0);
write_cmd (0xA4);
write_cmd (0xA6);
write_cmd (0xA2);
write_cmd (0x2F);
write_cmd (0x27);
write_cmd (0x81);
write_cmd (0x05);
write_cmd (0xFA);
write_cmd (0x90);
write_cmd (0xAF);
}
0
- burizon
- Pokročilý člen
- Príspevky: 571
- Dátum registrácie: 07 Nov 2007, 00:00
- Bydlisko: Vranov nad Topľou
-
- Podobné témy
- Odpovedí
- Zobrazení
- Posledný príspevok
-
- 10 Odpovedí
- 627 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa budvar10
-
- 5 Odpovedí
- 1240 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa pocitujlasku
-
- 6 Odpovedí
- 510 Zobrazení
-
Posledný príspevok od používateľa pocitujlasku