Svetelektro.com

Svetelektro.com

Meno:
Heslo:
SVETELEKTRO • Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Všetko to čo sa inde nehodí

Moderátori: psichac, Moderátori

Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod jenda23 » 07 Nov 2018, 18:43

Zdravím,
asi to sem až tak nepatří, ale možná z Vás bude mít někdo nápad. Řeším teď výrobu kužele z nerez plechu 2mm. Kužel bude mít průměr 650mm a jeho výška bude cca 20-30mm. Problém je ten, že potřebuji středovou díru v jeho vrcholu o průměru pouze 30mm čili na klasické stáčečce jsem nahraný. Napadlo mě stočil bych mezikruží z nějakého 4mm plechu a na lisu prouhnout plechové kolo z nerez plechu tlakem na střed přes kouli z ložiska. Ovšem obávám se zvlnění po kraji. Nemáte někdo nápad jak toto vyřešit.

Díky, jenda
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky
jenda23
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4731
Vek: 28.47
Založený: 27.06.2008
Bydlisko: Česká Třebová
Karma: 53

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod 5ko » 07 Nov 2018, 20:16

Dekel na pálenicu? :D
Musíš ten plech vložiť medzi dve dosky,zošroubuješ ich pevne dohromady,do spodnej vyfrézuješ otvor s potrebným kuželom a do hornej väčší otvor, podla priemeru tej gule.Odrežeš s gule len tolko, kolko potrebuješ vybombírovať ten otvor + hrúbka dosky a potom to zatlačíš zhora lisom,alebo to jednoducho len vybúchaš kladivom. :wink:
Až potom urobíš s rovného plechu ten kužel s výškou 20mm,/medzikružie/ a zvaríš spoj.
Alebo naopak, najprv vystrihnúť kruh, zvariť ho do medzikružia, potom si urobiť kopyto z nejakej trubky, alebo do tvrdého dreva a tou gulou vyklepať ten vnútorný kužel.Z 2mm plechu to nie je problém urobiť pekne aj kladivkom.
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
5ko
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 8167
Vek: 62.78
Založený: 18.02.2010
Bydlisko: Banská Bystrica
Karma: 96

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod jenda23 » 08 Nov 2018, 07:30

Ahoj, díky za odpověď
bude to na medomet, dekl na pálenici vyřešil konus co jsem našel ve sběru :D
jen nevím jestli jsme se dobře pochopili. To mezikruží jsem myslel stočit třeba 5cm vysoké (jen jako podporu pod kruh z nerez plechu aby bylo kam na lisu promáčknout plech) a pomocí lisu ten plech promáčknout přes kouli dovnitř. Já potřebuji pouze kužel který pak zavařím k nádobě. Teoreticky by mělo stačit kruh z plechu vyříznout tak aby se po promáčknutí konusu mezera uzavřela (v principu vytvořit rozvin kužele) jen nevím jestli be se kužel promáčknul rovnoměrně.
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky
jenda23
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4731
Vek: 28.47
Založený: 27.06.2008
Bydlisko: Česká Třebová
Karma: 53

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod sbf » 08 Nov 2018, 11:08

Kladivom vyklepat z kruhu kuzel, a k tomu este z 2mm nerezu (riadne tvrde) to drzim palce.
sbf
Obrázok používateľa
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 319
Založený: 28.08.2009
Bydlisko: trencin
Karma: 0

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod 5ko » 08 Nov 2018, 12:06

Kužel s priemerom 30mm na výšku 20mm? Kde je tam problém?Prevrtam si tam dierku 10mm narazím na okrúhly kirner a idem...postupne zväčšujem priemer kirnera a vytiahnem s toho aj saxofón. :wink:
Jenda, ak máš sústruh, tak so skús vylisovať tak, že kruh oprieš o nejakú okrúhlu matricu upnutú v hlave a koníkom zatlačíš hrot do otvoru.
Ale lahšie by sa vymýšlalo, keby si nakreslili ten tvar nech nehádame o čo ide.
Na medomet by stačilo to dno urobiť šikmé a výtok urobiť v najnižšom bode na obvodovej stene tesne pri dne.Tam ti stačí len navariť trubku zo závitom a gulák na zatváranie.Aby nezostával po obvode med, stačí ho nakloniť a po chvíli stečie všetko von.
Prílohy
medomet.png
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
5ko
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 8167
Vek: 62.78
Založený: 18.02.2010
Bydlisko: Banská Bystrica
Karma: 96

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod jenda23 » 08 Nov 2018, 17:19

