Svetelektro.com

Svetelektro.com

Meno:
Heslo:
SVETELEKTRO • V├Żber podmno┼żiny z mno┼żiny ─Ź├şsel

V├Żber podmno┼żiny z mno┼żiny ─Ź├şsel

C,C++,C#

Moderátori: psichac, Moderátori

V├Żber podmno┼żiny z mno┼żiny ─Ź├şsel

Odosla┼ąod zawin » 06 J├║l 2017, 09:00

Majme 8 ─Ź├şsel zap├şsan├Żch v bin├írnej forme:
1) 0000 0001 => 1 dekadicky
2) 0000 0010 => 2 dekadicky
3) 0000 0100 => 4
4) 0000 1000 => 8
5) 0001 0000 => 16
6) 0010 0000 => 32
7) 0100 0000 => 64
8) 1000 0000 => 128

Bin├írnym z├ípisom 1001 1100 => 156 dekadicky, vyberieme ─Ź├şsla 3,4,5,8 zo zoznamu. Teda jednoducho pozrieme ktor├ę bity s├║ nastaven├ę a pod─ża toho vieme ktor├ę ─Ź├şsla zo zoznamu tam spadaj├║. Av┼íak na vygenerovanie 8 ─Ź├şsel sme spotrebovali 8 bitov, teda 1 bajt.

Moja ot├ízka znie, ─Źi by sa tento probl├ęm v├Żberu podmno┼żiny z mno┼żiny ─Ź├şsel nedal rie┼íi┼ą e┼íte inak, ide├ílne s men┼íou d─║┼żkou prvkov samotnej mno┼żiny.
─Äakujem.
S├║ dve veci, ktor├ę s├║ nekone─Źn├ę - vesm├şr a ─żudsk├í hl├║pos┼ą. Ale s vesm├şrom som si e┼íte nie celkom ist├Ż. /Einstein/
zawin
Obr├ízok pou┼ż├şvate─ża
Administrátor
Administrátor
Pr├şspevky: 2380
Vek: 27.81
Zalo┼żen├Ż: 17.07.2006
Bydlisko: Bánovce n.B.
Karma: 26

Re: V├Żber podmno┼żiny z mno┼żiny ─Ź├şsel

Odosla┼ąod martin knocik » 06 J├║l 2017, 12:52

Tak├í dos┼ą neur─Źita otazka.

ak to m├í byt univerzalne, tzn podmno┼żina mo┼że ma┼ą 1 a┼ż 8 prvkov, tam je 256 mo┼żnost├ş v├Żberu,( kombinacie bez opakovania K(0,8), K(1,8) ...K(8,8)) tak asi ├║spornej┼íie rie┼íenie neexistuje.

Ak by sa dal problem optimalizova┼ą tak ┼że by sa vyberal iba nejaka pevne dana podmno┼żina, napr presne 4 lubovoln├ę prvky y 8 prvkovej mno┼żiny, tak tam by sa dala spravi┼ą napr vyhladavacia tabulka ktora by mala 70 prvkov. Na index tabulky by sta─Źilo 7bitov. tabulka by nemusela by┼ą ulo┼żena v RAM pamati
Pri 8 prvkovej mno┼żine by sa ni─Ź zasadne neu┼íetrilo 1 bit indexu,pri 16 prvkovej mno┼żine by sa u┼íetrilo 5 bitov indexu, pri 800 prvkovej mno┼żine by sa u┼íetrilo 766 bitov indexu, s 800 bitov dlhym indexom by sa ┼ąa┼żko pracovalo,

Ak by sa to podarilo vybera┼ą len prvky napr 1,2,3,6 alebo 2.3.4.7, alebo 3.4.5.8, tak sta─Źila vyhladavacia tabulka s 2 bitovym indexom.

─Äal┼í├şm probl├ęmom je asi praktick├í realizacia - je system schopny alokova┼ą/pracova┼ą s menej ako 8 bitmi pamate ?
http://mkbci.com

FEL UNIZA 2015, Ing.

─żudstvo je v├şrus ktor├Ż napadol Zem

nerobme si ┼ąa┼żk├║ hlavu z debilov ─Źo n├ím ani po ─Źlenky nesiahaj├║, bu─Ćme radi ┼że my da─Źo dok├í┼żeme a smejme sa im ak├ş s├║ sprost├ş
martin knocik
Zasl├║┼żil├Ż ─Źlen
Zasl├║┼żil├Ż ─Źlen
Pr├şspevky: 1363
Vek: 26.58
Zalo┼żen├Ż: 23.01.2008
Bydlisko: Tren─Źianska Turn├í
Karma: 6

Re: V├Żber podmno┼żiny z mno┼żiny ─Ź├şsel

Odosla┼ąod zawin » 06 J├║l 2017, 12:58

Aby som to trocha zre├ílnil, tak mno┼żina bude ma┼ą cca. 10 000 prvkov a v┼żdy vyber├ím z nich max. 10 prvkov├║ podmno┼żinu (teda 1 a┼ż 10).
S├║ dve veci, ktor├ę s├║ nekone─Źn├ę - vesm├şr a ─żudsk├í hl├║pos┼ą. Ale s vesm├şrom som si e┼íte nie celkom ist├Ż. /Einstein/
zawin
Obr├ízok pou┼ż├şvate─ża
Administrátor
Administrátor
Pr├şspevky: 2380
Vek: 27.81
Zalo┼żen├Ż: 17.07.2006
Bydlisko: Bánovce n.B.
Karma: 26

Re: V├Żber podmno┼żiny z mno┼żiny ─Ź├şsel

Odosla┼ąod martin knocik » 06 J├║l 2017, 13:36

Bin├írnym z├ípisom 1001 1100 => 156 dekadicky, vyberieme ─Ź├şsla 3,4,5,8 zo zoznamu.

Mus├ş┼í vybera┼ą v┼íetky 4 c├şsla s├║─Źasne ? Ak bi si vyberal cisla postupne za sebou oby─Źajny index, tj vyber ─Ź├şslo 3 mno┼żina[011], vyber cislo 4, mnozina[100]. Na 10000 prvkovu mnozinu by stacil 14 bitov dlhy index + 10 docasnych pamatovych miest pre cisla.
http://mkbci.com

FEL UNIZA 2015, Ing.

─żudstvo je v├şrus ktor├Ż napadol Zem

nerobme si ┼ąa┼żk├║ hlavu z debilov ─Źo n├ím ani po ─Źlenky nesiahaj├║, bu─Ćme radi ┼że my da─Źo dok├í┼żeme a smejme sa im ak├ş s├║ sprost├ş
martin knocik
Zasl├║┼żil├Ż ─Źlen
Zasl├║┼żil├Ż ─Źlen
Pr├şspevky: 1363
Vek: 26.58
Zalo┼żen├Ż: 23.01.2008
Bydlisko: Tren─Źianska Turn├í
Karma: 6

Re: V├Żber podmno┼żiny z mno┼żiny ─Ź├şsel

Odosla┼ąod _petko_ » 06 J├║l 2017, 16:49

Mno┼żina m├í kapacitu 10000, alebo tam m├í┼í ulo┼żen├Żch 10000 prvkov? Na sparse bitove polia sa pou┼ż├şva kompresia rle, ale potom sa ta┼ż┼íie robia mno┼żinov├ę oper├ície. Ke─Ć tam m├í┼í ulo┼żen├Żch v┼żdy iba 10, tak pou┼żi norm├ílne pole. Z├ívis├ş od entropie alebo sa daj├║ zneu┼żit nejak├ę predpoklady o d├ítach atd. Nejako pocitovo si mysl├şm, ┼że neexistuje lep┼íie rie┼íenie, ale bez d├┤kazu (asi nejak├ę cvi─Źenie s kolmogorovskou zlo┼żitos┼ąou).
_petko_
Nov├Ż ─Źlen
Nov├Ż ─Źlen
Pr├şspevky: 70
Zalo┼żen├Ż: 03.05.2014
Karma: 0


Nasp├Ą┼ą na C,C++,C#

Kto je pr├ştomn├Ż

U┼ż├şvatelia prezeraj├║ci si toto f├│rum: ┼Żiadny registrovan├Ż pou┼ż├şvate─ż a 1 hos┼ą.

Forums ©
Autor str├ínky je Ondrej Z├ívodsk├Ż(zawin), o graficky design sa star├í ─Żubo┼í Fabo(BUFU).

TOPlist

Powered by Copyright © UNITED-NUKE CMS. All Rights Reserved.
─îas potrebn├Ż k spracovaniu str├ínky 0.20 sek├║nd