5ko maličko se nechápeme, kužel je dnem medometu jak jsi nakreslil. Jeho průměr má být 650mm a jeho výška 20-30mm, teda chci ho o 20-30 mm prohnout ten plech aby vytvořil kužel. Chtět kužel o průměru 30mm tak ho udělám na soustruhu a radši ho z něčeho vytočím. Ano nad šikmým dnem jsem taky uvažoval, ale používalo se strašně málo. Včelaři od něj ustoupili a bylo mi to rozmluveno, sic nevím proč to mi nikdo nevysvětlil, ale všude se požívá konické dno. Ale nakonec to tak dopadne že zvolím šikmé dno. Ale vzhledem k tomu že chci náhon zespodu tak to bude o to náročnější (ložiskový domek atd.) vše budu muset řezat pod úhlem.
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky
jenda23
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4731
Vek: 28.47
Založený: 27.06.2008
Bydlisko: Česká Třebová
Karma: 53

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod 5ko » 08 Nov 2018, 18:18

Aha, takže ty nemôžeš mať výpust v strede dna,lebo tam bude ložisko,teda opačný kužel ako som nakreslil.Vtedy by si domec ložiska musel uchytiť v lufte aspoň do trojramennej hviezdy z nejakých profilov a to by bolo trochu nestabilné,ale asi to ináč nevyriešiš.
Ak máš možnosť zvárať ten nerez, tak normálne vyrež kruh z plechu o niečo väčší ako je priemer toho medometu,prestrihni ho od kraja k stredu ,stoč ho do medzikružia/lievika /s takým konusom ako potrebuješ, to čo sa ti prekryje vystrihneš a spoj zvaríš .Tak som to robil v tom ohnisku na udiareň.V strede si už navaríš domec na ložisko a náhon na nejakú trubku.Ale aj tak budeš musieť asi dno trochu uložiťa do šikma a výpust urobiť zboku.
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
5ko
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 8167
Vek: 62.78
Založený: 18.02.2010
Bydlisko: Banská Bystrica
Karma: 96

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod jenda23 » 08 Nov 2018, 19:34

ještě jsem zavolal jednomu kolegovi a ten poradil docela zajímavou metodu jak to dělá on v případě kuželů s menší výškou a silnějších plechů. Do kruhu vyřízne výseč odpovídající potřebnýmu konusu (vytvoří rozvin kuželu) následně okolo kraje ovine klasický ráčnový popruh a mezeru stáhne ráčnou k sobě. Pak už jen nabodovat svářečkou a je to. A nebo řikal normálně dát do stočenýho těla medometu, v jednom místě nabodovat a panenekou třeba o futro rozepřít trámek a zatlačit přes střed až se mezera uzavře a navařit.
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky
jenda23
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4731
Vek: 28.47
Založený: 27.06.2008
Bydlisko: Česká Třebová
Karma: 53

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod sbf » 08 Nov 2018, 20:08

To bude vsetko mozne len pravdepodobne nie kuzel ktory ti stroj nevytrasie k smrti pri otackach akymi chces odstredovat.
sbf
Obrázok používateľa
Stály člen
Stály člen
Príspevky: 319
Založený: 28.08.2009
Bydlisko: trencin
Karma: 0

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod jenda23 » 08 Nov 2018, 20:14

Ale todle to bude stacionární část takže +-5mm nehraje žádnou roli
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky
jenda23
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4731
Vek: 28.47
Založený: 27.06.2008
Bydlisko: Česká Třebová
Karma: 53

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod 5ko » 08 Nov 2018, 20:33

Na dosku si nabiješ dva hranolčeky koncami k sebe do ,,V ,, na to položíš ten nastrihnutý plech a zhora to budeš naklepávať gumeným kladivom na obkladačky,až sa ti začne prehýnať tak ako potrebuješ a postupne pokračuješ až do konca,až bude s toho lievik.
Potom to už stiahneš k sebe.Stačí dať na obe hrany zámočnícke svorky a cez tie dať tretiu na sťahovanie a zboduješ to na spoji.Potom to položíš širšou stranou na rovinu a doklepeš aby si to sadlo po celom obvode do roviny a dorovnáš prípadné vypukliny,či prehlbeniny. Tá dvojka sa dá ešte naformovať bez prolémov. Najlepšie sa to robí na plochej gume s dopravníka na uhlie či piesok.

SBF, prečo by sa to malo roztriasť, ked to bude pevné dno a pohybovať sa bude len rotor s rámikmi.?
Robil som obojstranný medomet na 8 rámikov do hviezdy a plášť bol len z 0,8mm pozinkovaného plechu,vystužený hore aj dolu po obvode 20mm uholníkom rozperklovaným do kruhu a ustálo to bez kmitania.Mal priemer asi 110cm.
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
5ko
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 8167
Vek: 62.78
Založený: 18.02.2010
Bydlisko: Banská Bystrica
Karma: 96

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod jenda23 » 08 Nov 2018, 20:40

To je taky dobrý nápad, předpokládám že vnější obvod bude v otevřené části "V". A pak tlouct postupně kol do kola. Zkusím.

PS a jak jsi řešil zvratný mechanismus?
Lokomotiva je jako žena.Je jich stovky typů a každej z nich je jinej,každá z nich je svým způsobem krásná.Když jí chceš aspoň trochu poznat jsou to stovky hodin času.Nejde s ní být aniž bys jí bezmezně miloval,je nemožný jí znát do poslední skulinky
jenda23
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 4731
Vek: 28.47
Založený: 27.06.2008
Bydlisko: Česká Třebová
Karma: 53

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod 5ko » 08 Nov 2018, 23:17

Myslíš , že ako to vyrovnať, keď to preženieš?
No tak, že to položíš hore špicom na rovnú plochu a postupne vyklepávaš tam, kde je to príliš ostro ohnuté.
Ono na takéto veci je naozaj treba vela rôznych pomôcok a prípravkov,kopýt... aby sme dosiahli požadovaný výsledný tvar,ale všetko sa dá, len sa treba s tým pohrať,ak nemáme potrebné strojné zariadenie.
Lepšie je, ked sa ten polkruh vystrihne o trochu väčší ako je treba,tak aby sa tie konce prekrývali a potom sa to dopasuje na mieste v tom plášti a až potom sa poznačí presná hrana spoja.Čo sa bude prekrývať, to odrežeš a zvaríš už na presno.
Urob si najprv šablonu z papiera, dopasuj a potom ju jednoducho prekreslíš na plech a musí to pasovať ako :butthead: na šerbel.
Prílohy
kruh.jpg
kruh.jpg (25.99 KiB) Zobrazená 241 krát
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
5ko
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 8167
Vek: 62.78
Založený: 18.02.2010
Bydlisko: Banská Bystrica
Karma: 96

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod Milos66 » 09 Nov 2018, 00:38

Tu chcete búchať, klepať, ohýbať. A stále sa bavíte o nerez plechu o hrúbke 2mm? To nie je sranda taká hrúbka a v nerezi.
Podľa mňa to bude najrozumnejšie s tým výsekom a ohnúť po obvode tými gurtňami. Inak to asi nepôjde.
PC = Foobar2k = TEAC UD-H01 = Willi HA v.2.1 = Beyerdynamic T1 2g.
Gramo Rega Planar 3 = Audio-technica AT440Mlb = Actidamp MK3 v.2 = AKAI AM59 = Shan Aztec 100
Milos66
Obrázok používateľa
Ultimate člen
Ultimate člen
Príspevky: 3776
Vek: 52.38
Založený: 28.09.2013
Bydlisko: Turčianska kotlina
Karma: 36

Re: Kužel z nerez plechu, jak ohnout?

Odoslaťod 5ko » 09 Nov 2018, 09:07

Ale zase neni nerez ako nerez, napr.lisovací na KEG sudy, to je doslova blatko,oproti takému, s ktorého sa robia kuchynské nože .

Možno by bola na to ohnutie lepšia opásaná bicyklová retiazka a napínací hák ako klúč na olejové filtre.
Prípadne to položiť na dosku a pri každom dotiahnutí to po obvode postupne zaisťovať zatlčením klincov , tak aby sa to nevracalo a potom na rožkoch zvariť,aby to neušlo.
Lenivosť je matka pokroku.Lenivý človek rozmýšla,ako by si robotu uľahčil a tak niečo vynájde.
Ku každému čínskemu výrobku by mali pribaliť jedného číňana, aby som ho mohol nakopať do ....,ked sa to pokazí.
5ko
Obrázok používateľa
Power user
Power user
Príspevky: 8167
Vek: 62.78
Založený: 18.02.2010
Bydlisko: Banská Bystrica
Karma: 96


Naspäť na Nezaraditeľné

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.

Forums ©
Autor stránky je Ondrej Závodský(zawin), o graficky design sa stará Ľuboš Fabo(BUFU).

TOPlist

Powered by Copyright © UNITED-NUKE CMS. All Rights Reserved.
Čas potrebný k spracovaniu stránky 0.61 sekúnd